• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Vad fina de är mct! Stort stort grattis än en gång! Hoppas få se de live framöver!

• Mabaja

Hahaha. Min man var in på Apoteket och köpte nässpray till mig. Då sa hon i kassan "och så får du använda den Max i tio dagar" - min man svarar "säg det till min gravida fru hemma" och hon i kassan hade typ skakat på huvudet!

• Mabaja

Mimmi: kan inte vara efter soma! "gammeltaggarna" är väl de som är mest frisläppta! ;)

• Mabaja

Schh vi blir aldrig gamla! ;) kan ju hoppas iaf. :)

• Mabaja

Soma: jag är alltid snäll! Det är så det funkar i Bålsta! ;)

Jag har så galet ont i min högra höft idag! Så det där med att röra på sig är ju inte prio 1 idag!

• Mabaja

Det syns ju inte ens att du fött barn för en vecka sen! Skicka hit lite av dina gener tack!

• Mabaja

Vi tog vår första promenad 2 dagar efter vi kommit hem med W (åkte hem dagen efter). Underredet var minsta "problemet" med promenaden.. haha. Tyckte att det var värre med de sk magmusklerna. Jag har ALDRIG flåsat så mycket av att gå i en minimal uppförsbacke. Öm var jag i några dagar, började träna när W var tre veckor och då fick jag ont i underredet... Så finns nog en anledning till varför man ska vänta! ;)

Vi var däremot ner på kvällen då W kom till cafeterian och träffade min pappa... Dagen då vi åkte hem fick min man rodda och även dagen efter då jag var så sjukt snurrig i huvudet- klarade inte ens hålla i W när jag var uppe och gick (lågt hb).. Så från att W var två dagar har vi flängt runt.  

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Nu har jag varit ute och promenerat i 90 min! Så kvällen kommer tillbringas i "invalidläge" i soffan. haha. Har ont i fogarna bak, sammandragningar och ont i underredet (tryck nedåt)... Förvärkarna försvann så fort jag satte mig ner. Ska börja försöka ta promenader dagligen så kanske det leder till nånting- eller ja, smärta leder det till garanterat!

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Är huvudet dumt får kroppen lida heter det ju och jaaa! Idag är det riktigt pain. Ont överallt för lite promenad! ;)

Men ska ut en sväng idag med har jag tänkt. Älskar vår donkey! Wilda säger nåt heeeelt annat när vi kommer till barnvagnspromenad. Åka vagn typ i affärer är kul men inte annars!

• Mabaja

Lät som en bra förlossning mct! Även om jag inte förstod "doktorstermerna". Det är så roligt att läsa när folk har en förlossningsjournal att följa.

I min står det typ "5.00 öppen 7 cm" "5.20 lustgas" "6.16 flicka född". Och så att hon låg med bakhuvudet ner och näsan upp (vad det nu heter) och tre stygn sydda. Och moderkakan ofullständig. Det är min förlossningsjournal med w det. Haha

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma