• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-08-31 11:52:26 följande:
    Till er som varit gravid ett tag:

Vart hittar jag sköna mamma-trosor? Precis allt jag har spänner så där otrevligt på livmodern. Hittade 3-pack hipsters apfula på HM. Eller mannen gjorde. Enligt expediten var det det enda dom hade. Behöver TROSHJÄLP!!!
    Jag har inga mamma-trosor. Jag köpte "vanliga" hipsters på lindex i en storlek större (L i mitt fall). De är underbara! :) Jag vill inte ha alltför mycket över magen för spyr om det blir för varmt. De jag har är iaf guld värda och är inte bomullstrosor utan i, vad heter det, typ polyester? De sitter inte åt nånstans och följer kroppen jättebra! :)
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:46:10 följande:
    Det DÄR klamrar jag mig fast vid!!  Å jag vill ju inte sabba den positiva stämningen så det klart jag inte får missfall! =)))
    Klart det går bra!

och ska jag säga någonting mera om mina test. Mina positiva test var på kvällsurin och mitt negativa på morgon... Så gissa om att jag var nojjig!

Nu håller vi tummarna och njuter över dina gravidsymptom! :)
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-08-31 12:14:24 följande:
    Längtan: Tusen tack för receptet! *skriver så pennan glöder*

Jag smetar ut allt på en smordlångpanna eller? Tralalalallaalla nu ska det bakas. Gud så gott!

Mabaja: Tack för tipset. Lindex ska jag kolla på. hatar också att vara så där varm och valrossig. hur gick det med vagen föresten? Är du nöjd med köpet? vad var det för märke nu igen? sitter och klurar på vilken vagn som bäst skulle passa våra behov. Har haft en Mistral men man höll ju på att brytahandlederna när man sjulle svänga med den. Funderar på någon med svivel-hjul. Där vi bor finns massor av asfalterde cykel och gångbanor så det borde väl funka med svivelhjul då va? Lutar åt en Mistral-s. Gillar när det finns svängbart handtag.
    Vi köpte en Emmaljunga duo edge! Jättenöjda! Hittills. Två av våra katter har fått leka "försökskaniner" och åkt på provturer här hemma. haha. Så nu är det bara en bebis som saknas!

Jag har provat mig fram, bomullstrosor är för varmt så får bli annat material! :) och de jag köpt är som sagt mitt guldkorn!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-08-31 14:17:11 följande:
    Får jag ställa en asdum fråga?

Jag sitter mycket på kontor under dagarna, är i v 6 nu. Om jag sitter framåtlutad mot datorn eller skrivbordet känns det som ngt tar emot, kanske livmodern som växer...

Min fråga är, är det farligt för fostret om jag sitter i vissa ställningar som klämmer åt?
    Ska man försöka sitta och ligga rakt?
    Livmodern är ju fortfarande nere i bäckenet eftersom det är mindre än ett gåsägg fortfarande så det är inget som kan klämma åt! :)
  • Mabaja

Kanske ska göra lite kladdkaka jag med. Problemet är formen.. haha. Vi stoppade ner vår bröllopstårta i vår kakform (avtagbara kanter) så den står i frysen fram till 15 maj 2011. :) Men kladdiskaka låter riktigt mumsigt! :) och receptet som kom upp tidigare idag är nästan identiskt med mitt. :) Fast jag bakar aldrig efter receptet utan kör på "lite här och lite där".

• Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 15:09:23 följande:
    du behöver ju inte ha en sån form. man kan ju ha i vilken man vill :D
    Klart man itne behöver, men sååå mycket smidigare. :) vi får se vad det blir. :) men kladdiskaka lät riktigt mumsigt!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-09-01 09:55:05 följande:
    Önskar er alla lycka och hoppas på ett snart återseende! Återgår till systertråden..... hoppas jag inte sabbar den positiva andan nu. ;)

KRAM på er! Hoppas vi ses SNART!
    Vad har hänt? Är det kört?
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-01 10:41:10 följande:
    Och jag som klagade på att jag inte kände några syptom och inget illamående! Det har jag fått äta upp nu
    Höll på att spy inatt, men räddade mig med knäckebröd. Har haft en sjuk molvärk inatt också. Menmen, jag är inte den som klagar!
    jag fick mitt illamående i v. 5+6 och spydde tom. vecka 29! Sug på den du! ;) Men får fortfarande lite illamåendekänsla om det är för varmt!
  • Mabaja

Idag har vi varit på visning av förlossningen. Det var intressant! Fick gå igenom vad som händer när man kommer dit och allt sånt! och de visade även var de tar barnet om det inte mår så bra när det kommer ut. Dit pappan följer med....

29 dagar kvar! men den får INTE komma på bf.. Det vill jag inte.. Antingen innan eller efter men INTE på bf!

• Mabaja
    Dag och natt skrev 2010-09-01 16:35:42 följande:
    Mabaja: Åååh vad spännande! Tänk att du har kommit så långt! Varför vill du inte att bebben ska komma på bf? Glad
    Ja nu börjar det närma sig! Vill inte att den kommer på bf då vi urnsatte min mamma 090930 och jag har bf 100930.. Vill inte få barn på dagen då vi stoppade ner mamma i jorden utan vill kunna gå till graven och sätta en blomma då istället.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma