• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-07 16:19:13 följande:
    Haha ja men de e ju konstiga avfarter också ;) Åker man av den ena kan man ju fortsätta ut på nästa motorväg o samtidigt svänga av mot centrum, sen är centrum inte lättast o hitta i heller ;D Enkelriktat, små gator o nä fyfan! :p
    Ha ha, ja hamnar man på E4 mot Helsingborg är det inte kul då är nästa avfart typ Järna.

Kan hålla med att avfarten mot Strängnäs inte är kul och alla jävlar som inte fattar att det INTE är stopplikt där utan VÄJNINGSPLIKT är ju fan galna, har vart nära att seriekrocka där x antal ggr både jag och exet.

Inne i central stan kör jag bara Nygatan vägrar köpmangatan eller andra små gator så det kan jag inte uttala mig om.
    Gravid v.20+1 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Odetta

sofyyyyyy: jag vill se en biiiiiiiiild

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • needtobreathe
    Odetta skrev 2011-06-07 17:35:46 följande:
    sofyyyyyy: jag vill se en biiiiiiiiild
    Hahahahaha ;) Ja har ingen kamera ju! Min iphone är ju på lagning o ja har en telefon nu från typ 300-talet, ingen kamera, ingenting ;D Värdelöst! Ska se om ja kan rota fram digitalkameran kanske, vet inte vart ja lagt den bara :/
  • Evve81

Sofy: Åh vad spännande!

Idag har jag varit till bm och fått järnspruta nr 5 bara 5 till kvar....... Så kul (eller inte) när de inte prickarkärlen tycker jag förra vecka misslyckades hon som gav sprutan så mitt enda bra kärl blev förstört Bm tyckte det skulle få vila ngr veckor.

Sedan frågade jag lite om det faktum att bebis är stor och när de egentligen räknar en bebis som ovanligt stor. Hon tyckte att 5,5 kg är onormalt stort. Det jag funderar på är hur man ställer sig till om det är en stor bebis närmare 5 kg. Ska man vara orolig att det inte går att föda ut den vaginalt??? Agaton vägde ju 4315g och han kom ju ut så men om man lägger på några hundragram????

• acure

Sofy: jag plussade på bim -4 jättesvagt, så jag tror nog du är gravid igen! Kanske klarar kroppen det utan proggisar nu när den vet hur en graviditet går till! :)

• needtobreathe

Den där saaatans molvärken irriterar mig ngt enormt! Äre mensen kan den väl fan komma, minns att ja tyckte exakt samma när ja plussade me Devin.. mensvärken som va där o bara störde, haha ;) Och så är ja täppt i näsan igen, har inte varit sen Devin föddes, suck.. dock heela graviditeten me honom.

• sugarrush

Attans Sofy, de hann tömma lådan innan jag hann dit. Så ditt brev kommer först på torsdag!

• Pancakes

Nu har jag lagt upp bild på lilltjejen i galleriet!

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-07 20:33:27 följande:
    Den där saaatans molvärken irriterar mig ngt enormt! Äre mensen kan den väl fan komma, minns att ja tyckte exakt samma när ja plussade me Devin.. mensvärken som va där o bara störde, haha ;) Och så är ja täppt i näsan igen, har inte varit sen Devin föddes, suck.. dock heela graviditeten me honom.
    Den där molvärken låter ju lovande för ett plus tycker då jag Har du testat nåt mer sedan vi skrevs senast?

Jag försvann lite hastigt igår sådär bara, min kille hämtade upp mig så åkte vi och åt, var förbi apoteket och hämtade ut svindyr antibiotika så nu hoppas jag INTE på att läkaren ringer och säger att du har den bla bla bla infektionen och måste ha ett annat antibiotika. Det har jag inte råd med.

Åkte hem till min kille, duschade och hade det så mysigt så ( och lite skönt också ) och så imorse när vi vaknade så var lilla krabaten i magen så aktiv och sparkade hejvilt i magen, en spark neråt, en uppåt och en åt vardera håll på sidan samtidigt och jag tog hans hand la den på magen och vips fick han en spark rakt i handflatan, han tyckte nog det var både fascinerande och lite otäckt på en och sämma gång. Han sa att nu fattar man ju liksom att det är en bebis där inne. Ha ha, han är så söt han, det går ju liksom inte att undgå att se att jag är gravid, lite trångt i duschen när vi duschar ihop för man är ju inte så smidig direkt
    Gravid v.20+2 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma