• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-09-07 09:06:33 följande:
    nänä här e de finare grejer än så.. 2 stesolid å en spann knark vet du;)
    Ohh la laa, sjukhus is the place to be ;)
    Väntar tvillingar! 15+3 idag!
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-09-07 09:16:38 följande:
    Ohh la laa, sjukhus is the place to be ;)
    Igen?? Stackare! Vad är det nu då?
  • HjärtatAlicia

Ööööööh detta är olidligt, men lycklig är jag för det! Har varit kass i magen sen i måndags och fått hålla dottern hemma från dagis eftersom jag inte vågat gå nästan 1,5 km ner i byn för att lämna henne.. Trodde det var bättre nu eftersom toalettbesöken var få igår.. men hinner bara 20 meter hemifrån när illamåendet tilltar och jag kastar upp :/ 3 ggr på bara ett par meter så fick snällt vända om och ringa dagis och be om ursäkt att A inte kommer idag fast jag sa att hon skulle. Känns bra på sätt och vis, att det är så starkt.. men lite pissigt med tanke på att jag redan käkar åksjuketabletter. undrar hur jag hade mått utan dem? :S
    *ursäkta gnället* 

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-09-07 09:18:13 följande:
    Igen?? Stackare! Vad är det nu då?
    Nej nej inte jag.. jag menar kjaam!
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-07 09:18:52 följande:
    Ööööööh detta är olidligt, men lycklig är jag för det! Har varit kass i magen sen i måndags och fått hålla dottern hemma från dagis eftersom jag inte vågat gå nästan 1,5 km ner i byn för att lämna henne.. Trodde det var bättre nu eftersom toalettbesöken var få igår.. men hinner bara 20 meter hemifrån när illamåendet tilltar och jag kastar upp :/ 3 ggr på bara ett par meter så fick snällt vända om och ringa dagis och be om ursäkt att A inte kommer idag fast jag sa att hon skulle. Känns bra på sätt och vis, att det är så starkt.. men lite pissigt med tanke på att jag redan käkar åksjuketabletter. undrar hur jag hade mått utan dem? :S
    *ursäkta gnället* 
    Prova såna seaband! Det fungerade bra för mig!
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-09-07 09:20:05 följande:
    Nej nej inte jag.. jag menar kjaam!
    Aah! Vilken tur!
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-09-07 09:06:34 följande:
    Jag har också gjort både bikarbonat- och rödkålstest. Båda visar tjej, men jag är övertygad om kille. Ska göra om dem om någon vecka eller så. Gjorde dem i vecka 12-13 sist. Annars får RUL visa =) 5 oktober...
    Åhhhh, spännande! Hur kommer det sig att du är övertygad om en kille förresten?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bellas7

Kjaam stackars dig som ska ligga en vecka till på sjukhuset ... NOT svikare

SoMa kom på en sak, du lär bli stor som ett hus haha det brukar gamla kvinnor bli hehe

• Safireee
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-07 09:18:52 följande:
    *ursäkta gnället* 
    Usch, låter inte alls kul! Du har inte testat Lergigan eller något annat receptbelagt? Det höll mig flytande fram till illamåendet gick över i vecka 16-17. (då mådde jag bara småilla mest hela tiden men slapp kräkningarna)
  • telgebo

Håll tummarna snälla för min bebis idag, ska till BM nu och hoppas hjärtat slår fortfarande och att bebis bara har lagt sig så jag inte känt sparkar på ca 1 dygn.

Gravid v.33+3 BF 23/10 Bara 46 dagar dit
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma