Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

Plus igen efter mf/ma

Daniela01 skrev 2010-08-19 19:54:10 följande:

tack för inläggen, de värmde :)

Håller tummarna idag, och kommer ha mina tankar hos er med. KRAM!!!

sofy: så hade jag i början av graviditeten - mycket växtvärk och desto mer spänt och ont om jag stressade eller rörde mig mycket, man får lyssna på kroppen och ta det lite lugnare helt enkelt. Inget farligt!
  • toksnippa

Vänta några dagar och testa med morgonurin, det sker ju inga större förändringar på styrkan om man testar dagarna efter varann. Håller tummarna att pyret vill stanna denna gången MTC79!!

• toksnippa

Fick veta idag att en bloggkompis bebis i magen somnat in, hon hade inte kännt rörelser på ett tag och åkte in för en koll, hjärtat hade stannat. Hade BF bara om några veckor. Lider så med dem, och blir riktigt nojig nu - det är inte vanligt men när man äntligen kommit så långt som man gjort känner man att man börjar slappna av, tänk om man råkar ut för något så dylikt? Usch... mycket tankar... 

• toksnippa
    2 barns mamma84: Ja visst är det hemskt? Usch usch... blir så illa till mods!

Bjornis: men fy... det borde inte få hända! Inte så nära inpå... tog de lång tid för dem o komma på fötter igen?
  • toksnippa

Slemhinnorna är känsligare som gravid och man blöder lättare, förmodligen för du anstränger halsen när du spyr och blodkärl spricker. Men fortsätter det i stor grad bör du nog kolla upp det för säkerhetsskull. Jag blödde också lite när jag spydde som mest.

• toksnippa

Nu är sammandragningarna igång igen, rejält! Har ont ända bak i ryggen och illamåendet kommer o går. Magen är helt öm. Blir ryggläge resten av dagen och ringa bm imorgon o höra vad hon säger, ger det inte med sig får vi ringa förlossningen och åka in för koll. Usch...

• toksnippa
    Lallan skrev 2010-09-28 17:06:30 följande:
    Låter intebra alls Vilken vecka är du i nu?
    Är i v. 26, haft massa duster med sammandragningar sedan v. 22-23.

mallanis: tack! hoppas jag med, det molar än. Huu!
  • toksnippa
    Lallan skrev 2010-09-28 20:20:12 följande:
    Ja då är vi ganska lika då (gick in i v 29 idag).Varit hemma och tagit det lugnt idag, har överhuvudtaget tagit det rätt lugnt hela förra veckan också och vilken skillnad det kan göra. Håller tummarna för att det ger med sig och bebisen stannar många veckor till.
    Jobbigt för dig, men visst märks det när man vilar - en helt annan sak. Idag har det triggat igång bara jag stått en stund eller gått runt lite fram o tillbaka. Bebis får allt stanna ett tag till, och din med!
  • toksnippa
    Mamma till W skrev 2010-09-28 20:11:50 följande:
    har du varit i kontakt med förlossningen?
    nej, jag tänkte höra av mig om det fortsatte även när jag vilade. Nu är de lugnare, magen är dock öm men inga mer sammandragningar sedan jag legat och vilat. Ska in till mvc imorgon, så får bm skicka mig vidare om jag ska in till spec. mvc där jag ävn går.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma