• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bellas7

Haha jag får inte gå längre än v 34 så de lär inte bli större än 2500 men räknar inte med det hehe. Därför hoppas jag 3500 bjässar och huvudet ner på dig hehe aj aj aj

• MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-08 16:37:33 följande:
    mct: man behöver inte få bebisar som väger 2,500g utan vissa kan bli större
    När får du igångsättning eller snitt ?

Leaeva:
    Har tänkt på sig !! hur ska du göra ?
    Snitt eller igångsättning tänkte på att det är 3 st *fnissar* blir det snitt ?   

En vän till oss fick tvillingar för 2 dagar sen och 2 tjejer tittade fram tror det var v 36 och båda låg på neo men GUD så söta ..    
    Men herreguuuuud jag har ingen aning!! Jag är 11+1!  ;P
    Bellas7 skrev 2011-08-08 16:37:59 följande:
    Haha jag får inte gå längre än v 34 så de lär inte bli större än 2500 men räknar inte med det hehe. Därför hoppas jag 3500 bjässar och huvudet ner på dig hehe aj aj aj
    Vi får väl se.... jag är fortfarande liiiite "vi får väl se om det här går vägen".. =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Labolinas
    Bellas7 skrev 2011-08-08 17:20:29 följande:
    Jag får inte föda normalt :( så snitt och jag är ju skiträdd för det
    Förstår att du är orolig för det, men det behöver du inte vara. Jag är snittad akut två gånger med våra båda flickor och det var en helt fantastisk upplevelse. Mådde även väldigt bra efteråt, inga komplikationer heller. Personalen var heeelt suverän.
    ~Carpe Diem~
  • Sir Bubbalots mamma

Usch idag e ingen bra dag! Va på en biltur på dåliga vägar å mina fogar braka helt efter de! Har ju problem med dom så jag får ha rullstol när jag är "ute" men hemma brukar jag kunna gå sakta utan att de e förstora problem! Men nu kan jag knapt gå ti toa me kryckor! Ligger i sängen å e allmänt tråkig! Kul när man e borta!

• sugarrush

Ajaj Kjaam, hoppas det blir bättre!

Jag har en fråga till er rutinerade. Jag har varit så jäkla bajsnödig hela dagen idag, men gått på toa massor av gånger och det kommer absolut inget! Men det är ett himla tryck neråt.
    Vad kan det betyda? Är det fixering på g? Det kan väl inte vara att man öppnar sig eller något sånt? Känner mig lite orolig.

• Labolinas
    sugarrush skrev 2011-08-08 18:42:58 följande:
    Ajaj Kjaam, hoppas det blir bättre!

Jag har en fråga till er rutinerade. Jag har varit så jäkla bajsnödig hela dagen idag, men gått på toa massor av gånger och det kommer absolut inget! Men det är ett himla tryck neråt.
    Vad kan det betyda? Är det fixering på g? Det kan väl inte vara att man öppnar sig eller något sånt? Känner mig lite orolig.

Kanske att den håller på att fixera sig som du är inne på. Har du haft sammandragningar? Jag vet att när barnen fixerat sig, har det blivit ett mycket mer tryck neråt iaf.
    ~Carpe Diem~
  • Sir Bubbalots mamma

Fick en citodon av svärmor så jag hoppas de hjälper så jag kan va lite social! Sitta i soffan kanske!

Ja e inte rutinerad men jag skulle nog tippa på att du gissar helt rätt och att din bebbe fixerar sig!

• Mabaja

Sugar: det är nog fixering. Här fixerades det först på övertid så jag vet inte riktigt men tryck nedåt och inga värkar/sammandragningar är ofarligt. :)

• sugarrush

Tack snälla ni! Har inga starka sammandragningar så då är det nog bara fixering. Blir det värre får jag väl ringa in till FL och fråga om jag borde kolla upp det.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma