• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-09-06 08:22:03 följande:
    jag är frusen, trött, tappar hår, risigt hår det är väl dom grejorna som pågått länge, alltid trög mage.. nu är det ju värre än någonsin men det är ju graviditeten. Svårt att koncentrera mig.

MEN... jag har hjärtklappning... (grav?)

Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp mig nu iaf... hela huvudet pulserar och högerörat rister så jag har nog stopp både här och där...  resten tar jag med mödravården tror jag...
    MCT, jag tycker också du borde fundera på samtalskontakt. Du förtjänar att ha en bra och rolig graviditet, inte att leva i skräck varje dag.

Sedan jag blev gravid nu har jag gått hos MVC:s psykolog varannan vecka, hela graviditeten. Det har hjälpt mig MASSOR! Hon säger själv att jag är helt annorlunda idag mot när jag var nygravid, då var jag närapå ett "vrak", jag var så bräcklig efter missfallen.
    Om du är intresserad, kolla upp det. På vårt sjukhus finns både kuratorer och psykologer, men jag kan absolut rekommendera psykologer i första hand, om det finns.
    KRAM!
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Alltså mitt största problem just nu är att jag sedan förra lördagen mått SKIIIIT... Fysiskt. Vet inte om jag är så himla orolig egentligen mer overkligt?
    När hon ringde igår sa hon bara att tsh var väldigt lågt, att det var verkligen inte bra och att det bör kollas upp igen om två månader.. (?) sen frågade jag om T4 och T3 och får så till svar att dom var bra. Jag frågar VAD de var med det ville hon inte svara på... Det här är ju anledningen till att jag har bytt barnmorska, hon SKAPAR oro i mig.

Nu sitter jag på vårdcentralen och väntar. Har jag rätt har jag både bihåle och öroninflammation... Jag vill bara slippa de här konstanta infektionerna... Slippa sitta i duschen på natten för att kunna andas...

Jag går redan på kbt och har gjort det sedan september förra året så en samtalskontakt har jag.. :)

• SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-06 09:20:17 följande:
    Alltså mitt största problem just nu är att jag sedan förra lördagen mått SKIIIIT... Fysiskt. Vet inte om jag är så himla orolig egentligen mer overkligt?
    När hon ringde igår sa hon bara att tsh var väldigt lågt, att det var verkligen inte bra och att det bör kollas upp igen om två månader.. (?) sen frågade jag om T4 och T3 och får så till svar att dom var bra. Jag frågar VAD de var med det ville hon inte svara på... Det här är ju anledningen till att jag har bytt barnmorska, hon SKAPAR oro i mig.

Nu sitter jag på vårdcentralen och väntar. Har jag rätt har jag både bihåle och öroninflammation... Jag vill bara slippa de här konstanta infektionerna... Slippa sitta i duschen på natten för att kunna andas...

Jag går redan på kbt och har gjort det sedan september förra året så en samtalskontakt har jag.. :)
    Lilla pluppan, hoppas du får må bättre snart. Hjärta 
    Bamsekram!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bellas7

MCT ring sedan till medecinen och boka telefontid. Den läkaren kan se dina blodsvar och ger dig rätt info.

Bäbisarna ska du inte oro dig för, finns så mycket annat att oro sig för.
    1) Skaffa dig en winston,
    2) tänk om aliens kommer (har jag sett på tv)
    3) tänk om någon kommer och gör om hela huset.(home makeover .. Har jag oxå sett på tv)
    4) Tommy Körberg kommer och vill att du ska sjunga i hans lag (oxå tv)

Se hur mycket annat som helst att oroa sig för gumman ;)

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-06 10:45:10 följande:
    MCT ring sedan till medecinen och boka telefontid. Den läkaren kan se dina blodsvar och ger dig rätt info.

Bäbisarna ska du inte oro dig för, finns så mycket annat att oro sig för.
    1) Skaffa dig en winston,
    2) tänk om aliens kommer (har jag sett på tv)
    3) tänk om någon kommer och gör om hela huset.(home makeover .. Har jag oxå sett på tv)
    4) Tommy Körberg kommer och vill att du ska sjunga i hans lag (oxå tv)

Se hur mycket annat som helst att oroa sig för gumman ;)
    Hahahah! Du är ju galen! ;)

Hemma igen nu, infektionsprov på nästan 300! Lite söt doktor.....3 äpplen hög indier som kom in med stora ögon när han fått provsvaren.... "du må påse skit ja?"   söt..=)

10 dagar Kåvepenin 1x3, mollipect... köpt canesten och snälla tarmbakterier också...har redan svamp av första kuren som jag tar sista av idag... haha..
    Väntar tvillingar! 15+2 idag!
  • MCT79

Jag gjorde mig lite dum nu och ringde mödravårdens växel... sa att jag blev uppringd ang. mitt TSH igår men att jag var så trött i huvudet så jag glömde fråga om T3 och T4..
    När TSH var 0,04 så var T3 vid samma tillfälle 4,8 och T4 var 17... fattar inte varför hon inte kunde berätta det??

Oh well... då behöver jag inte oroa mig för att de ligger för lågt iaf... =)

Hb tog läkaren idag också... var 132 vid inskrivningen och 126 nu... så kanske läge för järntabletter snart också då...

Jag behöver en dosett!! Tyst

Väntar tvillingar! 15+2 idag!
  • Bellas7

MCT va bra :) skit nu i att oro dig för hypo. Nu ska du börja oro dig för kåvepenin tabletten. Om du tar en kanske du kommer till matrix och då blir det allvar, lära dig flyga och springa från kulor, se usch tänk noga innan du tar tabletten gumman

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma