• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Lägger in en bild i denna tråden också. Det var ju här vi pratade om virkade converse. Flört

Jag virkade ju ett par som många av oss, inklusive jag själv, trodde skulle vara för små, kanske inte ens passa en nyfödd...? Vi har nog dålig uppfattning om bebisfötters storlek allihopa, för här är Tilde, drygt 2 månader gammal, i dessa skorna.Skrattande Passar utmärkt!

• Evve81

Färnevik: Vad himla söt hon är. Skorna med såklart

Jag har varit med barnen i lekparken ikväll. Det är ju verkligen supermysigt! Tänk när bebis kommit så man blir som människa igen!

• maria204

Ja, åh vilka söta skor! Har du mönster så är jag intresserad!

Själv har jag haft bebisångest idag. Jag har sovit dåligt inatt och blev därmed påmind om vad sömnbrist gör med mitt tålamod och humör. Rynkar på näsan Visserligen har jag graviditetshormoner i kroppen, men amningshormoner är inte heller att leka med. 

Jag hoppas att det blev värre idag för att mannen är bortrest och 6-åringen är sjuk med ögonfluss och därmed inte heller på sitt bästa humör.

Efter en stunds vilande blev jag en piggare, gladare och mer orkesfull mamma. Jag har tur som har barn som kan leka själva en liten stund så att mamma får vila. Jag har tur som kan slumra till mitt i ett lekande kaos!

• färnik

Jag ska kolla, tror jag skrev ner mönstret... återkommer när jag har händerna lediga! =)

• sugarrush

Åh Färnevik, jag har precis gjort klart den första converse-skon enligt ditt mönster. Den blev superfin! TAAAAACK! Och oj vad snabba de var att virka!
    Jag gjorde mina i ljusgrått, men nu när jag märkte hur snabba de var att virka blev jag sugen på att göra fler, kanske i ett lite tjockare garn och större stickor så att de blir någon storlek större.
    Bildbevis kommer när sko nr 2 är klar!

Fjärde gången gillt?
  • PåvägMotSyskon
    telgebo skrev 2011-05-14 20:27:23 följande:
    Ja, hon är väldigt underlig. Att hon har varit flummig sedan hon var 17 år är jag medveten om men att hon ska vara en sådan bitter surfi**a trodde jag faktiskt inte. Trodde aldrig att hon skulle ringa och anmäla mig och försöka se till att jag blir av med mitt barn. Blir jag det så vet jag fan inte vad jag gör. Hon är ingen vidare bra mamma själv som är sådan jädra gnällkärring rent utav av. Sedan att hon går på mig för att få ur sig sin egen skit är ju bara för sorgligt.
    Jag kommer säga som det är till soc att den här anmälan bottnar bara i missunnsamhet och svartsjuka och sedan kan jag ju dra upp alla hennes svaga punkter som mamma, har god lust att göra det men jag vet inte om det tjänar nåt till. Vill bara inte ha en massa soc rännande och oro under min troligtsvis sista graviditet och under min tid som mamma. Hat haft tillräckligt jobbigt med mitt ex och vår separation och har stundtals fortfarande då exet är en riktig jubelidiot och självisk jävel som försöker radera mig även ur barnens liv.

Soc fann inget som gjorde mig till en dålig mamma, vi har nu hamnat hos familjerätten pga att pappan vägrar samarbeta med mig, men att jag skulle bli en dålig mamma nu helt plötsligt är för mig en gåta som jag inte fattar vad min syrra får det ifrån. Hon har inte ens träffat mina barn, hon har aldrig sett mig som mamma och vi har inte ens nån bra kontakt, kan gå år mellan kontakterna.

Hoppas hon skäms riktigt jävla dåligt över det hon gjort, om soc tar mitt barn ifrån mig så är det fan hennes fel och då ligger hämnden inte långt borta att straffa henna på nåt sätt, så känns det iaf.
    Strunta i henne bara, det låter som hon har några allvarliga problem, och borde bli kollad av soc själv.

Radera dig ur barnens liv låter verkligen inte som nån normal person, å sånt där borde ju soc få veta hur han beter sig gentemot dig. Stå ¨på dig, det är dina barn oavsett vad någon kläcker ur sig.

Förstår ditt agg, men sjunk inte lika lågt som henne, då har hon inga grunder o gå på.

2barnsmamma84 - jaså slutet av månaden för alla ok. men här  i sverige e de olika, å telgebo o henne syrra förmodar ja bor i sverige =)
  • PåvägMotSyskon

telgebo - Grattis till dottern på hennes stora dag!! Hoppas den varot bra.

min son fyller på onsdag, känns skojjigt me lite kalas =)

ser att de visats bild på ditt test 2barnsmamma, spännande verkligen, vorek ul o sett din bild istället för den du visa, helst varit hos dig när du testa hihi .

Kom hem för 1tim sen me alla barnen, varit hos min syrra en sväng o hälsat på hennes barn =)

• telgebo

BM besök idag för att lyssna på hjärtat, myyyyys

Är lite orolig över mitt leverna i helgen. Uppe sent i lördags och åt inte bra på hela dagen förrrän sent på lördag kväll.
    Igår ringde en gammal klasskompis som jag inte träffat på 19 år och ville träffas och se VM matchen med mig på puben, kändes ju hel fel att gå på puben gravid, men jag drack ingen alkohol såklart utan en cola och jädrar vad stimmigt det var där och världens liv. Krogen är inte min kopp av te längre.

Kom sent i säng och åt skitdåligt på hela dagen, en macka på hela dagen.

Och i fredags fick jag ju reda på vad min sjuka "syrra" gjort. och då kände jag hur bebisen mådde lika dåligt som jag, den blev lika orolig som jag för den tumlade runt i magen då.

Påväg: Mitt ex, du det hjälper inte, vi har varit igenom rättsliga processer och det är som det är, han har vårdnade så jag har inget att säga till om, jag och Odd har det likadant ang barnen, fast mina bor i Sverige och inte i USA.

Ang min "syrra" så har jag inget att säga just nu, hon måste ha ett värdelöst tråkigt liv som måste förstöra andras för att må bra själv, jävla nolla.

Gravid v.17+1 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84

Bvc idag och pojken vår har gått upp han hade läkare 11 april + vaccin och vikt o längd då var han 7,400g och 67cm
    Nu idag väger han 8000g och 67,5cm

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma