• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-08-23 11:52:22 följande:
    4+5 idag.. Men ja tar ju proggisar så kroppen borde väl fatta? Suck. Blir så less! De här är isåfall dag 33 eller så..

Usch :( Blödde du mkt?

Fan, man ska inte blöda när man e gravid, ingen ska behöva göra de! :/
    Jag blödde en hel del... ALLA gångerna. Ringde in till gyn och fick svaret "du skulle ju inte veta att du är gravid om du inte tagit en massa tester tidigare"... Dvs jag testade innan bim... Men för mig var det ju bim+3 så jag skulle ju ha vetat ändå...

Bit ihop och kräv vul i vecka 7-8... :)
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 12:12:38 följande:
    sa de så? varför är vissa läkare så jävla klumpiga.. nu får de ta och ge sig!!
    Så trevliga är de i Uppsala på Akademiska.. Ringde dit 5 ggr och tjatade om vul.... sista gången hade jag jordens försvarstal då de tidigare samtalen slutat med att de sågat mig längs med fotknölarna.. så när jag började med mina argument vid sista samtalet sa hon "vänta lite, ta det lugnt- vi fixar en tid".. :) Så man ska vara en bitch tydligen..
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-08-23 12:25:57 följande:
    Och jag är på BIM + 5 idag egentligen.. =/

Min MF läkare ringde nyss, hon är lugnet själv haha. Hon sa att de kan varit blodkärl som retas av progesteronet, speicellt eftersom ja får fixa o trixa in de då min tapp ligger lite långt ner o är ivägen för proggisen liksom, jag vet inte om ja köper den förklaringen men jag får försöka tro de tills onsdag iallafall. Vill inte se mer blod tills dess!

Jag har VUL på ons, kl 10.. 5+0 då.
    Ja men då så! :) Det är ju underbart... Du har fått en förklaring och jag tycker itne att den låter ologisk...

och på onsdag får du se för första gången.. :) Slappna av nu!
  • Mabaja

apropå sexvägran. Vi hade sex men väldigt sällan. För två veckor sen berättade min man att efter varje gång vi hade haft sex så kollade han noggrant om det kommit nå blod, dvs var ett nytt mf på g! Men även sen vi kommit en bit på väg så har vi typ inte sex. Var tredje-fjärde vecka... men nu ska det bli ändring på det. Jag får så härliga förvärkar när vi har sex så nu är det dags att köra på.. :) Se om det funkar för att få igång en förlossning. haha.

• Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 13:09:43 följande:
    nej nu åker jag iväg och får min dom... andas djupt...
    lycka till! Håller tummarna!!
  • Mabaja
    En Elva skrev 2010-08-23 17:50:43 följande:
    Men NUPP är inget blodprov, då är det KUB.
    Jo men nupp är ju själva ultraljudet... och kub är kombinerat ultraljud och blodprov. Så hur som helst så gör du ju en nupp även om du samtidigt har tagit blodprovet. Nackuppklarningen är ju ultraljudet..
  • Mabaja

Sofy: Bli inte ledsen om det inte syns så mycket på vul på onsdag eftersom du är så tidigt gången! 5+0 så ser man ju inte så mycket. Men skönt att de håller koll på dig!

Själv har jag varit iväg och tränat ikväll. Körde bodypump! Så himla härligt! och då går jag in i vecka 36 på torsdag!

• Mabaja
    sofy skrev 2010-08-23 20:43:02 följande:
    Nejrå.. förväntar mig ingenting nu, men hoppas dock dom ser någonting, vadsomhelst.. Blödde du färskt när du blödde på BIM + 3, eller hur va de? Ont?

Hahahaha, herregud! Helt otroligt kvinna, att du orkar!! Jag e imponerad! :D
    Jag blödde färskt. Klarrött och sen rosa när det började avta....

Sen var det rött och rosa fram till vecka 9... och sen fick jag byta papper vid ett toabesök 5 ggr innan det var rent på pappret i vecka 14. Sen efter undersökningen jag var på sa hon att jag skulle blöda mera då det fanns en ficka med blod som behövde komma ut.. i vecka 21, på vår bröllopsdag, var det mörkrött och brunt...
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-08-23 20:52:43 följande:
    Haha jag måste skratta lite...jag skriver om kalorier och sitter härborta och fettar till ordentligt. Medans Mabaja skriver i inlägget före hur hon går och bodypumar och fittar till sig. Tänk så olika man kan vara. Skillnaden blir nog att jag kommer väga typ 30 kilo mer när denna resan är slut och får ångra mig alla mikshakes bittert.
    fittar till sig.. nja! Jag går ju med min jättemage! Flört och jag är inte jättebra jag heller. Kom hem och min man har köpt choklad. och det måste ju ätas upp, på en gång! haha. Men ska jobba imorgon och då blir det massa promenerande.. sen lite spinning på onsdag! Perfekt vecka! Skrattande
    sofy skrev 2010-08-23 20:52:53 följande:
    Aaaah, och de va precis i början alltså.. i typ 4+3 som de började? Me färskt.. o sen fortsatte de?

Va skönt, jag fick ju som sagt igår på 4+4 så de kanske inte e så konstigt då.. Hoppas verkligen att det går vägen som de gjorde för dig! Antar att du inte hade ngn smärta i samband?

Jag blir så glad av såna här historier! Inte för att du blödde, men för att det kanske "bara är så" för vissa..

Du är ju snart i mål också, avis!! :)
    Det var bim+3 för mig, dvs dag 28 och då blir det ju 4+0! Alla har ju inte standard 28 dagars cykel. 

Nej jag har inte haft någon smärta, inte mer än "molvärk" som man brukar ha!

Ja snart i mål så jag är väl det stora typexemplet i tråden att det kan gå bra trots en hel del blödningar! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma