• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-07-10 10:03:01 följande:
    Härligt MCT med kaskadspya! ;) Vi måste ta en fika i höst när vi vet att alla våra tre lever (dina två och min lilla). :)
    Ja det får vi göra! NÄr de magiska veckorna är passerade och andra nojjor tar över...
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • telgebo

MCT: Spec MVC kommer du ju få gå på eftersom det är tvillingar så det ska nog inte vara nåt problem med det.

Gravid v.24+6 BF 23/10 Bara 105 dagar dit
  • BebisLycka2011

Jag plussade i måndags!! Skrattande Fick MA i slutet av november 2010. Tog lite mer än ett halvår att plussa igen. Jag försöker njuta och vara glad att  vara gravid igen. Samtidigt som jag känner för MF/MA igen Rynkar på näsan Min sambo var så glad sist då jag var gravid, och nu vågar han inte njuta av känslan att vi blivit gravida igen..

Fler som känner lika som mig antar jag!?

• BebisLycka2011
    BebisLycka2011 skrev 2011-07-10 14:28:21 följande:
    Jag plussade i måndags!! Skrattande Fick MA i slutet av november 2010. Tog lite mer än ett halvår att plussa igen. Jag försöker njuta och vara glad att  vara gravid igen. Samtidigt som jag känner för MF/MA igen Rynkar på näsan Min sambo var så glad sist då jag var gravid, och nu vågar han inte njuta av känslan att vi blivit gravida igen..

Glömde ett ord i meningen.. Samtidigt känner jag mig orolig för MA/MF igen!!

• MCT79

Oja... Jag vågar inte bli glad alls.. det är som om att det skulle betyda otur..
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • telgebo

Grattis

Jag kände precis så ibörjan av denna graviditet, samtidigt som jag var så glad och lycklig och ville njuta av varje sekund så vågade jag inte i rädsla för ett nytt MA. Det kändes ju som en evighet till oktober då när jag satt där i mitten av februari med ett plus på stickan. Första veckorna kröp sig fram, men nu sedan RUL tycker jag det gått skapligt fort och jag längtar som en tok till hösten, till slutet av oktober början på november, aldrig har längtan till hösten varit starkare.

Men försök glädjas, ni väntar ju faktiskt barn, ta en dag i taget. Jag gjorde så själv, vågade inte blicka framåt då precis ibörjan.
    Gravid v.24+6 BF 23/10 Bara 105 dagar dit
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-07-09 20:17:03 följande:
    Men tror du på allvar att bara för att man prickar ÄL en gång så är det bebis på G? Jag har gjort 21 såna försök utan att bli gravid och många här kan nog intyga att de också gjort fler försök än 1.

Ibörjan så kan mensen strula och även ÄL efter ett MF/MA så 1 dag sen mens är inget farligt.

Jag fick vänta på min mens 7-10 dagar efter BIM efter mitt MA i maj förra året.

fyfan säger jag bara !! jag blev gravid på första försöket efter mitt ma och ja man kan verkligen lyckas jag fick äl bara 3 dagar efter min mens var SLUT så viss går det.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-10 15:22:46 följande:
    fyfan säger jag bara !! jag blev gravid på första försöket efter mitt ma och ja man kan verkligen lyckas jag fick äl bara 3 dagar efter min mens var SLUT så viss går det.
    Men det stämmer ju inet heller som du skriver... Eftersom du fick ma i december... och plussade i mars..
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-07-10 15:28:59 följande:
    Men det stämmer ju inet heller som du skriver... Eftersom du fick ma i december... och plussade i mars..
    15 dec ma sen hade vi inte sex i jan då mensen skulle komma o va sig själv sen mens 10 mars och + april
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma