• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bellas7

Vår läkare sa att vi skulle avvakta med sex tills efter v 13 om man hade haft flera mf. Han gick dock inte in på varför. Vi har inte haft sex på 15 veckor haha det lär inte bli nåt här från nästa år.

• SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-07-19 13:42:11 följande:
    Vår läkare sa att vi skulle avvakta med sex tills efter v 13 om man hade haft flera mf. Han gick dock inte in på varför. Vi har inte haft sex på 15 veckor haha det lär inte bli nåt här från nästa år.
    Haha, vad rolig du är! Till jul kanske ni kan slå till annars?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Mabaja

Det är väl egentligen inte så konstigt om läkare avråder vissa vid sex. De tipsar ju en i slutet av en graviditet att sexa för att få igång en förlossning.

• SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-07-19 14:05:29 följande:
    Det är väl egentligen inte så konstigt om läkare avråder vissa vid sex. De tipsar ju en i slutet av en graviditet att sexa för att få igång en förlossning.
    Precis, bättre att ta det säkra före det osäkra tycker jag...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79

Hemma igen... träffade en klart rolig läkare som aldrig slutade prata..hahah!

Iaf... han visade mig ett foster och ett pickande hjärta och sen försökte han avsluta behandlingen men jag sa "det andra då?"
    Han sa då att han inte ville säga något men att hinnsäcken såg ut att ha kollapsat och han ville inte oroa mig, pratade om vanishing twin syndrome.. Han sa att han inte tyckte sig se nått hjärta slå där men så tittade han lite igen och såg då hjärtat! Han sa att den var lite mindre än den andra, vet inte hur han kunde se det för han mätte dem inte men... Hinnsäcken tyckte jag hade samma form som sist, lite avlång med en inbuktning på ena "kortsidan" typ..

Sååå... fortfarande två men kanske lite ovisst hur det blir framöver, det kanske skiljer mkt i storlek mellan dem?

Han var lite emot ultraljud om man inte haft blödningar och så just pga nya studier som visat sig påverka hjärncellerna.. jag antar att han menar den om att fler blir vänsterhänta?? Så han gjorde inga mätningar för han "ville inte störa den lilla"... =)

Två veckor till nästa gång....

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Sir Bubbalots mamma

Hemma igen!

Blir inget snitt.. inte heller igångsättning! känns väl sisådär.. men fick en bra plan för en spontan förlossning så nu får jag bara hoppas att de går bra. 

Dom skulle lyssna på mig om ja säger att jag inte klara det och hålla stenkoll på alla mina värden + att jag får komma in tidigt å inte bli hemskickad.  även få en tidig EDA.

de va en bra läkare som verkligen lyssnade och förstod alla mina symptom å problem. Han blev väldigt upprörd att förra läkaren hade viftat bort min ökade risk för blodproppar och ringde genast jourhavande trombosläkare och jag ska börja med blodförtunnande sprutor och sen ska jag även bli kallad till en sån läkare för ytterligare utredning tydligen innom en vecka

å han va impad över att jag va så insatt å påläst om allt kring vanlig fl, igångsättning och ks..   .

väldigt mixade känslor just nu..     

• Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-07-19 16:41:48 följande:
    Hemma igen... träffade en klart rolig läkare som aldrig slutade prata..hahah!

Iaf... han visade mig ett foster och ett pickande hjärta och sen försökte han avsluta behandlingen men jag sa "det andra då?"
    Han sa då att han inte ville säga något men att hinnsäcken såg ut att ha kollapsat och han ville inte oroa mig, pratade om vanishing twin syndrome.. Han sa att han inte tyckte sig se nått hjärta slå där men så tittade han lite igen och såg då hjärtat! Han sa att den var lite mindre än den andra, vet inte hur han kunde se det för han mätte dem inte men... Hinnsäcken tyckte jag hade samma form som sist, lite avlång med en inbuktning på ena "kortsidan" typ..

Sååå... fortfarande två men kanske lite ovisst hur det blir framöver, det kanske skiljer mkt i storlek mellan dem?

Han var lite emot ultraljud om man inte haft blödningar och så just pga nya studier som visat sig påverka hjärncellerna.. jag antar att han menar den om att fler blir vänsterhänta?? Så han gjorde inga mätningar för han "ville inte störa den lilla"... =)

Två veckor till nästa gång....
    Skönt att du fick se 2 hjärtan iaf.. men om den hade samma form sen innan så kanske de kan gå bra ändå!
    Även om den läkaren kanske inte va den smidigaste i att minska oro precis..

Nedräkningen börjar igen      
  • sugarrush

MCT, vad härligt att du fick se två pickande hjärtan. Foster kan ju ha lite olika fart på tillväxten i början, eftersom man kan få sitt BF flyttat lite hit och dit på RUL. Jag tror det kommer gå bra!

Kjaam, förstår om du är lite besviken. Skönt att de lyssnade på dig nu iaf ang blodpropparna, det måste kännas tryggt. Jag har kört blodförtunnande sprutor sedan v.8 och det är nemas problemas. Och vad bra att du får komma in tidigt slipper bli hemskickad, det skulle inte vara kul.

• Evve81

Kjaam: Skönt ändå att de ska lyssna för ibland ghör de ju inte det och se till så den du har med dig hjälper dig att stå för din sak så att säga. Det kommer gå JÄTTEBRA!

MCT: Härligt att ni fick se 2 hjärtan. Det komemr gå jättebra för er tror jag med! SEdan måste jag ju undra om det är någon nackdel att vara vänsterhänt??? Sonen är vänster hänt och dottern är höghänt och jag har gjort lika många UL och VUL med dem

Idag har vi bara varit hela dagen. Så jag har suttit i bikini ute och nu är jag röd typ överallt känns det som! Ikväll åkte vi till min bror och grillade och sedan var vi och fiskade efter 2h utan napp var sonen less så nu är han och jag  hemma.

• Bellas7

MCT jag har en trilling som är flera dagar större än de andra två. Det ägget har fäst två dagar tidigare än de andra. Det innebär antagligen att din ena trilling har fäst el släppt några dagar tidigare än det andra och det kommer att skilja flera dagar på dem. Hinnsäcken kan se olika ut hela tiden, och fostrena utvecklas olika. Vid rul väljer man det största och lägger bf efter det. Vi har nu ett foster som är 16+4 och två som är 16+1 och i v 8-10 är ett par dagar stor skillnad på storleken. Så jag tror inte den lilla försvinner :) det kommer gå super bra /kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma