• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Och tack för alla råd angående mitt tryck neråt. Känner mig smått nervös, hoppas det släpper!

• needtobreathe
    Alicia 72 skrev 2011-08-08 21:01:04 följande:
    Men kan inte bebisen ligga och trycka mot tarmen då?
    Tro mig, man öppnar sig inte obemärkt, öppningsskedet gör ONT från första sekund!

Tror inte alls att du behöver oroa dig men kolla med BM om hon har någon förklaring.

Alicia
    Fast sådär kan man inte säga. Det gör inte ONT för alla. En av mina vänner hade sin babyshower, hade lite mensvärk men ville hem o bada o ta en alvedon för o sova. Hennes pojkvän tyckte dom skulle åka in, tur va väl de.. dom han knappt komma in till förlossningen innan bebisen va ute. Och hon hade inte ONT. :)
  • Alicia 72
    needtobreathe skrev 2011-08-08 22:40:50 följande:
    Fast sådär kan man inte säga. Det gör inte ONT för alla. En av mina vänner hade sin babyshower, hade lite mensvärk men ville hem o bada o ta en alvedon för o sova. Hennes pojkvän tyckte dom skulle åka in, tur va väl de.. dom han knappt komma in till förlossningen innan bebisen va ute. Och hon hade inte ONT. :)
    Nej jag vet att det finns de som är som gjorda för att föda barn. Och knappt får ont alls. Tror dock inte att det är speciellt vanligt och oftast hör man det från historier om någon som känner någon som känner någon...
    Trots att såna ubermänniskor finns (vill också föda barn utan att ha ont....) har jag väldigt svårt att tro att öppningsskedet går helt OBEMÄRKT förbi. Att man helt plötsligt känner det tryck mot ändtarmen som blir när bebisen är på väg ut.
    Övertygad om att man i alla fall har sammandragningar, lätt mensvärk, osv.

Men som jag sa Sugar, ring BM och fråga. Hon kanske vet vad det kan bero på.

Alicia
  • sugarrush

Godmorgon!
    Trycket har minskat lite idag, men foglossningen har blivit värre, nu gör det superont att stå upp och att gå. Visst, jag undviker trappor och väljer hissen, men det gör så ont att stå att jag knappt kan stå de 30 sekunderna som jag måste vänta på hissen!
    Som tur är hade BM en tid i em, ska bli skönt att få veta om det "bara" är fogar eller om bebisen fixerat sig eller vad sjutton det är som pågår.

Kram på er, hoppas ni har en skön tisdag!

Fjärde gången gillt?
  • Mabaja

Usch för foglossning sugar men en månad står du ut. :)

Igår körde jag första bodypump-passet på två mån så idag har jag sån träningsvärk att jag knappt kan röra på mig. Haha

• Labolinas
    sugarrush skrev 2011-08-09 09:44:30 följande:
    Godmorgon!
    Trycket har minskat lite idag, men foglossningen har blivit värre, nu gör det superont att stå upp och att gå. Visst, jag undviker trappor och väljer hissen, men det gör så ont att stå att jag knappt kan stå de 30 sekunderna som jag måste vänta på hissen!
    Som tur är hade BM en tid i em, ska bli skönt att få veta om det "bara" är fogar eller om bebisen fixerat sig eller vad sjutton det är som pågår.

Kram på er, hoppas ni har en skön tisdag!
    Bra att du fått tid & får det kollat om du är orolig! När har du BF?

Idag är det en vecka kvar till VUL hos min gyn (då bör jag vara i 10+3), nu har jag börjat oroa mig igen efter att inte ha varit så orolig sen vi såg hjärtat slå i v 7+2....Känner på magen om den växer från dag till dag (nästintill omöjligt att känna ändå ju), funderar obrutet på hur illa jag egentligen mår osv osv. Snälla, säg lite lugnande ord till mig!! 
    ~Carpe Diem~
  • Mabaja

Angelina: det är kul att vi är så många som ligger så tätt intill varandra.

• sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-08-09 09:51:02 följande:
    Usch för foglossning sugar men en månad står du ut. :)

Igår körde jag första bodypump-passet på två mån så idag har jag sån träningsvärk att jag knappt kan röra på mig. Haha
    Vad duktig du är! Bodypump är grymt bra träning tycker jag men OJOJ vilken träningsvärk man får de första gångerna...hahaha!
    Labolinas skrev 2011-08-09 09:51:17 följande:
    Bra att du fått tid & får det kollat om du är orolig! När har du BF?

Idag är det en vecka kvar till VUL hos min gyn (då bör jag vara i 10+3), nu har jag börjat oroa mig igen efter att inte ha varit så orolig sen vi såg hjärtat slå i v 7+2....Känner på magen om den växer från dag till dag (nästintill omöjligt att känna ändå ju), funderar obrutet på hur illa jag egentligen mår osv osv. Snälla, säg lite lugnande ord till mig!! 
    Jag har BF om 7 veckor, alltså 28 september.

Du, om hjärtat slog på VUL så pekar oddsen på att bebisen fortfarande mår fint därinne. Visst, man kan få mf/ma även efter att hjärtat börjat slå, men det är ovanligare. Jag minns att mina tidiga symptom (illamående, molvärk etc.) nästan försvann när jag befann mig i på 9+ någonting, så var inte rädd om symptomen går ner. Håll ut, du är snart i andra trimestern! Men vi vet alla hur jobbigt det är i början. Den där psykiska pressen... den önskar man inte sin värsta fiende.... Stor kram till dig!
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Håller med andra om att det inte behöver kännas så mycket när man öppnar sig, jag gick här hemma ovetandes om vad sm hände, visst hade jag ont men trodde det skulle göra mycket ondare. Efter en eftermiddag hemma och kvällen kom kände jag väl att det kanske vore skönt och tryggt med lite hjälp och efter en timme på förlossningen är dottern ute Jag trodde att allt nyss hade börjat när vi kom in där, så allt kan gå fort. Tryck nedåt kände jag när jag var helt öppen och ville krysta men det är nog inte dags för det än Sugar Får vi hoppas!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma