• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-07-10 16:29:41 följande:
    Du MCT det var fler som faktiskt skrev till henne att bara för att man prickar ÄL så är det inget som säger att man blir med barn, det var även några som skrev att bara för att ett ÄL test visar positivt så betyder inte det att ÄL sker, tror tom du skrev nåt om det till henne.

Är inte dom lika taskiga då? Dom har väl gjort samma sjuka tolkning då och ja, eftersom hon prickade in ÄL så borde det ta sig det skrev hon själv så jag tycker inte min tolkning är så dålig.

Nu känns det väldigt fel för mig att diskutera henne på detta sätt när hon kanske inte ens är inloggad, jag vill inte prata så om en person.
    Det kanske inte handlar om vad man skriver utan hur man skriver det... Man kan trösta och peppa någon som är besviken inte behandla dom som en idiot.... "men tror du på allvar att....."

Men nu... *ignore*
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-07-10 16:35:14 följande:
    Det kanske inte handlar om vad man skriver utan hur man skriver det... Man kan trösta och peppa någon som är besviken inte behandla dom som en idiot.... "men tror du på allvar att....."

Men nu... *ignore*
    ???
    Gravid v.24+6 BF 23/10 Bara 105 dagar dit
  • Evve81

Oj här var det livat idag.

jag ska skriva nåt HELT annat! Idag har vi haft en mysig familjedag! VI har varit och badat och även om vädret inte varit kanon så har det varit toppenkul! Min kusin med sambo kom också och barnen har haft jätteroligt. Känenr lite att även fast vi längtar jättemycket till bebis kommer vill vi ändå passa på att bada och greja en massa nu medan jag kan för det blir ju inte nåt bad för mig när bebis är född...

Idag har jag 3 veckor till BF!!!!!!

• 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-07-10 20:17:08 följande:
    Oj här var det livat idag.

jag ska skriva nåt HELT annat! Idag har vi haft en mysig familjedag! VI har varit och badat och även om vädret inte varit kanon så har det varit toppenkul! Min kusin med sambo kom också och barnen har haft jätteroligt. Känenr lite att även fast vi längtar jättemycket till bebis kommer vill vi ändå passa på att bada och greja en massa nu medan jag kan för det blir ju inte nåt bad för mig när bebis är född...

Idag har jag 3 veckor till BF!!!!!!

{#emotions_dlg.flower}3 veckor helt fantastist{#emotions_dlg.flower}helt jävla sjukt vad fort det har gått !! hur känns det att det verkligen är så nära nu Skrattande

Vilken mysig dag ja gumman bada medans du hitter och har ork hihi sen är det full hus  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-10 20:22:25 följande:
    {#emotions_dlg.flower}3 veckor helt fantastist{#emotions_dlg.flower}helt jävla sjukt vad fort det har gått !! hur känns det att det verkligen är så nära nu Skrattande

Vilken mysig dag ja gumman bada medans du hitter och har ork hihi sen är det full hus  
    Jag vet inte om jag förstått att det är 3 veckor kvar. Har inte alls förberett mig inför förlossningen eller bebis.... Eller vi har allt till bebis ska bädda vagnen och lite sånt. Men jag har inte funderat över förlossningen så mycket. Vet ju hur det varit tidigare och jag får väl se om det blir samma igen.......

Dessutom kommer jag ju inte kunna bada sedan heller förmodligen inget mer denna sommar för innan jag kan bada igen är ju sommaren slut...... Vet itne hur sugen man är att åka på massa badning med en nyfödd. Maken och barnen får väl åka själva
  • maria204

Jag badade igår. Jag tänker likadant. När bebis är född kommer jag inte att kunna bada pga avslag osv.

På onsdag har jag BF, men det känns inte som om det kommer att hända något tills dess... Idag har vi lämnat barnen till farmor för några dagar, så nu skulle det passa ypperligt med en förlossning. Jag funderar inte heller så mycket på hur förlossningen kommer att bli. Man vet ju att en inte är den andra lik i alla fall. Jag tar det som det kommer.

Håller tummarna för att det är vår tur jättejättesnart!!

Evve81 skrev 2011-07-10 20:38:33 följande:
    Jag vet inte om jag förstått att det är 3 veckor kvar. Har inte alls förberett mig inför förlossningen eller bebis.... Eller vi har allt till bebis ska bädda vagnen och lite sånt. Men jag har inte funderat över förlossningen så mycket. Vet ju hur det varit tidigare och jag får väl se om det blir samma igen.......

Dessutom kommer jag ju inte kunna bada sedan heller förmodligen inget mer denna sommar för innan jag kan bada igen är ju sommaren slut...... Vet itne hur sugen man är att åka på massa badning med en nyfödd. Maken och barnen får väl åka själva

• MCT79

Håller tummarna åt er båda två! Tänk snart har ni era små här!

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Mabaja

Nu har den här förlamande tröttheten slagit till på allvar! Jag och maken skulle ha en mysig filmkväll ikväll... Jag tror jag såg 20 min av filmen som nästan var två timmar lång! Åh vad jag ser fram emot torsdag!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Och nu är jag ikapp dig mct- nu har jag spytt två ggr!

• Evve81

Maria: Min man jobbar den här veckan också och om en vecka öppnar "vår" förlossning igen så då får bebis gärna komma men jag har inte det minsta känning tyvärr. Jag kommer säkert gå tiden ut Det har jag ju gjort 2 gånger förut så varför inte igen liksom....... Jag hoppas våra bebisar kommer snart men som sagt INGEN känning alla onda fogar och allt sånt är som bortblåst........ Vi får passa på att bada och göra roliga saker medan vi väntar för med avslaget kan man ju inte bada och det tar ju några veckor innan det försvinner så för egen dewl räknar jag med att i början mitten på september kan man bada igen och då är ju sommaren slut!

MCT och Mabaja: INte kul att må dåligt i denna värme. Usch men ni får se det som en positiv sak ändå.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma