• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-10 12:43:38 följande:

Tyvärr tjejer så drar jag mig ur denna tråden nu. Jag orkar inte med att de går tillbax och blir som tidigare igen.

Ni som vill hålla kontakten så finns jag både på msn å på facebook. skicka ett mail här till mig så kan ni få uppgifterna.
    Starta även en blogg igår (turligt nog) som dom som vill kan följa. Står inte så mycket i den än men de kommer. den e ju trots allt bara en dag gammal.

Önskar er alla lycka till om vi inte hörs med.
    Kram

Nej kjaam, lämna inte tråden. Så trist... jag som följer dig lite extra här i tråden, får kika in i din blogg då.

Kram! 
  • Evve81

Nej Kjaam lämna inte tråden!

2barnsmamma: Ja jag hoppas verkligen att bebis vänder sig. Just med tanke på att den är stor så tar ju platsen fortare slut om du förstår hur jag menar. Men men det är ju inget man kan påverka själv ändå. Skulle kännas så snopet med snitt men blir det så var det väl någon mening med det om inte annat så kommer ju bebis tidigare då!

Jag har gått till och från jobbet idag och jag har inte jätteont efteråt heller!!!!!!!!!! Känns JÄTTESKÖNT!

• needtobreathe
    Prommis; Vilken vecka är du i nu o hur mycke vägde den? :D
  • Evve81

Sofy: Jag är i v 29 och bebis vägde 1500g. Den skulle ha vägt ca 1100g. Läkaren frågade till och med om jag var säker på graviditets längden Sedan är det ju inte säkert att man är säker vid TUL men han mätte flera gånger och bebisen är så stor som den ska vara i v 31 eller 32 tror jag.....

• telgebo

Puffar för mitt inlägg som jag skrev tidigare idag om min oro.

Gravid v.16+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Bellas7

Oj prommis vad stor bäbis :) men bra bättre med en stor än en liten :)) mysigt i v 29. Usch jag ligger bara 23 veckor efter hmm vill ju oxå vara längre gången.. Haha 6+1 idag skoj va ändå känns det som evigheter sedan jag plussade. Vul om fem långa dagar

• telgebo
    Bellas7 skrev 2011-05-10 15:48:32 följande:
    Oj prommis vad stor bäbis :) men bra bättre med en stor än en liten :)) mysigt i v 29. Usch jag ligger bara 23 veckor efter hmm vill ju oxå vara längre gången.. Haha 6+1 idag skoj va ändå känns det som evigheter sedan jag plussade. Vul om fem långa dagar
    Känns också som en evighet sedan jag plussade.

Ska du göra VUL nu på söndag den 15 maj?
    Gravid v.16+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • needtobreathe
    Evve81 skrev 2011-05-10 15:39:29 följande:
    Sofy: Jag är i v 29 och bebis vägde 1500g. Den skulle ha vägt ca 1100g. Läkaren frågade till och med om jag var säker på graviditets längden Sedan är det ju inte säkert att man är säker vid TUL men han mätte flera gånger och bebisen är så stor som den ska vara i v 31 eller 32 tror jag.....
    Okaj! 28+ något? :)

I vecka 28 vägde Devin beräknat 1100 g.. 2 veckor senare beräknades han till 1844 g.. haha! Tjockisen.. och 2 v innan han kom beräknade dom de till 2998 g, o ut kom han ju me en vikt på 3250, så de stämde nog ganska fint hela vägen trorja! :D

Gud va ja saknar o va gravid haha!
  • Safireee

Är TUL standard i era landsting eller är det pga stort SF-mått eller liknande? Har inte riktigt hängt med på det där innan. Glad  

• needtobreathe
    Safireee skrev 2011-05-10 16:49:24 följande:
    Är TUL standard i era landsting eller är det pga stort SF-mått eller liknande? Har inte riktigt hängt med på det där innan. Glad  
    Jag gjorde TUL pga tidigare MF samt för min blödarsjuka, dom ville ha koll på hur stor han var hela tiden :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma