Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-12-22 12:55:54 följande:
    När kommer Bjornis bebis? Vikt? Längd?

Odd: 27/12 klockan 07:53, 52 cm lång och 3760 gram
    Mabaja 29/12 kl 02.30, 54 cm och 3895 g
    När kommer Bjornis bebis? Vikt? Längd?

Odd: 27/12 klockan 07:53, 52 cm lång och 3760 gram
    Mabaja 29/12 kl 02.30, 54 cm och 3895 g
    PåvägMotSyskon 26/12  Kl 14.42, 52cm vikt 3575g
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    Bjornis skrev 2010-12-22 15:29:51 följande:
    Ah! OK. "Bara" 3500! Låter bra. Kanske bara KÄNNS som att man har 5 kg bebis i magen för att det är så knöligt. Haha. Jag vägde ju 3200 när jag föddes ett par över bf så det är ju bra. Sen kan vi ju skita i att maken vägde lite över 4000... Hmmm...
    Din Wilda lät ju alldeles lagom! Gött.
    min sambo vägde 4kg och jag 3,2 också, ändå fick vi första barnet på 4960g. men ja tror ja gick på 6 dar övertid me han, även om ul sa 2 dar över.

2.a pojken vägde normalt 13dar innan bf 3410g o då kom han ju me lite hjälp.

o denna bebis beräknar dem va normalstor.. så ja vet inte om de va övertiden eller en ren tillfällighet att första blev stor.. en speciell gen från oss båda =)
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-12-22 19:35:00 följande:
    Det är så roligt, snart är du mamma! Jag har precis förstått det som så att W inte kommer att försvinna. Hon kommer finnas hos oss länge, men att jag är mamma- det dröjer nog ett tag till innan jag riktigt förstår. haha.

jag fick också karpaltunnelproblem på slutet. Inte kul alls! tror jag var i v 38.. i vecka 40 kunde jag inte stödja mig mot händerna för det gjorde så ont. haha. nu är det näst intill bra så skönt att det bara var tillfälligt!
    kan tillägga att jag än idag inte fattat att jag är mamma till min son född maj07 och son född mars 09 och har en till som kommer ut när som =)) tror man aldrig riktigt förstår hihi. Å då kan ju min äldsta prata riktigt sen LÄNGE o säga MAMMA
  • PåvägMotSyskon

Mina fötter har ja aldrig haft svullnad i direkt. benen värker lite mer o känns hemska iaf om ja varit o gått lite mer, som ändå inte är så mycket i normala fall.  Men en sak jag finner irriterande är på morgonen när ja ska upp, både händer och fötter känns helt väck, som tjocka sega saker innan man kommit igång, då är dem sig själv. Iaf i hur dem känns.. utseendemässigt är de nog rätt normala så...

idag klädde ja o äldsta pojken granen (3½) och minstingen på snart 21mån pilla lite i bollarna på golvet =) o sambon ströck fina juldukar ja hittade i förrådet =)

Vi lär inte få bebis inom snaraste känns de som, negativ inställning jag vet.. men man har knappt nån julstämning nu för man varit så inställd på bebis.. Förstår inte hur man kan vara så himla nöjd o bo i trånga 1.an?? tycker han borde vilja ut ifrån den där allt bök o stök är =)

Någon som vill lägga gissningar på när ja får min bebbe, vikt, längd  osv så är de välkommet, de e ju så roligt me gissningslistor =))

• PåvägMotSyskon

ÅHHHH va ni är ljuvliga härinne. K'änner mig verkligen delaktig och betydelsefull när man får en egen gissningslista =)) Hjärta

• PåvägMotSyskon
    Längtan efter liten skrev 2010-12-23 12:54:12 följande:
    innan jag gissar vill jag veta vilken vecka ni är i?=)
    jag har beräknat 31/12. gjort 3  hinnsvepninhar och han ligger långt ner och är fixerad o mogen =)
  • PåvägMotSyskon
    Havsklippan -  Sånt här är aldrig roligt, och man finner sällan ord för att beskriva dem ord man känner när du berättar hur det ligger till... inga ord tröstar känns det som.
    Jag kan inte riktigt förstå att detta händer på riktigt, inte bara är något man läser på en skärm.. utan det handlar om de riktiga livet...

Hade jag möjlighet att ge dig/ er en kram, så hade jag velat göra det, länge och hårt.

Jag håller med tidigare inlägg, ta kort, ta hand/fotavtryck.. det är guldvärt att ha kvar.

Ni blev en familj, den dagen hon bestämde sig att stanna i din mage så blev ni en familj. Även om hon inte klarar ett liv här bland oss så finns hon bland oss när det väl är så. Du och din man förenas alltid genom henne, eran dotter. Hon kommer alltid hålla i era händer och gå emellan er och stärka eran kärlek som med största säkerhet har gjort erat band som familj så starkt som de bara går.

Tänker på er så mycket vännen, ni gör rätt och ni har varandra.
    HjärtaAll kärlek till er gumman. Jag finns här om det är någotHjärta

ps. den där dikten skrev jag jag till en annan tjej där jag bor (på fb skicka jag den) me en bild på hennes son som blev bara 2år, han fick hjärnhinneinflammation, och hade symtom, varav feber hög o kunde inte göra nått. Läkaren skicka hem dem, o några timmar senare gick han bort,,, de e tragiskt att saker behöver ske... men man måste försöka gå vidare i livet. Pojken hette Neo W-S ifall du vet vem ja menar, tror dem skrev massvis om honom överallt. sjukhuset va mora.. ds
  • PåvägMotSyskon

nej NU blev jag avundsjuk på dig rontgen   här försöker man få ut bebis men envis som synden e han o så kommer din lillflicka redan =)) Ja väntar också ivrigt på uppdatering!! lycka till och god jul!!

GOD JUL PÅ ER ALLA FRÅN OSS ALLA!!

• PåvägMotSyskon

jag är hemma än.. och har en känsla ava tt jag kommer gå över till andra sidan året innan det händer något.
    men man vet ju aldrig?!

Bm besök 28.e och de känns inte som jag vill be om en 4.e hinnsvepning OM de skulle sättas igång (då de e 3 dar till bf då) och så händer det att han kmmer till nyår.. känns inte lockande tyvärr =( så väntar ja hellre.. MEN kanske ska be om en tillväxtkolls-remiss?? eller nått som gör att man har  lite koll eller om man får hinnsveps tid utsatt i jan början istället isf??

Hur går de för dig kajsalisa?? o som sagt alla med bf nu såhär i slutet??

Tror nog rontgen ligger på bb o myser me bebis nu, =)

• PåvägMotSyskon

trött och sprickfärdig påväg som skriver nu..

Hoppas allt har haft en underbar jul, även om den inte blir som man planerar (mycket stress och man vill ha den perfekt) så är det viktigaste att man är med sina nära & kära Hjärta man får göra det bästa utav det hela och vi hade en mysig jul =)

Bm besök på tisdag 28.e, kul o se va man ska prata med henne om, trodde verkligen att denna tid inte va nödvändig.. men visserligen återstår de ki 3 dagar dit.. o man vet ju aldrig.. man är ju som en tidsinställd Baby bomb nu juh =)

Idag paserade jag in i V40 (39+0) bild kommer nog nångång när ja har ork o lägga in en bild i bildtrådarna =)
    Vill önska er God fortsättning.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma