• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 08:04:46 följande:
    Hur mår du själv? =)
    Jag mår jättebra, fast sen jag kom hem fr Grekland har jag börjat få växtvärk samt att jag känner av brösten mer igen, vet inte om det beror på att jag inte tar progesteron längre eller ifall jag befann mig bland spökveckorna där borta.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-09-07 08:12:42 följande:
    SoMa, då kanske du har en liten tjej därinne? Spännande!

Nej, vi har inte kollat kön, sambon vill inte veta i förväg. Jag är dock så sjukt nyfiken att jag lite smådesperat testar med bikarbonat och andra högst vetenskapliga metoder... Och rödkålstestet har jag gjort också, det visade på tjej. Har du testat rödkålstestet?
    Ja, kanske? Vem vet? Spännande är det iaf! Verkar iaf som att du får en liten tjej.

Här är det jag som inte vill veta i förväg, det enda jag vill är att få ett friskt barn nu efter alla MF, så det kvittar vad det blir. Sambon däremot vill veta, intresskonflikt! Vi får se vem som vinner Har inte gjort rödkålstestet än, ska nog göra det ändå. Oskyldig
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 08:18:26 följande:
    Alltså han är ledig idag... och det första han säger när han vaknar är....."jag har skitont i halsen"...  Oskyldig

Han har redan för ett par dagar sen konstaterat att den här förkylningen jag har kommer placera honom i respirator... och med tanke på hur sjuk han brukar bli av mina lightvarianter kan jag inte argumentera emot honom..... heheh...
    Äh, skicka ut karln ändå! Han får ställa upp för dig som går runt med två barn som dessutom är hans, då kan han inte neka dig, förkyld eller ej Cool
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-07 08:30:14 följande:
    Äh, skicka ut karln ändå! Han får ställa upp för dig som går runt med två barn som dessutom är hans, då kan han inte neka dig, förkyld eller ej Cool
    Alltså om det vore mat eller dryck... men... "ohh du kan inte neka mig bikarbonat....."  ?   tror inte det håller. ;)
    Väntar tvillingar! 15+3 idag!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-07 08:19:44 följande:
    MCT när är ditt rul
    27:e! 2 veckor och 6 dagar! Inte för att jag räknar men.....  Cool
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 08:31:46 följande:
    Alltså om det vore mat eller dryck... men... "ohh du kan inte neka mig bikarbonat....."  ?   tror inte det håller. ;)
    Kan du inte säga att du måste ha nåt i matväg som ni absolut inte har hemma och så smyger du in bikarbonaten lite fint? Oskyldig Ni har inte nån granne du kan fråga annars?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-07 08:36:19 följande:
    Kan du inte säga att du måste ha nåt i matväg som ni absolut inte har hemma och så smyger du in bikarbonaten lite fint? Oskyldig Ni har inte nån granne du kan fråga annars?
    Hihihi, jag tror du är mer nyfiken än jag!
    Jag har drömt EN gång att det är två pojkar... en nära kollega till mig har drömt flera ggr att det är tjejer....
  • sugarrush

MCT: Jo men leta upp en kaka som innehåller bikarbonat, och säg att du fått värsta cravingen på just den kakan och bara MÅSTE baka den idag!

• SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 08:37:19 följande:
    Hihihi, jag tror du är mer nyfiken än jag!
    Jag har drömt EN gång att det är två pojkar... en nära kollega till mig har drömt flera ggr att det är tjejer....
    jaaa, det kan tänkas, jag är grymt nyfiken av mig....
    fast det kan ju vara en av varje, för det är väl tvåäggs eller är det enäggs?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma