Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-12-16 17:17:17 följande:
    Åhh vad spännande. Då måste det ju hända nåt nu snart! Typiskt att ni i familjen ska bli sjuka nu inför förlossning och allt. Hoppas ni snabbt är på banan igen och mår bättre och att bebis är på g :D
    ja de känns spännande. =) är idag i v 37+5 (sist de starta med 1 hinnsvepning så va ja i v 37+6) men man kan ju aldrig veta om de händer nått nu för det. Men min bm trodde på bebis innan jul =) fast man kan ju aldrig veta säkert.

Ja de känns skit att vinterkräksjukan skulle nå oss. trodde de va bra för barnen, men äldsta har legat i soffan (sovit middag me mig i sängen) idag.. o han e lös i magen, de förklarar ju saken, trotts att han spydde i måndags?! suck. Minstingen va lös med, men e piggare tycker ja verkligen. Sambon va konstig i magen igår o mådde inge vidare o frös. Men de kom inget nånstans, o han e typ bra nu.. å ja e väl klen, men fått i mig lite av varje idag iaf. Så ja hoppas de e på rätt väg.

Hoppas bebis är på g =) eller han kanske är så smart att han vill ha oss helt bra innan han kommer??? =) men räkna ju inte me magsjukan direkt =/ men vi bör ju bli bättre nu inför helgen
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    FruW skrev 2010-12-16 20:43:07 följande:
    Maria204 - GRATTIS till ett fint VUL, sååå glad för din skull!

PVMS - hoppas ni snart mår bättre! Min kollega som nyss fick barn kräktes och var dålig i magen någon dag innan hon födde, så det kanske är ett tecken Flört (försöker se det positivt)

Havsklippan - alla mina tankar hos er, hoppas att allt går fint i morgon o att ni får positiva svar!!

Många kramar från en gästspelande Mimmi
    Va du är gullig! TACK för dina underbara positiva ord =)  Om de va magsjuka hon hade så kan de ju va på g hihi.
    är glad att min bm gjorde hinnsvepningen igen idag, så det kan ju hända något igen nu hihi. sen på mån har ja tid för tul+ hinnsvep där också, så fullt ös nu *ler*
  • PåvägMotSyskon
    Cat79 skrev 2010-12-16 21:40:39 följande:
    Härligt med lyckat VUL Maria204. Nu ska det bli bebis nästa år!
    Tänker på mycket dig Havsklippan och hoppas så att allt går bra.
    På väg mot syskon: spännande.... får se när bebis vill komma!
    ja de känns spännande, men har en känsla att denna bebis kommer va en envis bebis o inte komma ut hehe. =)
  • PåvägMotSyskon

Hallå alla.

först o främst oj vilken ruleans i tråden =) kul kul

Odd - supersnyggt. o alla tips är bra tips =)

Ego - ja kanske nämnde att när min bm gjorde hinnsvepning för 2.a gången igår (tis första gången) så fick hon me slempropp sa hon, såg ju de aldrig hur de såg ut.. men när ja kom hem igår så såg ja en del vid toabesök, täntke de MÅSTE va en del av den också. SEN idag  vid lunch/eftermiddag? så va de som en stor (förlåt men måste ju detaljera för er som sett den) slajmboll gul/grön typ.. så de BÖR ju va slemproppen som går i omgångar nu då bm sa de igår att de kom åt henne?!

När kan bebis komma då.,... är ju när bf (idag 2v kvar) vet att de kan dröja.. men har inte fått slemmisen ut förrän på förlossningen me båda.

• PåvägMotSyskon

tack rontgensyrran.

Ja mina som ja sett e INTE lite, utan tjocka rejäla gulgröna... tänkte att de inte återbildades nu när de e så nära bf.. men antar att man inte har sån tur.

OJ nu måste ja gå, ska ta min minsting som grinar, vaknat precis... så nu lär man få ha dem uppe hela kvälen igen =/

• PåvägMotSyskon
    Dag och natt skrev 2010-12-17 18:21:59 följande:
    Nej vänner, det här går inte som det ska. UL idag kan man sammanfatta med att det är bekymmersamt, läkaren var övertygad om att bebisen har njurproblem, problem med matstrupen (och således syntes inte heller idag någon magsäck under en hel timme), och den har även väldigt liten urinblåsa. Den kissar alltså inte och sväljer inte. Han tyckte även att det såg ut som en defekt på hjärtat. Med stor sannolikhet överlever inte barnet eller blir i alla fall väldigt sjukt och handikappat. Vissa saker kan de operera direkt efter födseln men då krävs att andra förutsättningar finns för handen, dvs inte en massa missbildningar samtidigt. Fostret måste dessutom vara i en bra storlek för att klara operation. Vår bebis var cirka tre veckor för liten för sin ålder på huvud och lår (vecka 18+) idag och magen i vecka 16+ - jag är i v 21+2 idag. Den rör ju inte heller på sig knappt nåt och det är helt enkelt inte en frisk normal graviditet. 

Just nu känns det som en dödsdom och vi måste nu ta ställning till hur vi ska göra. Jag vet hur jag känner nu för bebisens skull är mest humant men vi ska ändå tänka över helgen om vi känner annorlunda.

Men nu vet ni iaf, kanske inte orkar titta in så mycket framöver men ni vet iaf läget nu. 
    Är tråkigt att jag inte kunde komma med bättre besked för man hoppas ju in i det sista.... KRAM alla vänner. Hjärta

jag är hemskt ledsen över att ni fick sådant chockartat ultraljud... de som man nästan tar för givet ska vara bra..

konstigt att kub o de visa bra, men massa annat nu? De finns ingen annan som gör ultraljud, så de finns fler bakom de dem säger menar jag.. Man har ju hört historier där de behållt barnet o allt va bra.

Tänker på er och ger er styrka att finna rätt beslut.

*Kram*
  • PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-12-18 14:32:20 följande:
    Hur går det Påväg? Nått nytt? Lugnt här i tråden idag...
    Ingen bebis idag, så hinnsvep har ej gett nå bebis-resultat, men en kortare tapp m.m, så, ja gissar på att vi får besöka spec mvc på mån kl 15 för h-svep igen + tillväxtkoll.
    Ja, de va lugnt i tråden... läskigt lugnt!!

Hur mår du idag då??
  • PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-12-18 15:39:39 följande:
    Ok. Hoppas att den vill ta sig i kragen och titta ut senare i veckan då. Jag mår bra, har äntligen slutat jobba. :) Har haft så svullna fötter senaste dagarna, så idag har jag inte flyttat mig från soffan förutom för att hämta mat...
    Ja man kan ju hoppas, men hoppet börjar tryta när de e söndag imorgon... men men. Snart så!!!!

Jaha va skönt. önska ja kunde bosätta mig i soffan... men har 2 små-barn o ta hand om, då går de ju inte lika lätt =/i
  • PåvägMotSyskon
    Cat79 skrev 2010-12-18 16:19:10 följande:
    Håller med om att det varit lugnt här.... Då hoppas vi bebis tittar ut nästa vecka PåvägMotSyskon. För vår del Kajsalisa kan det ju med ske när som??? SKönt att du är ledig nu, långledig :)

Igår hämtade vi vår vagn så fin, vi valde mossgrön och det ångrar jag inte. Går och drar den lite fram och tillbaka.

Ikväll blir det middag med kära vänner. Ha en mysig lördag ni andra. KRAM
    Ja vi får hoppas att den kan titta ut redan nu snart hehe, men att de ger susen av måndags besöket.
    Ja, de kan hända när som åt er med såklart =) men ja trodde de skulle ge mer utdelning nu men men.

låter jättefint me mossgrön vagn, har du nån bild? Ååå alltså, vi kommer ju få bebis, de närmar sig ju varje dag oavsett, men vill ju inte ha på jul liksom =/
  • PåvägMotSyskon
    Cat79 skrev 2010-12-19 10:17:29 följande:
    Här kommer en bild på min fina vagn!
    den va riktigt fin faktiskt =)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma