• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Kajsalisa: Jag tror att det är ditt hb som är lågt! ;) Eftersom man kollar hb och inte järn hos bm, förutom i vissa undantagsfall (iaf här i Bålsta där jag bor).

Mitt hb var nere på 102 i vecka 27 men började käka järntabletter och det började höjas så jag slutade med mina järntabletter då jagi nte kan gå på toa när jag tar de. Två veckor efter att jag slutat med duroferon så var mitt hb uppe på 119 och det är det högsta värdet i denna graviditet.. Tog dock tre veckor innan kroppen började fungera med nr 2.

Kan någon kanske ta bort Daniela01 ur bf-listan? Eftersom det itne gick som vi hade hoppats på rul?
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-24 17:10:05 följande:
    ingen som visste det med ultraljud?
    det jag fått höra är att ultraljudsvågor inte ska skada något barn. Jag har gjort sex st ultraljud i denna graviditet och de har inte sagt något om det..
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-24 17:47:24 följande:
    Jag har pratat om mitt ferratinvärde hela tiden. Antar att det blir lite virrigt när man refererar till det som "järn". ;)
    det är väl snarare så att typ alla säger "järnvärde" om hb så när man sen säger järnvärde och menar sina järndepåer så tolkar man nog ändå det till hb. :) Eftersom de flesta faktiskt inte säger rätt...
  • Mabaja

Sluta leta en massa symptom ni som är "tidigt gravida". Jag var jättefrustrerad över att jag inte hade några symptom... sen kom de med stormsteg och jag spydde till vecka 29...

• Mabaja

Idag har jag varit och hämtat vagnen! Jag var helt säker på att jag beställt en svart, grå och vit vagn, men visade sig att den var lila, grå och vit.. Skitsnygg i vilket fall! Även denna gång hade jag fel! haha. Jag brukar ha fel när jag är helt bombsäker på en sak, han hade givetvis rätt även denna gång. haha.

Iaf när min man kom hem så gissa vem som skulle montera upp vagnen om inte min man? =) Så nu står den bredvid spjälsängen. Han har till och med dragit över regnskyddet för vagnen kan ju hinna bli dammig! Han är så söt.

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-25 19:16:16 följande:
    Åh va härligt Mabaja. Kan du fatta att du kommit så långt?! Underbart!!
    35+0... Det har varit en lång resa men nu börjar jag kunna se målet.. :) och det enda jag har kvar att köpa är blöjor och nån salva och nappflaska. :)
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-25 19:27:09 följande:
    Som sagt, härligt Mabaja. Jag tror att det äntligen börjar sjunka in för mig också att jag är gravid. Har ALLT kvar att köpa dock, men är ju bara i vecka 22 än så länge... ;)
    Jag köpte första pinalen i vecka 29... Men sen har det flytit på! :)
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-08-25 19:35:51 följande:
    Jag vill hoppa till v 20 nu, haha! Fast jag tror inte jag kommer sluta oroa mig förrän jag är inne på sluttampen!

Nu oroar jag mig för hinnsäcken. Så jävla liten ju! Om Längtan hade 14 mm i v 5+4.. då är ja lååångt efter!

Hahaha, usch jag orkar inte me mig själv! :D
    Sluta fundera. Du mår inte bättre av det, snarare tvärtom... Du hade en fin hinnsäck och mer kan du inte kräva eftersom du är så tidigt gången. :)
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-08-25 19:46:11 följande:
    Jaa, normalt o bara se hinnsäcken visste ja innan, men att den bara va 4 mm, tycker de är lite för litet. Men de verkar som sagt skilja väldigt mycke från alla som hänger här på FL, vissa ser ingenting mer än en svart prick o andra ser typ allt.
    jag var 7+6 med ett embryo på 12 mm... andra säger att de var kortare gånget med samma mått.. jag tror att allt hänger på hur de mäter... eftersom alla säger olika!
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-25 20:39:54 följande:
    Cat; för mig gick det fort när jag väl började känna ordentliga sparkar för ca 10 dagar sedan. Nu känner jag varje kväll och idag såg jag det ju också som jag skrev. Mannen har inte lyckats känna nåt än dock. Han är lite otålig... ;)
    Min man kände först i v. 25+0 utanpå magen. Jag var jättefrustrerad över att han inte kände för jag både kände och såg hur magen ändrade på sig och sparkarna jag fick! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma