• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-06-06 17:04:05 följande:
    Va? Jag? Nej nej.. men häromveckan råkade ja tvätta hans kallingar, precis som sist me Devin.. :( Nått annat skulle ja aldrig göra!! ;)
    Näe jag tänkte väl liksom... fina fina Sofy gör ju inte sånt! Jobbigt läge.. man måste ju tvätta liksom! ;) Puss! ;)
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • telgebo

Är det någon som vet när BM börjar mäta SF-måttet? Är det i v.20 eller v.25?

Gravid v.20+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-06-06 17:34:49 följande:
    Näe jag tänkte väl liksom... fina fina Sofy gör ju inte sånt! Jobbigt läge.. man måste ju tvätta liksom! ;) Puss! ;)
    Nej skulle aldrig komma på tanken ens! Usch o fy ;) Tur att storken kommer me ungarna hit! ;D Hahaha! Puss! Fika snart!
  • needtobreathe

Ska iväg till apoteket i stan nu o köpa lactulos till devin, kanske köper me mig ett tvåpack me tester också, hahaha ;) Känns ganska onödigt men jaja! :D

• telgebo
    färnik skrev 2011-06-06 17:51:18 följande:
    inte 20 iaf...minns inte när de började mäta, men det var iaf senare...
    Då var det kanske v.25 då, tänk vad fort man glömmer.

Läste att nån annan skulle mäta magen vid nästa BM besök och hon har BF dagen efter mig så reagerade lite att det redan var dags att börja ta det.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-06 17:54:58 följande:
    Telgebo: På mig gjorde hon det i v 25 när man fick moderskapsintyget.
    Okej då är det nog v.25 då. Moderskapsintyget har jag alltid fått i v.20 dock med alla mina tre barn, men det kanske är annorlunda nu.
  • maria204

Grattis till Emma! Vad kul att höra att allt gått bra!

Nej men Sofy! Vad spännande!

I natt vaknade jag med världens magsmärtor. Det var sammandragningar/vrkar som höll i sig i nästan en timme. Jag försökte klocka, men jag kunde inte känna när en tog slut och nästa började. Efter en lång dusch, lite alvedon och sittande i soffan slutade det äntligen och jag kunde somna och vakna imorse som om inget hade hänt. Jag pratade med min syster, som just nu gör sin praktik på förlossningen (hon är snart färdig BM) och hon sa att så länge jag mår bra nu, inte har vattenavgång eller en blödning, så gör man inget.

KOnstigt i alla fall. Jag är ju i mitten av v.35. Hur ska jag tänka? Är det snart dags?  Jag måste erkänna att jag är lite orolig.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma