• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-09-06 10:45:10 följande:
    MCT ring sedan till medecinen och boka telefontid. Den läkaren kan se dina blodsvar och ger dig rätt info.

Bäbisarna ska du inte oro dig för, finns så mycket annat att oro sig för.
    1) Skaffa dig en winston,
    2) tänk om aliens kommer (har jag sett på tv)
    3) tänk om någon kommer och gör om hela huset.(home makeover .. Har jag oxå sett på tv)
    4) Tommy Körberg kommer och vill att du ska sjunga i hans lag (oxå tv)

Se hur mycket annat som helst att oroa sig för gumman ;)
    Haha, gumman du är så underbar! Hjärta
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-06 11:04:17 följande:
    MCT va bra :) skit nu i att oro dig för hypo. Nu ska du börja oro dig för kåvepenin tabletten. Om du tar en kanske du kommer till matrix och då blir det allvar, lära dig flyga och springa från kulor, se usch tänk noga innan du tar tabletten gumman
    Alltså erkänn nu din lilla skåning! Du och Winston ligger och röker på om dagarna eller hur?! Det är dääääärför du tycker det går så bra med sängläge!! Hah!!
    Väntar tvillingar! 15+2 idag!
  • MCT79

Sen kanske du ska se mindre på tv leaeva... och kanske läsa en bok? ;)

• Bellas7

Haha nix vi äter rötter som Robinson :) man blir lagom hög hehe. Tog du tabletten ... Wow

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-06 11:19:38 följande:
    Haha nix vi äter rötter som Robinson :) man blir lagom hög hehe. Tog du tabletten ... Wow
    Mhmm... sure.. ;)  "rötter"... avlångt som avlångt!
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-09-06 11:00:32 följande:
    Jag gjorde mig lite dum nu och ringde mödravårdens växel... sa att jag blev uppringd ang. mitt TSH igår men att jag var så trött i huvudet så jag glömde fråga om T3 och T4..
    När TSH var 0,04 så var T3 vid samma tillfälle 4,8 och T4 var 17... fattar inte varför hon inte kunde berätta det??

Oh well... då behöver jag inte oroa mig för att de ligger för lågt iaf... =)

Hb tog läkaren idag också... var 132 vid inskrivningen och 126 nu... så kanske läge för järntabletter snart också då...

Jag behöver en dosett!! Tyst
    Gött med så bra värden, då behöver du inte oroa dig jue! Sluta med det bums! Det finns ju massor av annat att oroa sig för, som Leaeva säger. Jag har sett att man kan råka hamna i ett rum med Alexander Bard också, och bli lite lagom högstadiemobbad sådär.

Sedan så har jag funderat ut lite nya namnförslag till dig också: Knoll och Tott. Helan och Halvan (speciellt om ena bebisen är fet och den andra tanig), Kramer och Kramer (om de är så lika att du inte kan skilja de åt, då kan de ju lika gärna heta samma..)

Och sen, du har ju järnvärden i världsklass! Behövs verkligen järntillskott när man har så högt?
    Jag har legat så jävla lågt hela graviditeten, mellan 94 och 105... .Men igår satte jag nytt livsbästa, på 117! (jag blev lite chockad och trodde det var fel på apparaten...hahaha)
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Sugar, haha! Helan och halvan... Vi kallar dom who och what... Ska förklara med Youtubeklipp sen. :)

Ang mitt blodvärde är det fortfarande bra men lågt för att vara mig! Brukar ligga runt 145-146! Alltid gjort.. :) men som sagt, fortfarande bra!

• Mmmbop

Jag har redan dosett =) Man känner sig som en über-pensionär =) Men jag tar mitt levaxin olika, olika dagar så det är det enda sättet att hålla ordning.

Fick provsvar idag för när jag var för tre veckor sedan, TSH 1,32 (var typ 0,3 sist) och T4 på 16. Ska ta nytt prov om två veckor så får vi se om dosen justeras då.

• sugarrush
    MCT79 skrev 2011-09-06 11:57:50 följande:
    Sugar, haha! Helan och halvan... Vi kallar dom who och what... Ska förklara med Youtubeklipp sen. :)

Ang mitt blodvärde är det fortfarande bra men lågt för att vara mig! Brukar ligga runt 145-146! Alltid gjort.. :) men som sagt, fortfarande bra!
    Vilken kvinna! 145-146 alltså!
    Jag skulle gärna bli blodgivare men de vill inte ha mitt blod.. frossade i leverpastej och tillskott en gång för att lyckas komma upp i 125 som var gränsen... men nej, jag kom inte högre än 115 och blev bara fisig...
    Fjärde gången gillt?
  • Mmmbop

Jag brukar också ligga runt 135-150 (är blodgivare också då =)), äter aldrig järntillskott eftersom jag blir så konstig i magen av dem... Ska bli spännande att se vad det ligger på i vecka 20 när jag ska till BM nästan gång.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma