• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bellas7

Uppdatering från mig :)
    V 18 idag +0.8 kg på vågen. Klarar inte av att äta sött blir då illamående. Pigg och mår bra, inte förstor mage än utan fortfarande rimlig. Känner mer el mindre bäbis sparka varje dag. Gubben en vecka kvar på sin semester, jag har två veckor kvar av min sen är det sjukskrivning som gäller. Rul om två veckor och jag längtar :)) Hoppas ni andra mår bra :)

• MCT79
    Safireee skrev 2011-07-22 16:31:48 följande:
    Min kiddo vill ha special-flingor! Känns rätt nyttigt i sammanhanget faktiskt. Sedan gillar den melon väldigt mycket. Och havregryn! (gröt, chokladbollar, havreflarn)
    Ja det lät nyttigare! Vet inte vad som föll mina in i dag..haha! Normalt sett vill jag ha frukt och icke söta saker... och salt... det kan iofs vara saltet som spelade in nu?
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Safireee
    MCT79 skrev 2011-07-22 16:52:47 följande:
    Ja det lät nyttigare! Vet inte vad som föll mina in i dag..haha! Normalt sett vill jag ha frukt och icke söta saker... och salt... det kan iofs vara saltet som spelade in nu?
    Jepp, kan nog vara saltet! Min bebis vill ju uppenbarligen ha kolhydrater. Kan tänka mig att jag äter för lite nu och kroppen behöver energi. Men jag har så svårt att äta när det är varmt ute. 

Jag är väldans godissugen också, så det blir ju lite här och där tyvärr, särskilt nu på semestern. Men men..
  • sugarrush

Mmmbop: grattis!

Kjaam: jag tar sprutorna pga tre oförklarliga missfall. En vanlig anledning till tidiga missfall är mikroskopiska blodproppar. Så för att eliminera den risken skrev läkaren ut Innohep till mig. Och denna gång, med behandling, har ju graviditeten gått bra, så det kan mycket väl ha varit det som var problemet.

Jag tror att jag ska sluta i v.37 för att jag inte ska blöda mer än normalt på förlossningen. Men har man dokumenterad risk för propp så överväger säkert den risken och de gör en annan bedömning.

Men du, kolla med läkaren för säkerhets skull att de är ok att ta sprutorna på sidan istället för mitt på magen, så jag inte råder dig till något som är fel.... Lycka till!

• Mmmbop

Hahaha =) Gött att bebisarna vet vad dom vill ha redan i magen. Min vill i så fall ha MAT, alltså inte godis eller så, mycket mindre sugen på det än jag är i vanliga fall. (fast, eeh, står det där på bordet så slinker det ju ner naturligtvis). Men mat, FET mat, eller all mat. Typ lasagne, pizza, pommes med bea, kött i alla former, skaldjur, sushi... Oooost! Blev typ överlycklig när jag läste att parmesanost inte behövde vara pastöriserad för att man ska få äta den. Min bebbe är alltså ett matvrak.

SKönt att det verkar gå finfint framåt för alla! Så ska det fortsätta tycker jag =)

• MCT79

21,53...fredagkväll... sovit midddag x 2 efter jobbet..... nu sängen för natten... OJ vad rolig jag är!

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • sugarrush

Haha MCT, välkommen till klubben! (För du vet, tröttheten kommer tillbaka i tredje trimestern igen...!) Nu har sambon iaf vant sig vid en flickvän som somnar överallt.. Och som börjar grina ibland av ren trötthet (gjorde det på spårvagnen igår bl.a.) Patetisk man är...

• Mabaja

Sugar: du är inte patetisk. När bebisen är här fortsätter du gråta i tid och otid. Mina stunder är framför tvn. Hantverksprogram på tv och jag stortjuter, top model och jag stortjuter, matprogram, filmer. Ja allt!

Mct: här är en till som sover. Har inte varit vaken många timmar idag! Jag sover när wilda sover. Jag sover när mannen leker med w. Och jag blev riktigt UPPRÖRD när JAG blev tvungen att åka till Ica. Då behövde jag ju visa mitt zombieansikte bland folk. :) jag är nog inte så rolig just nu. Haha

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma