• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

Skönt att höra att man inte är ensam, vi har haft sex en gång (mitt initiativ), är i vecka 17 nu. Först var jag rädd för missfall (fast jag vet att det inte ska påverka, men efter tre missfall tar jag inga risker!), nu handlar det mest om att vi är trötta och prioriterar annat. Mannen verkar inte överdrivet intresserad heller. Som tur är vet man ju att det går upp och ner med sånt här. Vi firar ju 10 år i höst. Förra graviditeten var jag rent av äcklad av närhet, det var jättejobbigt! Funderade på att gå till psykolog. Kopplade det aldrig till graviditeten. Men det släppte ganska snart efter förlossningen, så det var tur. 

2 barns mamma: Låter ju lite misstänkt, du får ta ett test sen!! Glad 

Prommis: Lycka till på TUL idag! 

• 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-05-09 10:50:44 följande:
    Skönt att höra att man inte är ensam, vi har haft sex en gång (mitt initiativ), är i vecka 17 nu. Först var jag rädd för missfall (fast jag vet att det inte ska påverka, men efter tre missfall tar jag inga risker!), nu handlar det mest om att vi är trötta och prioriterar annat. Mannen verkar inte överdrivet intresserad heller. Som tur är vet man ju att det går upp och ner med sånt här. Vi firar ju 10 år i höst. Förra graviditeten var jag rent av äcklad av närhet, det var jättejobbigt! Funderade på att gå till psykolog. Kopplade det aldrig till graviditeten. Men det släppte ganska snart efter förlossningen, så det var tur. 

2 barns mamma: Låter ju lite misstänkt, du får ta ett test sen!! Glad 

Prommis: Lycka till på TUL idag! 
    Vad tror du det kan va ?
    Nu har jag beställt 1 test så det borde väl komma i morgon eller ?
    Måste testa mig i smyg jag kämms
    Men jag gör inte abort NEJ NEJ NEJ mitt ma var skit jobbigt för mig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Safireee
    2 barns mamma84: Det är inte bara skengraviditet då? Brukar du bli skengravid?
    Jag kunde bli sån även fast jag inte alls försökte bli gravid eller ens hade haft sex de veckorna. Jag blev alltid jätteskengravid när vi försökte också. Skäms Oavsett vilket så är det ju väldigt störande! Särskilt när man inte ens vill vara gravid!

Skönt att du beställt test så att du kan få svar snart! 
  • sugarrush

Prommis: lycka till!

2barnsmamma: Bra att du beställt ett test så du kan kolla vad det nu är som står på. Du får uppdatera oss på hur det går!

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-05-09 13:35:52 följande:
    2 barns mamma84: Det är inte bara skengraviditet då? Brukar du bli skengravid?
    Jag kunde bli sån även fast jag inte alls försökte bli gravid eller ens hade haft sex de veckorna. Jag blev alltid jätteskengravid när vi försökte också. Skäms Oavsett vilket så är det ju väldigt störande! Särskilt när man inte ens vill vara gravid!

Skönt att du beställt test så att du kan få svar snart! 
    Hmm jag var skengravid med 2:a barnet men vi försökte ju.
    Men inte med Ebba och Elias.
    Då båda dom kom med första försök.

Jag vet inte vad jag vill men jag får veta detta i morgon om dom nu lyckas komma.
    Känner mig inte gravid alls likom.
    Jag vet inte om det är mellanblödningar men som jag har uppfattat det så har man mellandblödningar som blod och så hoppar o studsar det dag för dag och längre dagar eller ?
    Nid har jag bara haft 1 ända gång och det var med just amadeus andra barnet.
    Då blödde jag i 3 dagar samma som nu men nu så har jag haft blod ej mkt alls och sen var dom borta och det kom brunt som sen oxå försvan.
    Men jag hade oxå bruna avslag innan detta i några dagar som kom och gick.
    Så vi få se i morgon.
    Men jag vet med 10000000% att jag får neg
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-05-09 13:47:38 följande:
    Prommis: lycka till!

2barnsmamma: Bra att du beställt ett test så du kan kolla vad det nu är som står på. Du får uppdatera oss på hur det går!
    Ja jag tog ett test som ska komma imorgon hoppas jag rfu som jag beställde nu på morgonen innan 12 slaget så det borde väl komma i morgon ?
    Men vår post kommer ca kl 9-10 ska jag inte kissa alls ?
    Självklart hör jag av mig men det blir neg imorgon det lovar jag
  • Evve81

2barnsmamma: Spännande att se vad det visar.

Tack för tumhållningar.

Angående mitt TUL idag så såg det bra ut med bebis och allt sånt. Doktorn sa att TUL är helt onödigt egentligen men det är klart att vi ska kolla. Men eftersom jag ser så välmående ut och inte är direkt liten (jag är väldigt överviktig vilket inte var någon nyhet för mig) så blir det bara ett TUL till. Bebisen är redan nu 25% större än den ska vara. Han undrade om jag var säkert på graviditets längden. Så jag ska på nästa tillväxt ultraljud i v 37 och är bebis fortfarande väldigt stor då typ 4 kg så blir jag igångsatt.

Sedan frågade jag om mitt ferritinvärde som jag tog om. Förut låg det på 17 nu ligger det på 8 så jag frågade lite vad han tyckte och egentligen tyckte han inte att det gjorde nåt men eftersom min tarmdoktor tyckte redan tidigare att jag skulle ha järnsprutor så blir det så nu. Jag hoppas min bm kan ge mig dem så jag slipper åka på sjukhuset. 900kr för 5 injektioner!!!! SOm tur är har jag frikort på medicin sedan tidigare....

Någon som fått järninjektioner???

• Sir Bubbalots mamma
    Evve81 skrev 2011-05-09 18:42:39 följande:
    2barnsmamma: Spännande att se vad det visar.

Tack för tumhållningar.

Angående mitt TUL idag så såg det bra ut med bebis och allt sånt. Doktorn sa att TUL är helt onödigt egentligen men det är klart att vi ska kolla. Men eftersom jag ser så välmående ut och inte är direkt liten (jag är väldigt överviktig vilket inte var någon nyhet för mig) så blir det bara ett TUL till. Bebisen är redan nu 25% större än den ska vara. Han undrade om jag var säkert på graviditets längden. Så jag ska på nästa tillväxt ultraljud i v 37 och är bebis fortfarande väldigt stor då typ 4 kg så blir jag igångsatt.

Sedan frågade jag om mitt ferritinvärde som jag tog om. Förut låg det på 17 nu ligger det på 8 så jag frågade lite vad han tyckte och egentligen tyckte han inte att det gjorde nåt men eftersom min tarmdoktor tyckte redan tidigare att jag skulle ha järnsprutor så blir det så nu. Jag hoppas min bm kan ge mig dem så jag slipper åka på sjukhuset. 900kr för 5 injektioner!!!! SOm tur är har jag frikort på medicin sedan tidigare....

Någon som fått järninjektioner???
    Ojoj 25% va inte lite de! De va ju tur du fick ett då! Å att du ska på ett till! Härligt att allt va bra med bebben iaf.. mysigt att få se dom där inne.. längtar så tills mitt tul.. bara 13v dit

Du kan säkert be din bm att visa dig hur du ska ta sprutorna.. å få några nålar å sprutor hem. de har jag fått.. viserligen är de B12 jag tar men de e samma princip ju! lätt som en plätt! (å jag va regällt nål rädd innan)
  • Sir Bubbalots mamma

Pyret leker hid and seek med Stefan.. sparkar så magen guppar på mig men så fort stefan sätter handen på magen slutar de. tar han bort handen börjar de igen.. haha

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma