Plus igen efter mf/ma
Vad fina de är mct! Stort stort grattis än en gång! Hoppas få se de live framöver!
Vad fina de är mct! Stort stort grattis än en gång! Hoppas få se de live framöver!
Hahaha. Min man var in på Apoteket och köpte nässpray till mig. Då sa hon i kassan "och så får du använda den Max i tio dagar" - min man svarar "säg det till min gravida fru hemma" och hon i kassan hade typ skakat på huvudet!
Mimmi: kan inte vara efter soma! "gammeltaggarna" är väl de som är mest frisläppta! ;)
Schh vi blir aldrig gamla! ;) kan ju hoppas iaf. :)
Soma: jag är alltid snäll! Det är så det funkar i Bålsta! ;)
Jag har så galet ont i min högra höft idag! Så det där med att röra på sig är ju inte prio 1 idag!
Det syns ju inte ens att du fött barn för en vecka sen! Skicka hit lite av dina gener tack!
Vi tog vår första promenad 2 dagar efter vi kommit hem med W (åkte hem dagen efter). Underredet var minsta "problemet" med promenaden.. haha. Tyckte att det var värre med de sk magmusklerna. Jag har ALDRIG flåsat så mycket av att gå i en minimal uppförsbacke. Öm var jag i några dagar, började träna när W var tre veckor och då fick jag ont i underredet... Så finns nog en anledning till varför man ska vänta! ;)
Vi var däremot ner på kvällen då W kom till cafeterian och träffade min pappa... Dagen då vi åkte hem fick min man rodda och även dagen efter då jag var så sjukt snurrig i huvudet- klarade inte ens hålla i W när jag var uppe och gick (lågt hb).. Så från att W var två dagar har vi flängt runt.
Nu har jag varit ute och promenerat i 90 min! Så kvällen kommer tillbringas i "invalidläge" i soffan. haha. Har ont i fogarna bak, sammandragningar och ont i underredet (tryck nedåt)... Förvärkarna försvann så fort jag satte mig ner. Ska börja försöka ta promenader dagligen så kanske det leder till nånting- eller ja, smärta leder det till garanterat!
Är huvudet dumt får kroppen lida heter det ju och jaaa! Idag är det riktigt pain. Ont överallt för lite promenad! ;)
Men ska ut en sväng idag med har jag tänkt. Älskar vår donkey! Wilda säger nåt heeeelt annat när vi kommer till barnvagnspromenad. Åka vagn typ i affärer är kul men inte annars!
Lät som en bra förlossning mct! Även om jag inte förstod "doktorstermerna". Det är så roligt att läsa när folk har en förlossningsjournal att följa.
I min står det typ "5.00 öppen 7 cm" "5.20 lustgas" "6.16 flicka född". Och så att hon låg med bakhuvudet ner och näsan upp (vad det nu heter) och tre stygn sydda. Och moderkakan ofullständig. Det är min förlossningsjournal med w det. Haha