• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Kjaam: Man får nog inte ta dem själv de ska tas i en ven??? Är inte alls kunnig på sånt men i ett blodkärl i alla fall! Ja jag har ju räknat ut att om 25% håller i sig så skulle bebisen om den normalt sett skulle väga 4 kg istället väga 5kg men jag tänker inte fundera på det.

Bebis hade huvudet uppåt också så jag funderar på om man ska vara nervös över det för eftersom bebis är stor finns det ju inte plats att vända sig så länge

• Sir Bubbalots mamma

jaha jag trodde man skulle ta dom subkutant eller intramuskulärt. nä då får nog du göra dom hos bm. eller på din vc!

Hmm hoppas den vänder sig! annars va de ju attans va alla bebisar i denna tråden vill ligga fel!

• 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-05-09 19:47:06 följande:
    Kjaam: Man får nog inte ta dem själv de ska tas i en ven??? Är inte alls kunnig på sånt men i ett blodkärl i alla fall! Ja jag har ju räknat ut att om 25% håller i sig så skulle bebisen om den normalt sett skulle väga 4 kg istället väga 5kg men jag tänker inte fundera på det.

Bebis hade huvudet uppåt också så jag funderar på om man ska vara nervös över det för eftersom bebis är stor finns det ju inte plats att vända sig så länge
    oj en stor bebbe
    Men skönt att allt såg bra ut gumman{#emotions_dlg.flower}
    Hoppas bebben vänder sig ner nu du har god tid på dig än men det ska börjas vända sig snart.
    En bebis som är stor kommer vända sig bättre med stor en lite då en liten bebis är mindre och kommer undan sbabbare.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Måste fråga jag vet inte om testen kommer imon men jag får se men ska jag kissa morgon urin och lägga in i skylen ?
    Kände på tappen nyss o den e stängd men ja det är den ju tills mensen kommer Obestämdom den kommer men sen undrar jag detta jag hade var det mens ?
    Eller kan man ha mellandblödningar som var som mina eller kan man få mens nu ?
    De e stängd o känns mjuk hmm o liten öppning som vi alla har då vi fött men stängd.
    Skönt att man vet lite om sin tapp då man pillat på sen ca 2 års tid
    Jag har haft diarre hela dagen idag !! gud detta känns inte bra.
    Sen är jag såååååå kåt !!!!
    Men då tänker jag att det kan vara ägglossing hahaha men näh tappen måste ju vara öppen då.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • telgebo

Hej på er!

Nu är jag tillbaks här hos er igen

Hur är det med er?

2barns mamma84: Vad får dig att tro att du är gravid?

Gravid v.16+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Här var det lugnt, förmodar att ni har annat att göra än att hänga här som att njuta av sommarvärmen t.ex I Stockholm är det 25+ idag.

• telgebo

Jag känner mig så orolig. Det är en evighet till RuL, nästan 3 veckor dit.

När jag gjorde mitt KUB den 12 april så daterades bebisen till 12+3, 1 dag mer än vad jag trodde, men ändå sa UL-BM att hon ville flytta fram RuL pga att jag inte var så långt gången som de trodde och att de var lättare att mäta och få fram korrekt BF datum i v.18 än tidigare. Det flyttades fram 4 dagar från den 26 maj till den 30 maj. Kändes inte så farligt då, men nu håller jag på att bryta ihop av oro. Jag har inte fått någon gravidmage än och känner inga rörelser från bebisen och det är ändå min sjätte graviditet och 4:e barn och när jag var i denna vecka jag är i nu så hade jag det med mina 3 andra barn.

Jag funderar på att ringa min BM/MVC men det känns som de nonchalerar min oro och jag vet inte hur jag ska lägga fram det.

Ska man inte känna något i v.17 när man gravid med barn nr 4? Jag tycker nästan det. Vid RuL den 30 maj kommer jag att vara i v.19+1 så jag förstår inte varför UL-BM flyttade fram det i 4 dagar, om hon kanske tänkte fel eller vad.

• Sir Bubbalots mamma

Tyvärr tjejer så drar jag mig ur denna tråden nu. Jag orkar inte med att de går tillbax och blir som tidigare igen.

Ni som vill hålla kontakten så finns jag både på msn å på facebook. skicka ett mail här till mig så kan ni få uppgifterna.
    Starta även en blogg igår (turligt nog) som dom som vill kan följa. Står inte så mycket i den än men de kommer. den e ju trots allt bara en dag gammal.

Önskar er alla lycka till om vi inte hörs med.
    Kram

• telgebo

kjaam: Vad har jag gjort dig? Hur skulle det kännas om du kom tillbaks och fick ett sådant bemötande?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma