Plus igen efter mf/ma
Välkommen Sofy!!! Håller tummarna, det här är en positiv tråd där alla mf/ma/x osv är bannlysta!Färnevik: Det är precis så jag och min bm kommit överens om, att jag ska väga mig hemma och uppdatera viktökningen men inte nödvändigtvis siffrorna. Jag blev verkligen helt ställd när hon tvingade upp mig på vågen för det var inte vad vi kommit överens om! Så ska ta en diskussion med min bm och berätta att det inte är några 10 kg det handlar om utan att verkliga viktökningen faktiskt är 5.5 kg. för mig är det väldigt viktigt att det är rätt eftersom jag kämpat sååå för att hålla vikten nere. Har ju tom. gått ner 1.5 kg senaste 2 veckorna.
Jag har ju fortfarande vissa problem, men är stolt över att jag inte stoppat fingrarna i halsen sen november. Däremot när det blir såna här dagar så kommer det oftast av sig själv. anorexi och bulimi går ju gärna hand i hand och även jag hade tendenser till anorexi även om jag inte hade koll på vikten (fanns ingen våg i min fosterfamilj som fungerade). Däremot så hoppade jag över frukost och lunch och middagen spydde jag upp... Jag fick först lite kontroll på det hela när jag gick upp i vikt och hamnade på bmi på ca 26. Nu hade jag ett på 30 men det beror mycket pga muskler så hade jag inte varit så pass tränad så hade jag inte vägt så mycket heller.