Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Mallanis, GRATTIS! Kul att vi plussat samtidigt! Alla är så långt gångna i den här tråden så det är skönt att inte vara ensam "färsking".

Jag har ringt och pratat med Mama Mia i Kista idag och bokat en tid för VUL i vecka 9. Det tyckte att jag kunde få komma och göra VUL i och med att jag när jag fick MA gick i fem veckor innan kroppen stötte ut det. Det vill jag inte göra igen.

Blev inte mycket klokare av det här med träning och sex. De sa typ att man kan göra det man mår bra av och att man KANSKE kan undvika hopp men mår man inte dåligt av det heller så var det ingen fara. Men jag leder ju aerobics och step så det är antingen eller för mig och det är ett stort projekt att avsäga mig alla mina pass. Motion är väl nåt bra ändå, eller? Vet inte vad jag ska göra. Barnmorskan var inte heller till mycket hjälp. Hon säger bara att inget är farligt typ och det sa hon sist också när jag misstänkte missfall.

• Pancakes
    Odetta skrev 2010-09-24 23:05:58 följande:
    Pancakes!!!!!

WOOHOOOOO!!!! GRATTIS OCH VÄLKOMMEN HIT!!!

angående några av dina frågor:

test: Ja du vännen, jag är lite testgalen och slutade testa i v9 någon gång...hann ta 30 positiva gravtest denna graviditet men har fortfarande svårt att tro på det mellan varven

Sex och träning: Efter upprepade mf rekomenderar dem (insatta läkare, inte vanlig BM) att avstå från sex fram till v15 och ingen ansträngning till efter v12.

VUL: efter 1 MA och 3 tidiga mf på raken så har vi varit noga övervakade denna graviditet. VUL i v7, v9, v12 och UL i v13, v16 och v19. Nästa UL är i v24

***kraaaaaaaaaam***
    Tack kära du!

Jag har inte haft upprepade missfall, bara ett. Antar att det inte gäller då?

Är ingen testnarkoman.....ännu :) Tog ett CB i fredags och ett CB digital i lördags. Båda visade resultat ganska snabbt. Funderar på att ta ett till CB plus i veckan för att kolla att det inte blivit svagare. Sen vet jag inte hur länge jag skulle hålla på. Vid mitt missfall i våras hade jag starka plus i flera veckor efteråt så det behöver ju inte betyda nåt det heller.
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-27 09:47:22 följande:
    Japp bara några dagar emellan!  Japp nu ska vi se till att hänga kvar i tråden och hoppas att vi blir fler färskingar snart ;)

Jag har också haft funderingar på träningen hur man ska göra...? Mår ju lite dåligt psykiskt av att inte få träna men riskerar man "liten" så är ju valet självklart!
    Nej, man vill ju inte det. Jag kör rätt tuffa konditionspass så det är ju lite läskigt. Men ska jag sluta köra pass så måste jag ju berätta för gymchefen och så måste ju nån annan hoppa in och då måste jag berätta för folk och det vill jag inte. Får väl känna efter helt enkelt. Motion ska ju som sagt vara nåt bra.

Önskar jag kunde njuta lite mer av att jag plussat. Är mest nojig över att jag inte har några symtom. Mår inte illa, har inte molvärk.. Har ovanligt mycket flytningar bara. Är det ett symtom?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-27 11:03:11 följande:
    pancakes, ja flytningar är ett bra tecken, hade också mycket av det i början och knappt inga symtom förrän 6+0, DÅ kom illamåendet... puh!
    Förstår att det är asjobbigt med illamåendet men just nu skulle jag vilja känna nåt, bara nåt litet åtminstone :) Men kände ingenting förra gången heller. Fast då dog den ju i vecka 6-7 nånting och jag gick ända till vecka 11 så jag vet ju inte hur det ska kännas efter vecka 6 heller.
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-27 12:43:21 följande:
    Jag var livrädd när jag plussade sist, mådde verkligen skit! Kommer säkert bli nojjig men ska försöka att inte måla f-n på väggen. Jag mår bättre och förhoppningsvis även "liten" .... flytningar är säkert ett symptom, jag har dock nästan inga flytningar alls...

svår det där med motion, jag skulle även börja rida i veckan! Vad säger ni "kloka gummor i tråden" ? Det är väll mest om man blir avslängd som det kan vara någon fara? Kommer vara mest skumpa runt ridning då jag inte ridigt på ....si så där 10 år.....hmmm 15 år ska det nog vara om jag är ärligt =)
    Ja, vi får försöka njuta båda två! Nu har man äntligen fått det efterlängtade plusset, det måste ju firas för sjutton! Det är ändå inget vi kan göra. Vill den inte stanna så gör det inte det. Man kan försöka äta så bra man kan och lyssna på kroppen men mycket mer kan man inte göra. Jag drar nog ner på min träning lite grann men slutar inte helt.

Jag har VUL om fyra veckor. Då vet man om det gått åt skogen eller inte. Det känns som lååååång tid men det går nog rätt fort.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-27 12:49:01 följande:
    Någon här inne som ätit sushi under sn graviditet?
    Borde vara ok att äta typ räka och avocado, men kanske inte lax? Köper självklart från restaurang och blev så sugen just nu.

Svagt illamående hela tiden, blev nästan lite  glad att det kom tillbaka
    Enligt  min BM så är både sushi och rött kött ok.
  • Pancakes

Så här står det på livsmedelsverket:

Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum.

Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt.

• Pancakes

Godmorgon!
    Jag tog ett nytt test idag bara för att jag ville kolla om det var starkare eller svagare. Borde det blivit ännu starkare nu? Bild finns i galleriet. Kanske är det bäst att sluta testa så man inte nojar upp sig...

• Pancakes

Mallanis, tack ska du ha! Ja, nu lugnar vi oss och försöker njuta. Blir så arg på mig själv som är mest misstänksam och orolig istället för att vara glad att det efterlängtade plusset äntligen är här. Jag tror det är bristen på symtom som gör det. Känner mig liksom inte gravid och det gjorde jag inte förra gången heller och det gick ju som det gick.. Hur tog du hcg? Hos läkare?

Televinken, grattis! Tungt med fyra missfall.. Har bara haft ett och tyckte det var det värsta jag varit med om. Håller tummarna för att det går vägen den här gången. Det är du värd!

Sofy, trist att föräldrarna blev så chockade. Det är nog lite oundvikligt. Det blev mina med när jag berättade förra gången trots att det var jätteväntat eftersom jag "har åldern inne", är nygift och hållt ihop med min man i evigheter.

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-28 08:46:25 följande:
    Pancakes- Japp nu ska vi vara glada =) symptomen kommer säkert tids nog och då önskar vi att vi inte hade dem ;) Jag var som sagt väldigt orolig när jag plussade sist och var helt förstörd så nu ska jag försöka att hoppas på att denna gången ska det gå bra! Påminn mig om detta ;)
    Jag hade grav test hemma som mäter Hcg så det var dem jag använde. Har du bokat tid hos BM ska du ta några tidiga VUL? Mitt BF är nu på 5 aug jag lade in på nytt efter det datum då jag troligen hade äl. Så nu är du ännu några dagar före mig pc. ;)

När jag var inne hos läkaren sist med senaste mf så lovade han mig regelbundna VUL. När gjorde ni andra VUL?
    Ja, vi utgår från att det går bra denna gång! Det är ju mer ovanligt med två missfall på raken än bara ett! Den läkaren jag pratade med igår sa för övrigt att det är många som inte har symtom och de som har dem får dem oftast i vecka 7-8. Så vi är ju tidigt ute.

Nej, jag har inte bokat tid hos BM än. Tänkte vänta med det till efter VUL. Har bokat VUL privat när jag är i vecka 9. Min BM säger bara att allt inte är "någon fara" och att jag inte behöver gå och kolla förrän på RUL. Men det sa hon förra gången också och då gick jag omkring med något dött i mig i fem veckor. Så jag struntar i vad hon säger. Skriver in mig när jag sett ett hjärta slå.

Har du bokat VUL eller BM?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma