• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Wilda hänger med överallt än så länge. Och det har funkat. Det är nu först som vi börjat ta in barnvakt men det är för att hon strular med sömnen. Så är vi iväg på nåt följer w med och så får barnvakten ta över framåt kvällen (typ bröllop och så)

• telgebo

Om man har ont i ena sidan av ligamenten känns det mest då precis när man reser sig och går och står?

Gravid v.24+4 BF 23/10 Bara 107 dagar dit
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-07-08 16:09:24 följande:
    Om man har ont i ena sidan av ligamenten känns det mest då precis när man reser sig och går och står?
    Vad jag än gjorde fick jag ont. antingen stod längre tid eller satt konstigt och gå var ingen hitt det häller.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • maria204

MCT: Ett stort grattis från mig! Jag förstår att ni är chockade och rädda samtidigt som ni är glada. Men vad häftigt!!!!

• Muffe

MCT, supergrattis till er, två... hihi, spännande!!! Men det är ni väl värda som kämpat så

Sugar- det är nog vanligt att tänka så men min sambo är också sportig av sig och redan från början när lillan föddes har han kunnat fortsätta med surfning, cykling, klättring osv... jag har ju varit den som ammar och kan ju bli den som får minska ner på mina saker just nu men jag tycker nog sambon har det rätt bra

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-08 16:17:17 följande:
    Vad jag än gjorde fick jag ont. antingen stod längre tid eller satt konstigt och gå var ingen hitt det häller.
    Fortsätter det här onda så blir det förlossningen i helgen, nu har jag haft som riktigt värk i 2 dagar och stundtals är det som grym mensvärk (känns som det). Annars har jag besök hos BM på tisdag så jag hoppas ju på att jag ska fixa det tills dess.

Jag orkar inte med alla läkare på förlossningen här, alltid olika läkare och ena läkaren säger en sak och nästa något helt annat och tredje läkaren säger som första läkaren och fjärde som andra osv. Jag blir tokig på sånt. Sedan fixar jag inte vaginala undersökningar heller och det blir säkert en sådan, men får jag riktigt för jävligt ont så är det bara att åka in. Tror dock inte att förlossningen är på G, känns absolut inte som det.
  • Evve81

telgebo: Jag har ju haft JÄTTEONT i min högra sida och fick rådet av förlossningen att ta 2 alvedon och för mig funkade det. Nu är det längesedan jag hade ont.

På något konstigt sätt känns alla mina krämpor bättre. MIna fogar gör inte så ont det onda i sidan är typ borta. Bebis ahr såklart rört sig massor nu för att jag tycker den rört sig lite. Men det har varit äckligt varmt idag och jag har varit på stranden med barnen. Undra hur varmt det blir inuti magen???

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-07-08 17:09:27 följande:
    telgebo: Jag har ju haft JÄTTEONT i min högra sida och fick rådet av förlossningen att ta 2 alvedon och för mig funkade det. Nu är det längesedan jag hade ont.

På något konstigt sätt känns alla mina krämpor bättre. MIna fogar gör inte så ont det onda i sidan är typ borta. Bebis ahr såklart rört sig massor nu för att jag tycker den rört sig lite. Men det har varit äckligt varmt idag och jag har varit på stranden med barnen. Undra hur varmt det blir inuti magen???
    Jag tror inte att tempen inne i magen påverkas av värmen utanför utan det är nog 37 gradigt vatten där inne.

Jag har ont långt ner på sidan av magen på vänster sida, det spänner som ett band nertill till den andra sidan och så spänner det till med smärta på enbart vänster sidan längst ut mot höften inåt gravidmagen. Kommer direkt när jag reser mig upp och pågår hela tiden tills jag sätter mig ner, men jag kan känna av rejälmolvärk då. Har haft detta sedan i onsdags. Har inte testat att ta Alvedon.

Jag hoppas inte detta är början på 15 veckors krämp helvete utan bara nåt tillfälligt som går över av sig självt idag helst, har ju annars mått så bra under hela graviditeten om man bortser från det hemska illamående mellan v.6-13 då.
  • MCT79

T*** för alla grattis! Jag är lite chockad än... eller.. väldigt... gick in med inställningen att vi inte skulle få se nått hjärta och han tittade lääääääänge innan han visade hjärtslagen... sen småpratade han lite och frågade om jag hade medicinerat den här gången och pratade på om allt möjligt... jag har en skärm på väggen i min fotända så jag ser hela tiden det han ser.... plötsligt när jag tittar på skärmen klickar nått till i mig...."är det där två hinnsäckar?" "japp det är det, det var därför jag frågade om medicineringen...."

När vi gjorde vul 5+1 såg han bara en hinnsäck men det måste ha funnits två redan så sa denna läkare bara det att han inte såg den riktigt. Jag vet ju sedan tidigare att han missar en del saker så....

Iaf... enligt senaste mens är jag 6+3 idag... tvilling 1 mätte han till 6+5 och tvilling 2 till 6+4... har inga riktigt bra bilder men ska se om jag kan få in dem senare i kväll..=)

Har varit på språna hela dan så nu ska jag vila lite och umgås med sambon! Kram till er alla!

Gravid igen, nu får vi se hur långt det går!
  • Evve81

Telge: Jag har haft på bägge sidor och 2 alvedon funkade. Jag har pratat med min bm om det och hon trodde inte det var någon fara men är du orolig ska du ju be att få kolla upp det!

Vi har varit och badat ikväll med! Måste passa på nu innan bebis kommer för sedan är ju sommaren slut innan jag kan bada igen. Dessutom får man ju vara livrädd för mjölkstockning och jag antar att sjööbad inte är så bra med tanke på det.........

Men nu är det en vecka och 3 dagar till "vår" förlossning öppnar och då får bebis gärna komma Jag hoppas vi hinner med att göra lite roliga saaker innan bebis kommer för barnens skull.

Sedan har vi ett litet dilemma. Jag har 2 kompisar som fick bebis i maj och av alla dagar på året ska de ha dop samma dag med 1 timmes mellanrum. Iofs i samma stad men inte i samma kyrka utan det var någon mil emellan. Så nu håller jag på fundera över hur vi ska lösa det. Det lutar åt att vi går på första dopet och sedan åker till det andra och är med på fikat där..... Jag vill ju helst gå på bägge men det går ju liksom inte

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma