• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Jaha så 2 nya anmälningar och nyss pratat med barn & ungdom, behöver nog inte säga hur mina tankar är nu. Så ledsen och kränkt samt orolig och rädd att bli fråntagen mitt barn.

Gravid v.22+0 BF 23/10 Bara 125 dagar dit
  • Alicia 72
    telgebo skrev 2011-06-20 12:54:30 följande:
    Jaha så 2 nya anmälningar och nyss pratat med barn & ungdom, behöver nog inte säga hur mina tankar är nu. Så ledsen och kränkt samt orolig och rädd att bli fråntagen mitt barn.
    Vad är det för anmälningar som kommit in nu? Och från vem?

Alicia
  • telgebo
    Alicia 72 skrev 2011-06-20 13:09:11 följande:
    Vad är det för anmälningar som kommit in nu? Och från vem?

Alicia
    Orosanmälan från min handläggare på soc samt Familjerätten.

Jag blir så trött allvarligt alltså och skitledsen.
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-06-20 13:19:30 följande:
    Orosanmälan från min handläggare på soc samt Familjerätten.

Jag blir så trött allvarligt alltså och skitledsen.
    Måste ju finnas en anledning bakom deras oro.. inte så att de gör de för att jävlas bara.. Och bara för att de har oro betyder de inte att de kommer ta ungen. krävs en del för de.. de kan ju bara vara att du får stöd saker hemma som underlättar.. försök att se de som att de kan leda till nåt positivt i stället för att bli ledsen.. saker blir bara så bra som man gör dom
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-06-20 13:24:31 följande:
    Måste ju finnas en anledning bakom deras oro.. inte så att de gör de för att jävlas bara.. Och bara för att de har oro betyder de inte att de kommer ta ungen. krävs en del för de.. de kan ju bara vara att du får stöd saker hemma som underlättar.. försök att se de som att de kan leda till nåt positivt i stället för att bli ledsen.. saker blir bara så bra som man gör dom
    Har tyvärr andra erfarenheter än vad du pratar om, vill inte skriva allt men separation domar vårdnadstvist samarbetsproblem från pappas sida inget umgänge med barn och en herreans massa helvete och problem bara för att ex jävlas.

Nu tror soc på fullaste allvar att jag skulle vara en mamma som är helt jävla oförmögen att se ett barns behov, gahh säger jag bara. Vad fan tror dom om mig? Att jag är helt oförmögen och helt bakom eller som fyrabarns morsa 36 år gammal och inte fattar vad jag gett mig in på? Inte så att jag direkt är 18 år eller oplanerat gravid. Tro mig jag har tagit några vändor i skallen innan jag satte igång det hela med att bli gravid.
  • MCT79
    Alicia 72 skrev 2011-06-20 12:34:02 följande:
    Kan även rekommendera Octavia-kliniken på södermalm i stockholm. Där gjorde jag alla mina VUL och de hade då i alla fall inga väntetider att tala om.

Alicia
    Ohh bra tips! Tack!
    Jahajaaa....
  • Safireee

Usch, min bebis är så morgontrött att jag ibland hinner bli lite orolig. Har varit vaken sen kvart i sju och inte känt några rörelser än. Alldeles nyss klämde jag massa på magen och har nu känt några småsparkar. (klockan är kvart över tio). 

På kvällarna håller hen dock igång nästan hela tiden. Hela magen guppar och jag känner hur hen rör på huvudet uppe mot bröstkorgen till. Det är lite häftigt att man redan kan känna så bra vad som är vad. Huvudet är uppe till höger och fötterna nere mot blåsan. Så har det varit hela tiden. Hen verkar inte vara så mycket för att flytta sig.

Nu kommer det massa rörelser känner jag. Phuuu! Hann tänka lite fort på hur det skulle kännas om hen plötsligt dog. Paniiiik! Förvånad Usch, nä, sånt får jag inte tänka på! Har äntligen slutat oroa mig för missfall och blod och är istället orolig för förtidig födelse. Jaja, då finns det ju en chans i alla fall, särskilt om hen håller sig kvar minst 8 veckor till. Men helst hela vägen så klart!

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.22+1)
  • Cat79

Safiree: Förstår precis din oro när bebis är lugn men min var också det på morgonen och mest aktivitet kvällarna.

• 3 barns mamma84

Telge: Jag blir bara så trött på att man ska behandla dig som igenting nu måste du stoppa ner foten gumman !!! 1000 krammar till dig.

Safireee: Fy Fy Fy nu lägger du av med att skrämma upp dig själv (Arg 3 barns mamma) Allt är som det ska bed bebben bara lite trött och det blir bebisarna på slutet.

MCT: Fnissar åååh gumman dus ka bara veta hur glad jag är för din/mannens skull att ni nu har en böna inne i magen

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • maria204

Förvärkar!!!

Igår trodde jag att det var dags! Starka sammandagningar som kom var 3:e minut i ett par timmar i sträck, minst. De blev aldrig smärtsamma, men gjorde dock ont. Plötsligt avtog de, och sedan...nada! Inatt var det lugnt ochidag har jag väldigt trött rygg+molvärk i ryggen. Hoppas att det kommer igång snart. Så här vill jag inte ha det. Jag vet ju inte hur det känns att gå hemma och vänta på de riktiga värkarna. Vattenet har ju gått med de andra och värkarna har kommit igång på förlossningen...

Vi hämtade i alla fall vagnen igår. Den står bäddad och klar på uterummet. Nu ska vaggan bäras in och bäddas, så är vi redo för pluttens ankomst. Bilstolen är provad i bilen och alla barnen kommer att få plats i baksätet!

Have a nice day! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma