• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    telgebo skrev 2011-06-06 21:32:36 följande:
    Bra att det funkar med lavemanget, blev aldrig rek det till mina barn och det kunde gå nästan 2 veckor mellan gångerna, stackars barn.
    Helammade du? I så fall är det ok att inte bajsa på 2 veckor... Barn som äter ersättning ska däremot bajsa minst varannan dag. Och har man problem med bajseriet, varje dag...

Jag har skrivit lite napp-funderingar i barn-tråden, som ni gärna får ha en åsikt på!
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-06-06 21:30:06 följande:
    Devin är vaken typ JÄMT, på dagarna tar han bara powernaps på 15-20 min, annars är han vaken o jollrar o skrattar o härjar, sjukt aktiv. På nätterna sover han 21-22-03-04 typ!
    Oj oj, han fortsätter i samma stil som i magen alltså. Det var verkligen inte mycket sömn! Alma, våran stora tjej, sov max 9 timmar/dygn i den här åldern, en jäkla skillnad mot Tilde som sover det dubbla!

Tilde var väldigt aktiv innan hon föddes, men nu är hon en tröttis. Sover ca 12 h på natten med 2-3 matningar, och sedan är det 2 timmar vaken, 2 timmar sömn ungefär på dagen... Men hon sover mer iom att hon varit sjuk osv också, samt antagligen för att kompensera lite bristande matintag...

Ja det är skönt att vi verkar hitta en lösning. När hon är vaken är det fortfarande ofta som hon inte vill ha mat så det fungerar inte jättebra ännu, men hon låter då bara bli att äta, får inte panik som förut, vilket ju är ett framsteg ändå! Och det får väl ta tid, hon har ju haft ont länge, mer än halva sitt liv ju, i både mage och matstrupe. Minnet sitter väl i om inte annat, en tid.
  • telgebo
    färnik skrev 2011-06-06 21:50:21 följande:
    Helammade du? I så fall är det ok att inte bajsa på 2 veckor... Barn som äter ersättning ska däremot bajsa minst varannan dag. Och har man problem med bajseriet, varje dag...

Jag har skrivit lite napp-funderingar i barn-tråden, som ni gärna får ha en åsikt på!
    Japp helammade barnen ett tag sedan blev det ersättning när de var runt 2 månader och det var då problemen med bajseriet började.
    Gravid v.20+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    färnik skrev 2011-06-06 21:55:18 följande:
    Oj oj, han fortsätter i samma stil som i magen alltså. Det var verkligen inte mycket sömn! Alma, våran stora tjej, sov max 9 timmar/dygn i den här åldern, en jäkla skillnad mot Tilde som sover det dubbla!

Tilde var väldigt aktiv innan hon föddes, men nu är hon en tröttis. Sover ca 12 h på natten med 2-3 matningar, och sedan är det 2 timmar vaken, 2 timmar sömn ungefär på dagen... Men hon sover mer iom att hon varit sjuk osv också, samt antagligen för att kompensera lite bristande matintag...

Ja det är skönt att vi verkar hitta en lösning. När hon är vaken är det fortfarande ofta som hon inte vill ha mat så det fungerar inte jättebra ännu, men hon låter då bara bli att äta, får inte panik som förut, vilket ju är ett framsteg ändå! Och det får väl ta tid, hon har ju haft ont länge, mer än halva sitt liv ju, i både mage och matstrupe. Minnet sitter väl i om inte annat, en tid.
    Mina barn sov också väldigt mycket och hela nätter, min yngsta däremot sov mycket på dagtid och sedan var det skrik gråt från 21-02 ibland till 04 stackars liten hade enormt ont i magen.
  • telgebo

Jag dör av smärtan i brösten just nu, hugger i bröstvårtan så inåt helvete, bävar inför amningen.

• sugarrush

Min bebis är helt galen. Så fort jag lägger mig ner tar värsta dansfesten vid därinne. Hela magen studsar, den verkar liksom sparka på båda sidorna av magen samtidigt. Kan man smuggla in extasy via magen tror ni?

• Muffe
    sugarrush skrev 2011-06-06 22:40:48 följande:
    Min bebis är helt galen. Så fort jag lägger mig ner tar värsta dansfesten vid därinne. Hela magen studsar, den verkar liksom sparka på båda sidorna av magen samtidigt. Kan man smuggla in extasy via magen tror ni?
    Tror jag absolut

Här hemma har vi världens lugnaste och coolaste bebis, lite skillnad haha. Hon var dessutom lugn i magen så man kanske redan då märker deras personlighet.
  • needtobreathe

Va de ingen härinne som hade några testlagrets gravstickor o skänka bort? ;) Hojta isåfall! Testade me apolivas nu på morronen igen, eller apotekets eller va dom heter.. samma som igår, svaaaagt (!!!) men ljusblått.

• 3 barns mamma84

Stort grattis gumman

needtobreathe skrev 2011-06-07 08:50:14 följande:

Va de ingen härinne som hade några testlagrets gravstickor o skänka bort? ;) Hojta isåfall! Testade me apolivas nu på morronen igen, eller apotekets eller va dom heter.. samma som igår, svaaaagt (!!!) men ljusblått.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma