• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Mabaja: Underbart söt liten räka, grattis till lyckat UL. Kram på dig!

• Mmmbop

När ska man sluta oroa sig! Igår bestämde jag mig för att olja in mina bänkskivor i köket efter lite kaklande. Hittar inte den vanliga oljan men däremot teakolja. Bestämmer mig för att olja in bordet i vardagsrummet. Gör det. Inser att det luktar en del och jag sover just nu i vardagsrummet för jag gör om sovrummet. Läser på nätet. Teakolja är tydligen inte så nyttigt... Jag har sovit i det hela natten, förvisso med fönstret öppet på båda sidor av lägenheten för tvärdrag men gud vad dumt. Varför gjorde jag så???? Nu kankse bebis blev skadad?

• sugarrush

Mmmbop tror inte det är ngn fara. Bra att du sover i det andra rummet, då måste du ju ha andats in mycket mindre. (Själv andades jag in lacknafta för några veckor sedan o fick panik, men fick sedan veta att det inte skulle vara ngn fara om det bara var några enstaka gånger. )

Nu är det ingen tvekan. Foglossningen har anlänt. Det går bra att stå upp ca 2 minuter, sedan känns det som om bäckenet ska spricka! Ingen styrsel alls och det gör jävligt ONT. Men man får glädja sig över att det inte kommit förrän nu i v.33, bara 7,5 veckor kvar ju!

• Mabaja
    sugarrush skrev 2011-08-06 12:31:08 följande:
    Mmmbop tror inte det är ngn fara. Bra att du sover i det andra rummet, då måste du ju ha andats in mycket mindre. (Själv andades jag in lacknafta för några veckor sedan o fick panik, men fick sedan veta att det inte skulle vara ngn fara om det bara var några enstaka gånger. )

Nu är det ingen tvekan. Foglossningen har anlänt. Det går bra att stå upp ca 2 minuter, sedan känns det som om bäckenet ska spricka! Ingen styrsel alls och det gör jävligt ONT. Men man får glädja sig över att det inte kommit förrän nu i v.33, bara 7,5 veckor kvar ju!
    åh vad skönt att det kommit så sent när det gäller foglossningen! :) Men självklart är det inte kul med foglossningen... och, haha, jag läste förlossningen har anlänt! :)

En annan fick ju foglossning i v 5! ;) "Bara" 36 veckor innan bf.. så 37-38 innan bebis kommer. haha
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush

Stackars dig Mabaja! Min syrra hade världens värk från vecka 8 och blev sjukskriven i vecka 20 ungefär.
    Ingen höjdare direkt..

• Mabaja
    sugarrush skrev 2011-08-06 12:50:03 följande:
    Stackars dig Mabaja! Min syrra hade världens värk från vecka 8 och blev sjukskriven i vecka 20 ungefär.
    Ingen höjdare direkt..
    Hade jag jobbat hade jag nog sett till att bli sjukskriven men inte nu... Nu är jag ju mammaledig till mini kommer! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79

Vi kapade en björk på tomten igår och tog reda på riset... idag har vi kört allting till återvinningen... fick lite ont i magen efter första lasset så sambon fick köra och tömma andra själv... hoppas det inte är nått farligt...

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • sugarrush

Haha Mabaja, det var ju tur att det inte var förlossningen som är här! Men om en månad tycker jag nog tvärtom, att jag hellre tar en förlossning än foglossning!

MCT, ligamenten kan bråka massor, om man överansträngt sig till exempel. Obehagligt men helt ofarligt. Ta det lugnt och vila, jag tippar på att du inte känner något imorrn.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma