• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72

Tjejer, har ni gjort bikarbonattestet för att "se" vad ni väntar? Tydligen är det stort i England, finns nån tråd om det här på FL, kul att se om det stämmer...

♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • telgebo

symtom på svamp är det klåda?

Gravid v.33+2 BF 23/10 Bara 47 dagar dit
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-06 18:57:33 följande:
    Tjejer, har ni gjort bikarbonattestet för att "se" vad ni väntar? Tydligen är det stort i England, finns nån tråd om det här på FL, kul att se om det stämmer...
    Näe det har jag inte... hur gör man?
    telgebo skrev 2011-09-06 18:58:46 följande:
    Klåda, gryniga flytningar, röda slemhinnor, sveda...en del har inga symtom alls. Själv har jag sprickor. Onda sprickor.
    Väntar tvillingar! 15+2 idag!
  • SoMa72

MCT, man tar lika delar bikarbonat och urin i en plastmugg, fast du väntar ju fler, så det kan bli knepigt... Hur som helst, reagerar inte blandningen alls = tjej. Om det pyser/skummar eller bubblar = kille. Sök på det här på FL, du bör hitta tråden och där står det mer utförligt.

♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-06 19:03:45 följande:
    Näe det har jag inte... hur gör man?
    telgebo skrev 2011-09-06 18:58:46 följande:
    Klåda, gryniga flytningar, röda slemhinnor, sveda...en del har inga symtom alls. Själv har jag sprickor. Onda sprickor.
    åhh fy, låter inget vidare med sprickor måste göra riktigt ont.

Jag har fått ökade flytningar och det kliar en hel del. De är inte gryniga flytningar utan bara genomskinliga tunna men just klådan har jag ju inte haft förr som får mig att undra.
    Gravid v.33+2 BF 23/10 Bara 47 dagar dit
  • sugarrush

SoMa, jag har gjort det! Men man ska väl inte ta lika delar bikarbonat och urin? Jag läste att det var 1-2 tsk till en kopp urin....

Iallafall, mitt första testresultat verkade visa på tjej, det fräste inte. Men andra gången jag gjorde det kom det lite skum på ytan, dock inget fräsande då heller.. Hmm.. Så jag är inte säker på va det betyder, vad tror du?

• SoMa72

Sugar, jag läste i tråden att det skulle vara ungefär lika mkt av varje, kan länka till den fr jobbet sen...
    Hmm, gör testet en 3:e gång? Andra gången med lite skum påvisar ju kille.

• sugarrush

Hmm får väl göra det då. Har du gjort testet?

• sugarrush

Nu har jag gjort testet igen! Med morgonurin, och lika delar bikarbonat o urin.
    Inte minsta bubbel, skum eller fräs!

• SoMa72
    sugarrush skrev 2011-09-07 06:09:54 följande:
    Hmm får väl göra det då. Har du gjort testet?
    sugarrush skrev 2011-09-07 06:30:51 följande:
    Nu har jag gjort testet igen! Med morgonurin, och lika delar bikarbonat o urin.
    Inte minsta bubbel, skum eller fräs!
    Jag gjorde det igår, med kvällsurin, ingen reaktion alls.. Får väl testa nån morgon oxå.
    Men åhhh, då är det kanske en liten tjej hos dig? Ni kollade inte på RUL eller gick det inte att se?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma