• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Jahopp mensväk som heter duga och diarr'e och mår illa mitt liv just nu !
    nu får något hända.
    Bröstvårtona är ömma men det kanske ska vara så ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Safireee

Yay, tror äntligen jag och min man hittat ett namn som vi gillar. Vi har försökt hitta killnamn i 5 år (!). Igår läste jag namnboken från pärm till pärm och hittade Hannes. Tror det skulle passa jättebra! Härligt! Hoppas det håller i sig eller vad man ska säga. Solig

Molly - okt-07, Lillkotten BF okt-11 (v16+2)
  • Evve81
    Safireee skrev 2011-05-08 11:16:12 följande:
    Yay, tror äntligen jag och min man hittat ett namn som vi gillar. Vi har försökt hitta killnamn i 5 år (!). Igår läste jag namnboken från pärm till pärm och hittade Hannes. Tror det skulle passa jättebra! Härligt! Hoppas det håller i sig eller vad man ska säga. Solig
    Fint! Kanske man ska låna en namnbok på biblioteket för våra pojknamnsförslag är lätträknade!
  • sugarrush
    Safireee skrev 2011-05-08 11:16:12 följande:
    Vad kul att ni börjar hitta namn som ni gillar! Jättefint Safireee!

Vi har två namn (ett flick- och ett pojknamn) men jag vågar knappt säga dem till folk... Jag skulle tycka det var lite jobbigt om någon började säga typ "så hette en lärare som jag hatade och som luktade svett" eller "så hette en kille i min klass som var världens största tönt..." I min bekantskapskrets verkar det vara helt normalt för vissa att säga så, så där håller jag tyst.
    Men här kan jag ju säga dem: Harry och Ida!
    Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma

Vilka fina namn ni har kommit fram till

Vissa människor kan inte låta bli att komma med sånna idiotiska kommentarer Sugarrush.

Vi har med redan bestämt namnen och mellannamnen. Jag föreslog båda förnamnen å min man gilla dom så de va lätt. och mellannamnen tvinga jag maken att komma med förslag till och vi va snabbt överrens.

Julia och Theo

• Safireee

Jättefina namn ni har kommit på!
    Jag känner mig också lite nervös inför att säga Hannes eftersom man är rädd för dum-kommentarer. Finns ju vissa som väntar tills barnet är fött med att avslöja just för att det ska vara för sent då. Så ska det väl inte behöva vara?
    Om det skulle bli en tjej så blir det en Stella, men jag är ganska övertygad om att det är en kille. Glad 

• Sir Bubbalots mamma

Jag va lite nervös för att säga vad våra skulle heta till folk först. Inte så mycket för de dumma kommentarerna utan för att någon annan inte skulle sno mitt namn:-P har hänt förr. men de va innan jag va gravid.

Nu bryr jag mig inte. ända som jag känner i min närhet som e gravid är min svägerska och hon har helt andra namn som dom ska ha..

Mellannamnen vill vi inte säga till folk innan födslen för de kan bli sura miner över de hela i vår släkt.

• Evve81

Vilka fina namn ni kommit på.

Vårt flicknamn är ju klart Hulda-Li men pojknamnet är svårare........ I alla fall så berättade vi för mina föräldrar och de tyckte verkligen det var en fruktansvärt namn..... Stackars barn och det var för många stavelser och för långt och en massa annat. MEN vi har ju 2 barn sedan tidigare Tuva och Agaton de (samma gäller svärmor) gillade inte något av dem heller men nu tycker de ju att det är självklart så jag sa bara att vi har bestämt flicknamn och gillar ni inte det så får det stå för er vi bryr oss inte..... Sedan berättade jag för min lillebrors sambo och hon tyckte det var kanon fint. Ingen annan har tyckt något heller och svärmor vet inte än. För egentligen är det ju ingen som har att göra med vad man döper sitt barn till....... 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma