Odetta skrev 2010-08-16 18:40:30 följande:
Men gumman då! *kramar om hårt*
Vet du....10 kg är verkligen INTE mycket med tanke på hur gravid du är!!! Och det är som du säger själv, du har inte gjort nummer 2 på länge...det väger också!
Så SKIT i BM våg och fokusera vad din våg hemma sa!!! Dessutom hade det blivit eftermiddag och då går man alltid upp nått kilo plus att kläderna vägen dem också

Sedan tycker jag att du ska prata med din ordinarie BM och berätta om bemötandet du fick idag, så får det inte gå till!!!
När tankarna sedan kommer till vikten....fokusera på lilla bebisen! Du kommer föda fram en liten tjockisbebis med goa runda kinder som man kan pussa på och alldeles underbart knubbiga små armar och ben och världens goaste runda bebisrumpa...det är DET din vikt är!!!
STORA BAMSEKRAMAR TILL DIG VÄNNEN!!!!
Men grejen är ju den att det inte stämmer!
Jag slapp ju ställa mig på vågen vid inskrivningen eftersom jag mår så dåligt över det och då tyckte hon att jag kunde gå på min våg och följa den kurvan. eftersom det är viktökningen det handlar om, inte siffrorna.. Och i morse var det 5.5 kg. och jag tycker att det är stoooor skillnad på 5.5 kg och 10 kg bara för att jag tvingas upp på en våg jag inte använt mig förut som dessutom visar + 3 kg mer än min egen.
Jag ska säga till min bm att ändra siffrorna eftersom det visar väldigt olikt min egen våg.
Jag började "försvara" mig över min vikt när hon högt och tydligt säger hur mycket jag väger... att jag gått upp 5.5 kg, inte som deras våg visar, 10 kg... och hon säger "ja det är bra att du håller vikten nere och att du inte gått upp mer".
Ja jag ska ha en knubbig unge, men en söt sådan! :) och TACK för kramen, den behövs!