• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma

Höll nästan på att säga T- ordet Men biter mig i läppen å bara ler!

Soma jag har haft sex 1 gång sen pyret blev till! Å då va jag i v20+..vågade inte innan dess å efter dess vägrar maken av diverse anledningar!

• Mabaja

Vi hade lite sex v 4-6 (smart drag) men sen blev det torka! Så nu är det längesen. :)

• SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-07-19 11:42:05 följande:
    Vi hade lite sex v 4-6 (smart drag) men sen blev det torka! Så nu är det längesen. :)
    Aha, det blir säkert bättre när ni är i Grekland   
    Får rådfråga gyn när jag ska på vul, men jag avvaktar nog, skulle ju inte förlåta mig själv ifall det hände nåt.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Mabaja

Haha ja kanske. Nej men maken är helt slut nu när han varit pappaledig- jag har tvingat honom att ta mer ansvar. Haha.

• 3 barns mamma84
    SoMa72 skrev 2011-07-19 10:38:10 följande:
    Nu måste jag fråga en sak igen... Hur har ni gjort med sexandet nu när ni varit gravida igen? Avvaktade ni i några veckor eller levde som vanligt? Var nån som sa att om man haft upprepade mf så skulle man helst låta bli i ca 12 veckor, stämmer det?
    Jag hade sex hela graviditeten med 1:an och 2:an sen ma och sen flyttade elias in i magen då blev jag rädd och hade uppehåll med sexandet fram till vecka 11-12 för jag var så rädd.
    men min läkare på sjukhuset sa ju att ett ma eller mf är inte för sex som leder till ma eller mf utan hur barnet i sig har.
    Du kan försätta ha sex och inget kommer att hända.  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Evve81

SoMa: MEd sexandet är det VÄLDIGT sparsamt! Eftersom jag haft såna problem med svamp känns det inte så himla lockande heller kan jag säga....

Vi har jättefint väder idag. Men vi ska iväg och fiska ikväll så ingen strand idag utan vi har fyllt vår lilla pool här hemma och barnen är så himla nöjda med det.

Ibland funderar jag på om det kan vara skadligt för bebis att man solar. Min bebis är ju liksom fullgången och det är ju inte så mycket emellan skinnet och bebis.... Har läst lite men inte hittat nåt. Att jag kan få pigmentfläckar det vet jag men jag tänkte för bebis

• 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-07-19 12:06:37 följande:
    SoMa: MEd sexandet är det VÄLDIGT sparsamt! Eftersom jag haft såna problem med svamp känns det inte så himla lockande heller kan jag säga....

Vi har jättefint väder idag. Men vi ska iväg och fiska ikväll så ingen strand idag utan vi har fyllt vår lilla pool här hemma och barnen är så himla nöjda med det.

Ibland funderar jag på om det kan vara skadligt för bebis att man solar. Min bebis är ju liksom fullgången och det är ju inte så mycket emellan skinnet och bebis.... Har läst lite men inte hittat nåt. Att jag kan få pigmentfläckar det vet jag men jag tänkte för bebis
    Om du vill sola så gör det men ta en filt över magen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79

Sex? Hette det så sa du? Vi frågade och fick till svar att det var bara att ha sex som vanligt. Men nej... Ingen av oss vågar före v. 12...

• Mabaja

Dagens kommentar på jobbet: Maria, är du säker på att du inte är gravid?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma