Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

kajsalisa: UTAN hiss?! Oh my.... skulle vara sen till jobbet var dag då, ha ha! Speciellt nu. Jag ska försöka mig ut på en promenad ute i solen nu, får gå sakta då. Här triggas molvärk igång av minsta ansträngning just nu :S

• toksnippa

Kul o se fler som syr Har redan sytt ett påslakansset, några velourbyxor med mudd (praktiskt!) och lite coola baggymössor. Och dregglisar i massa olika färger och mönster. Jo, och ett par jeansbyxor (baggymodell) med några påsydda stjärnor - lite trasch-stuk, även de med mudd. Tänkte ge mig på och sy en ringsjal och lite mer kläder. Riktigt roligt!

• toksnippa
    rontgensyrra: ja jag kom in i ett stim Och så kom jag över mycket söta tyger. Mönstrena har jag stulit ifrån vänner som prenumenerar på sytidningen Ottobree, även gjort egna mönster på fri hand (byxor är inte svårt att rita ut). Dregglisar har jag sytt i trekanter, dubbla lager och krångt ut och in, på med tryckknappar. Enkelt Mössor finns det jättebra beskrivningar på sybloggar, där hittade jag ett bra mönster - dock fick jag rita ut det själv och omvandla storlek.
  • toksnippa

Bjornis: I början ritade jag på ett ungefär av plagg jag ville efterapa, jeansen är dock helt på frihand. Sen finns det som sagt många beskrivningar på hur man ritar ut mönster på nätet.

kajsalisa: må det vara jobbigt när man inte är sugen men det lönar sig!

• toksnippa
    gemigsinnesro: hoppas det har gått bra!!

MB73: Det är disigt så här på förmiddagen, och varmt! Här blir det sämre till helgen tyvärr, hade önskat bättre väder då man har massa att göra på gården.
  • toksnippa

Ja hungern kommer väldigt fort igen efter varje måltid, grymt störande - försöker knapra på nyttiga saker, inte för det skulle skada att lägga på sig, men tänker mer på att inte vräka i mig onyttigt för kroppens bästa. Men har fått sug efter snabbmat, kebabrullar och hamburgarmål - det äter jag med gott samvete som måltider

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma