• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

sugar, ska svara på ditt mail senare idag när jag har lite mer ork.

Har nu sovit två timmar och jag som ville ut i solen men än är det väl inte för sent. Vaknade med "mensvärk" i magen som nu suttit i ett bra tag och magen är rätt hård. Bebis knökar runt som tusan, men nu börjar det bli lite läskigt med dessa värkar...

Det är ca 2.5 vecka kvar till bf, sambon vill gärna på en jobbresa denna vecka, borta en natt och två hela dagar. Det är ca 2.5 timme bort från förlossningen med bil om han måste ta sig dit. Vad tycker du, skulle han få åka? Båda är lite oroliga men  omd det drar gång borde det ju ta längre tid än så för mig som är förstföderska?

• 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-17 10:28:20 följande:
    Grattis på namnsdagen lilla elias!!Hjärta
    åååh tack så mkt haha det visste jag inte ååh vad gullig du är
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-04-17 11:31:03 följande:
    sugar, ska svara på ditt mail senare idag när jag har lite mer ork.

Har nu sovit två timmar och jag som ville ut i solen men än är det väl inte för sent. Vaknade med "mensvärk" i magen som nu suttit i ett bra tag och magen är rätt hård. Bebis knökar runt som tusan, men nu börjar det bli lite läskigt med dessa värkar...

Det är ca 2.5 vecka kvar till bf, sambon vill gärna på en jobbresa denna vecka, borta en natt och två hela dagar. Det är ca 2.5 timme bort från förlossningen med bil om han måste ta sig dit. Vad tycker du, skulle han få åka? Båda är lite oroliga men  omd det drar gång borde det ju ta längre tid än så för mig som är förstföderska?
    Hmm svårt o svara det är 2½ vecka det kan vara så det sätter igång innan men oxå över tiden.
    Du borde prata med honom om just detta.
    Om det skulle vara jag och mannen skulle åka skulle han inte ha gjort det utan han skulle stanna hemma tills allt var över.
    När jag hade bf med amadeus så jobbade han bara 5 min från hemmet som målare
    Men när det var dags så stannade han hemma och såg till att allt var som det skulle
  • Evve81

Sötfilur: Det är ju svårt men är han 2,5 timme bort (förmodligen kommer han nog ta sig hem MYCKET fortare) och ser till att vara nåbar hela tiden så borde det ju vara OK. OM han kan ta sig hem själv när han vill jag tror det går bra och att han kommer hinna hem om det behövs!

• Odetta

Dagens bild....en glad 12 veckor gammal Vidar

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik

Sötisen! Hjärta

EGO:  Vi ska ha kalas för stora dottern här idag, har lite ångest över att utsätta Tilde för den potensiella smittan som det innebär med en massa släkt... Obestämd Men kan ju inte strunta i kalaset heller tyvärr...

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-04-17 13:44:28 följande:
    Sötisen! Hjärta

EGO:  Vi ska ha kalas för stora dottern här idag, har lite ångest över att utsätta Tilde för den potensiella smittan som det innebär med en massa släkt... Obestämd Men kan ju inte strunta i kalaset heller tyvärr...
    Innan folk kommer in se ge handsprit.
  • Odetta
    färnik skrev 2011-04-17 13:44:28 följande:
    Sötisen! Hjärta

mysigt med kalas   Vi ska nästan ha kalas här i morgon...haha, fika med andra tv-mammor är kalasigt

Be släkten tvätta händerna ordentligt när dem kommer och så behöver dem ju inte pussa på henne en massa så kommer det gå jätte bra. Ha roligt!

nu ska jag fortsätta titta på reprisen av vårat program...snart föds han
    *kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik

Har lite grejer som jag kan ge bort om ngn av er vill ha!

Dets hallonbladste, ytterst lite taget av... Dels mammajeans stl L från hm, och en brun mamma-luvtröja med snörning under bysten, stl S...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma