• sofy

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-09-15 08:35:01 följande:
    Vad menar du med söka hjälp privat nu, för utredning?

är det bra att få missfall i journalen?

Jag får åka dit kväll eller imorgon isåfall.. men hoppas inte det är den där gubben som jobbar då, men det är det väl. känns som jag är stammis på aktuten nu
    Jaa, om ni vill de. Kan ju va bra att ha en kontakt upprättad iallfall så ni får stöd o hjälp om ni behöver framöver.

Jag vet inte hur dom är däruppe, men här vill dom gärna ha MF bekräftade på sjukhus innan dom startar en utredning.

Håller fortfarande tummen för er!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 08:41:02 följande:
    Visst borde det vara ok att ta en ipren mot smärtan nu? Det är ju troligen mf.
    Har du väldigt ont? Ja, om du känner att de troligen är MF så ta en ipren du. Om du inte har ngt annat.

Jag tycker du ska gå från jobbet, åka till sjukan o sen hem för o vila!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 11:31:20 följande:
    Fast senast i går kväll var jag trött, mådde extremt illa och hade ömma bröst men allt försvann med blodet!!
    Men de e ingen idé o ringa BM eller rådfråga innan, dom säger alltid att man ska avvakta, att de låter som MF osv. Dom kan inte ge några bra och konkreta svar på tele, för dom vet ju inget mer än de du säger o bedömer från de. ÅK in istället, dom kan aldrig neka dig vård o dom ser ju klart o tydligt nu en hinnsäck, gulesäck osv om de e kvar, hur de ser ut, var blödningen kommer ifrån. De e väl skönare o veta?
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 13:04:57 följande:
    JA, det är skönare att veta men jag drar mig verkligen för att åka för jag vill inte träffa samma läkare som sist, han kommer väl fråga även denna gång vad jag gör där och vad jag tror att de ska göra för att hjälpa mig *suck**

Vill ha dina gulliga läkare sofy! De verkar helt underbara!
    Ja, dom läkarna ja träffat har varit skitgulliga. Men, åk in för din skull. Skit i om de är han eller inte, han ska göra sitt jobb - that's it!

Svårt o säga hur mycke ja blödde, men de rann iallafall. Och ut kom en klump me hinnor o skit.

Men de e så olika hur mycke man blöder vid MF, vissa blöder määängder och andra blöder inte alls mycke. Vissa med klumpar och vissa utan. De skiljer massor. Så därför äre svårt o säga, men åk in du. Jag tror de e bäst för din/er skull. Få veta direkt.

Kramar!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 13:08:55 följande:

Nu har jag blött en halv binda kan man säga... då ser det ju inte ljust ut.
    Hur mycket blödde du sofy, hade du binda sen osv?

Oj glömde svara på de. Nej jag hade ingen binda i först, har inga hemma så stoppade upp papper bara. Jag gick upp vid 7 o såg blodet o de va i toastolen o överallt, när jag hemma igen vid halv 10 hade de slutat blöda sen 1 timme tillbaka.
  • sofy

Vecka 9 idag förresten! Yiha :) Varje dag är en seger. Gick upp imorse när sambon skulle iväg till jobbet, o tokspydde. Sen sov jag mellan 9-12.. o nu vill jag bara sova igen! Är så extremt trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen, obehagligt. Hoppas energin kommer tillbaka snart!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 15:23:48 följande:

Jag blöder inte jättemycket nu men det kommer litei i bindan hela tiden +när jag går på toa... rödbrunt liksom.

Symtomen är helt klart borta, puts väck. Brösten har krympt och magen (konstigt nog) är borta. Förut var jag uppblåst hela tiden men nu smal som en sticka.

Kommer nog inte åka till akuten ikväll utan vänta och se. Beställde hem grav.test som kommer imorgon så ska börja testa och se om strecken försvinner.

Hoppet finns ju att det är en tvilling som dog, men chansen är ju liten

Testen kanske inte visar svagare på ett tag, HCG finns ju kvar längre i urinen än i blodet.. bara så du vet det :) De låter ju onekligen inte bra att alla symptom är borta, but it aint over 'til it's over.
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-15 16:00:17 följande:
    Fy fan för att ni blöder tjejer. Tänker på er, lider med er och skickar över ett gäng kramar!! Muffe, jag förstår inte riktigt varför du tvekar att åka in? Tänk på ditt eget bästa. Läkarna är ju där för dig och för att göra sitt jobb. Vården är ju totalt underbemannad, så givetvis säger dom på telefon att du ska avvakta hemma. Nä, åk in säger jag, och stå på dig. Ovissheten måste ju ändå vara värst?!
    Håller helt me dig här! Jag hade åkt in redan imorse när ja såg allt blod (som ja gjorde i torsdas..) bättre o få veta faktist än o va hemma o inte veta. Och att testa me gravtester kan va helt meningslöst då HCG kanske inte går ner än på ett bra tag, och då hoppas du ju igen. Ne, åk in.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 16:02:43 följande:
    Ja det är jobbig med ovisshet men samtidigt fattar jag ju vad som händer i kroppen, men visst vore det skönt att få det bekräftat att det är som jag tror.

Men efter att ha varit där två gånger och sista gången blitt dåligt bemött av läkaren så vill jag inte åka dit, men ska kanske fråga sambon ändå vad han säger om det. Har man tur är det inte samma läkare som är där heller... Han måste ju ha ledigt nån dag i veckan också och kanske mest jobbar dagtid.

Vill bara inte ha frågan "vad gör du här, vad tror du vi kan göra..."
    Dom jobbar ju oftast skift, så man vet ju aldrig vem man får. Men dom brukar ju ha fler läkare.

Om du får frågan säger du att du vill veta om de är MF eller inte, att du vet att dom inte kan göra ngt men att de är skönare o veta än o leva i ovisshet.

Men jag förstår inte ens varför dom skulle fråga det.. när jag kom in på akuten sa jag bara "Gravid 7+1, blöder" och dom skrev in mig direkt, sen frågade läkaren bara om blödningarna. De är en helt orelevant fråga om dom skulle ställa den/dom. Men händer de så ja..

Tycker iallafall du ska åka. Som jag skrev som svar på Kajsalisas inlägg så finns HCG i urinen längre, de kan då ge dig falska förhoppningar om  att allt e bra, fast de kanske inte är det. Därför bättre me sjukan + VUL!

Kram
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-15 16:06:48 följande:
    Å så söta lilla Sofy förstås. Grattis till 9 lyckade veckor. Det ska banne mig gå vägen den här gången. Kram på dig!
    Hihi, tack vännen!! :D Helt galet. 3e gravmånaden nu, JIPPI :D Jaa, nu kommer de gå bra! Läkaren igår sa ju efter mitt VUL att de är 98% chans till bebis i april, han kunde nääästan lova de för allt såg såå fint ut, me rätt storlek o fint pickande hjärta. Sååå glad så glad!

Hur går de för dig? :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma