• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma

Hulda-Li är väl fint!!  å du har rätt man ska inte bry sig om vad andra tycker.. så länge ni  e nöjda med namnet!!

hehe så kan de gå.. de e härligt att sova middag ibland:)

• maria204

Vilka fina namn ni har!

Vi "vågar" inte heller säga våra namn innan barnet kommer. På så sätt kan ingen reagera negativ. Det är bara att acceptera.

Bröderna heter ju Folke och Einar. Syskonet kommer (kanske, man vet aldrig) som det ser ut nu att heta Britta eller Gunnar. 

• sugarrush

Vilka fina namn ni har allihop. Många som jag absolut skulle kunna tänka mig. Hulda-Li var tufft tycker jag!

Jag är också lite rädd att folk ska "sno" ens namn... Så de som är gravida undviker jag helt enkelt ämnet med.

• Safireee

Har inga andra vänner/släktingar som är gravida just nu som tur är, men visst fasiken hade man blivit sur om nån snott ens namn! Men då hade vi nog tagit vårt i alla fall tror jag. Surt med folk som inte har någon egen fantasi. 

Igår fick jag höra om ett barn som heter Fox. Det var ganska tufft, men rätt udda! (de är ganska ovanliga i hans familj) 

• sugarrush
    Safireee skrev 2011-05-08 19:19:57 följande:
    Har inga andra vänner/släktingar som är gravida just nu som tur är, men visst fasiken hade man blivit sur om nån snott ens namn! Men då hade vi nog tagit vårt i alla fall tror jag. Surt med folk som inte har någon egen fantasi. 

Igår fick jag höra om ett barn som heter Fox. Det var ganska tufft, men rätt udda! (de är ganska ovanliga i hans familj) 
    Fox.. lite coolt!

Jag var lite inne på Morris, om vi skulle fått pojktvillingar. Harry och Morris lät ballt ihop.
    Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Ja vilka fina namn allihopa kommit på!

Jag ska väl ta tag i det här med pojknamnet. Jag skulle aldrig kunna "ta" någon annans namn..... men man är kanske olika. Jag har länge tänkt att får vi en son ska han heta Milo men våra grannar fick barn ifjol och det heter deras kille så jag ska fundera ut nåt annat. Har funderat på vad våra far och morföräldrar heter men kommer inte på nåt. Ska väl ta och kolla lite på svenskanamn.se

Imorgon kl 3 ska jag på TUL!

• MelikaH

Hej på er alla!!!

Sugar: Vilken fin mage du har :) min syns verkligen också men lite mindre på morgonen.

Fick läsa igenom lite eftersom jag inte varit inne på FL sedan i torsdags...

Ni pratade om sex, jag har bara haft sex 2 ggr sedan jag blev gravid. Känner inte jätte stor lust men jag känner att jag inte vill lämna maken på det ¨torra¨ Tungan ute 

Men Gud vad mina bröst har växt, för mig som har A kupa känner att B kupa är hur stort som helst hehehe, mannen klagar inte Flört blev nästan lite chockad igår.

Idag är jag 15+1 och jag kan knappt förstå det, tiden går så fort.
    Min RUL närmar sig, längtar Glad 

• 3 barns mamma84

Vaknade upp med en svullen mage o illamående.
    bröstvårtona är ömma o jag inbillar mig att jag kan nog vara gravid men fan det är omöjligt.
    hade senast mens ca 14-16 april

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

i sverige drömde jag om att jag fick ett + men vågar inte tro de e första gången jag drömt om det.
    tappen e stängd.
    kanske ska beställa hem 2 st tester men har inte pengar just nu.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma