Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Plus igen efter mf/ma

Jag har sånt illamående om morgnarna och molande verk i magen. Även såna små ilningar ner i ljumskarna.

Lite jobbigt när man inte alls har något koll, eftersom jag inte haft någon mens sen dottern föddes och det är snart 11 månader sedan.

Jag ammar fortfarande 2-3 ggr / dag.

Gjorde ett cb idag men det var minus.

• plutten02

Fick barn för 11 månader sedan som jag ff ammar ca 2 ggr per dag, brukar bli en gång sena kväll och en på natten. I onsdags så fick jag lite rött/brund i en flytning,. så jag trodde att mensen skulle dra igång.JID Detta varade till i fredags, men inga mängder utan bara visade sig på papper när jag torkade mig. Sen i fredags har jag inte sett något. mår illa om mornarna och lite på dagarna. Jag har inget skydd ocih vi har sex som vanligt. Någon som har någon aning vad det kan vara? Gjorde ett rsfu test idag på morgonen men det var minus.

• plutten02
    telgebo skrev 2013-05-27 00:16:40 följande:

Ingen aning, men låter som en spotting så kanske mensen är i antågande.

Jag blödde som bara den första mensen efter min graviditet, trodde jag skulle förblöda allvarligt. Fick använda super plus tampong och förlossningsbinda och byta varannan timme, så höll det på i 12 dagar. Fy aldrig vart med om maken till blodbad.

Tänkte därför att den lilla blödning du fick inte riktigt låter som mens men man vet aldrig. Du kanske inte blöder så mycket annars när du har mens så det kan ju ha vart den. Du kan ju ringa annars till MVC och höra med dom om du tror att du kan vara gravid.
    Nä jag blöder i vanliga fall inte mycket vid mens men inte så lite har jag aldrig varit med om. Så det kan jag inte tänka mig att det var mensen.
    Snart en vecka sen spottingen kom, men ff ingen mens eller något i sikte.
  • plutten02

Jag fick min mens med juni, och det var precis ett år efter förlossningen frånvaro. förlossningen hade jag regelbunden mens 28 dgr mellan. Så jag borde ha haft den i söndags den 28 juli. Men den lyser med si frånvaro. Jag ska vara ärlig och säga att vi hade sex Fyra dgr innan äl, jag fick ordentligt med äl flytning så jag vet när äl inföll. Men jag får inget + ännu trots bim+3 idag. Testade med cb igår em och nu på morgonen NNågon som varit med om liknande att mensen blir oregelbunden efter förlossningen. Eller kan jag vänta mig ett + om någon dag.?

• plutten02
    LisaVäntar skrev 2013-08-08 17:18:08 följande:
    Mitt svar hade visst också försvunnit?? Hoppas det kommer gå bra med syskonen trots din oro.. Hur är det med illamåendet nu? Jag mår galet illa nu och är så trött! Kan vakna efter 8 timmar och känna att jag aldrig får sova, haha! Hur går det, plutten?

Jag fick min mens på dag 39. Så nu vet jag inte alls när jag har äl. Men jag hoppas att cykeln är 28 dgr denna månaden. Fundera att testa äl test denna månaden. För att se när äl kommer.
  • plutten02

I måndags så fick jag en konstig smärta i magen vid äggstockarna. Igår kände jag på tappen och den var lång men lite öppen.
    Idag kände jag igen och då kunde jag knappt nå tappen...

Är det dags för äl?

• plutten02
    Gudinnan skrev 2013-08-15 13:23:08 följande:

Har känt på tappen så många år nu och har lärt mig lite om den.
    Låter som att du redan haft ägglossning
    Och att den nu är i bakvägg tills graviditet och tills mensen ska komma så kommer den fram igen.
    Om den inte kommer fram vid bim är du förmodligen gravid.    
    Fast hur kan det vara så om nu är fallet. Min första mens efter förlossningen kom 30 juni och sen kom den 5 veckor senare 4 augusti dag 35. Så nu på söndag är det 14 dgr sen första dagen på senaste mensen...

Kan man ha äl typ dag 8 i cykeln?

• plutten02
    Gudinnan skrev 2013-08-15 13:23:08 följande:

Har känt på tappen så många år nu och har lärt mig lite om den.
    Låter som att du redan haft ägglossning
    Och att den nu är i bakvägg tills graviditet och tills mensen ska komma så kommer den fram igen.
    Om den inte kommer fram vid bim är du förmodligen gravid.    
    Igår fick jag som en snorklump i trosan när jag skulle gå på toa.
  • plutten02
    Gudinnan skrev 2013-08-16 11:39:20 följande:

Kan va att du hade äl tidigare o det är möjligt jag fick ju äl redan 4 dagar efter mens stopp o blev gravid
    Så ha koll och testa dig nog med G test i helgen eller på senast Tisdag . 
    Hade jag tidig äl så var det redan på dag 8. (8 dgr efter mensens första dag) Jag testade med ÄL test i lördags och igår men inget utslag och det var igår 14 dgr efter mensens första dag.
  • plutten02
    Gudinnan skrev 2013-08-16 11:39:20 följande:

Kan va att du hade äl tidigare o det är möjligt jag fick ju äl redan 4 dagar efter mens stopp o blev gravid
    Så ha koll och testa dig nog med G test i helgen eller på senast Tisdag . 
    Väntar nog en vecka till och ser om mensen håller sin tid med 28 dgr denna gången
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma