• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-08-07 09:52:06 följande:
    Är det någon nära som ska gifta sig? Jag var också sjuuuuuuukt trött fram till v 14, gick o la mig kl sju varje kväll o fick ingen förståelse alls (förren jag bröt ihop av trötthet o skällde ut mannen efter noter). Åk ner o var med på vigseln, åk till ett eget hotell på kvällen o sov länge, låt sen sambon köra hem så du får vila då också..? Det är faktiskt inte bra att stressa upp sig o göra mer än man orkar, ta hand om dig o dina små räkor, skit i om de andra blir sura! Kram!
    Det är en kusin till min sambo, jag har träffat henne 1 ggr för ett par år sen.
    Evve81 skrev 2011-08-07 16:40:37 följande:
    MCT: Åh vad jobbigt men kolla blodvärdet för jag brukar också ligga högt men var ju nere på 80 efter mitt ma och blev gravid typ 3 månader efter mitt HB var OK men inte ferritinet och det beror nog på mitt MA så kolla upp det direkt! Kan ni inte ta varsin bil till bröllopet så du kanske kan åka hem när du inte orkar mer`??+

Mabaja: Grattis till lyckat VUL:
    Har såna vansinniga krypningar i benen och får som elektriska stötar i armarna när jag ska sova nu. Har kollat runt lite och det verkar kunna vara järnbrist? Inte vet jag.... Inskrivning på torsdag!
    Mmmbop skrev 2011-08-07 18:24:37 följande:
    MCT, förslaget om hotell var väl inte helt dumt. Om ni har råd förstås. Måste ju finnas något i Falsterbo? Då kan du sova länge på lördagen, ta det lugnt och sedan gå hem när du behöver.
    Näe det är en bra idé. Nackdelen är bara att vi 1. inte direkt har råd. men ffa 2. vi måste  ha två bilar som går tillbaka på natten mot Halmstad. Dt här är redan uppstyrt av svärmor... in i minsta detaljt... om vem som ska sitta i vilken bil.. Det är jag och sambon, hans bror+fru, hans föräldrar, deras farfar, och sen en vän till familjen....
    Så min sambo och svärfar ska köra. Jag tjatade mig från att slippa pga trötthet...
    Vi har bråkat en del om det här idag... jag bestämmer mig på torsdag...
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • LisaVäntar

Då tycker iaf jag att det är helt lagligt att stanna hemma! Din sambo kan åka och ha skoj, du kan vara hemma o ta hand om dig själv.. Alla vinner ;)

• Mmmbop

Ja, du väntar ju tvillingar för guds skull. Klart du måste lyssna på kroppen! Det blir fler tillfällen att fira.

• MCT79

Mjooo.... jag är så himla kluven bara....

• Labolinas

MCT79:

Jag tänker så här, lite olika alternativ att fundera över om du hemskt gärna vill åka:

1) Finns möjlighet för dig att ta ledigt på måndagen så du kan återhämta dig lite extra?

2) Finns möjlighet att vila en stund på kvällen, mellan t ex vigsel & fest (någonstans där du kan lägga dig en stund & slumra)? 

3) Kan kanske den ena bilen köra lite tidigare än mitt i natten (framförallt om de vet hur trött du är), kanske vill fler åka hem i lagom tid? & passa på att sova på upp & nerväg i bilen

Om du inte känner dig hundra på att åka, gör då inte det - det är inte din bästis som gifter sig precis och du måste ju känna att du orkar, annars blir det ändå inget kul. Hoppas du kommer fram till ett bra beslut för Dig!!    

~Carpe Diem~
  • Mmmbop

Naturligtvis. Men se hur det känns framåt helgen. Annars kan du ju alltid boka någon annan helg då ni åker ner under lite lugnare former och firar dem lite i efterskott. Alltid kul att bli firad flera gånger =)

• Safireee

Fy, fasiken alltså! Skulle ju till jobbet idag efter semestern. Hade sett fram emot att få träffa mina kollegor och komma hemifrån (har mest varit hemma under semestern eftersom jag inte mår bra). Hamnade på en fullknökad buss på vägen dit och efter några hållplatser höll jag på att svimma. Fick gå av och sätta mig på en bänk. Det bara snurrade och jag mådde illa. Sen försökte jag igen, åkte några hållplatser, gick lite, fick sätta mig, gick lite, fick sätta mig osv. Till slut kom jag inte längre. Och då var det bara några hundra meter kvar... Fick sitta på trottoaren och ringde min man som fick komma och hjälpa mig på bussen hem igen. och där höll jag på att svimma igen. Nu är jag äntligen hemma. Det tog 1,5h allt som allt (normalt 25 min). Kan jobba hemifrån som tur är. Men jag ville ju vara på kontoret ju. Rynkar på näsan 

Har haft det så här nu i sommar, men det har mest varit på varma dagar. Idag var det svalt ute (men varmt på bussarna). Frågade BM och hon sa att det kan bero på järnbrist... Men jag tar massa järn nu och värdet låg ju ändå på 108. Så fort det blir för varmt så håller jag på att tuppa av... och vi har ingen bil och jag kan inte cykla för foglossningen. 

Ps. mår fortfarande inte bra och nu är det 2,5h sen jag började bli yr. 

• sugarrush

Safireee, fy sjutton, det låter inget roligt alls. Har du kollat blodtrycket på sistone? Ett tips jag fick när jag var sådär yr var att alltid ha lite dextrosol i väskan, det kan hjälpa så att man får lite blod i skallen. Och så stödstrumpor, dricka mkt vatten, salta lite extra på maten.
    Tycker synd om dig, kram!

• MCT79
    Labolinas skrev 2011-08-07 20:28:24 följande:
    MCT79:

Jag tänker så här, lite olika alternativ att fundera över om du hemskt gärna vill åka:

1) Finns möjlighet för dig att ta ledigt på måndagen så du kan återhämta dig lite extra?

2) Finns möjlighet att vila en stund på kvällen, mellan t ex vigsel & fest (någonstans där du kan lägga dig en stund & slumra)? 

3) Kan kanske den ena bilen köra lite tidigare än mitt i natten (framförallt om de vet hur trött du är), kanske vill fler åka hem i lagom tid? & passa på att sova på upp & nerväg i bilen

Om du inte känner dig hundra på att åka, gör då inte det - det är inte din bästis som gifter sig precis och du måste ju känna att du orkar, annars blir det ändå inget kul. Hoppas du kommer fram till ett bra beslut för Dig!!    

Jo det var min plan.. men att en extra semesterdag mitt i pågående semesterperiod inom landstinget visade sig vara kööört. Vi har många sjuka dessutom..

Jag har övervägt kudde och filt och helt sonika gå ut och lägga mig i bilen en stund... samtidigt kommer det frågas om var jag tog vägen och den här dan ska handla om brudparet, inte vår gravidtete.... så känner jag iaf... Vi har ju bara berättat fr de närmaste och tänkte inte outa det på bröllopet precis...

Sista punkten är under bearbetning.. svärmor hade ju gjort en "färdig plan" över hur vi skulle fördelas i bilarna...omständigt javisst... ska se om det går att göra om..  deras farfar ska ju med och är 88... han lär ju inte palla hela natten heller...
    Är det omöjligt att lösa med bilbiten så stannar jag helt sonika här uppe.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma