• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

Asså, jag tror jag blir knäpp! Kom på att bebisen inte rört sig på ett tag men inget av det vanliga hjälpte, dvs. putta, klappa på magen, lägga mig halvt på mage, sätta ihopkrupen, dricka kallt vatten osv. Började få smått panik och kom på att bebben gillar ju Eric Saade. Satte på Popular och minsann, då kom några svaga rörelser... Tyst

Hmmm... ska hålla lite koll nu för jag tycker ungen varit seg senaste dagen eller två. Som tur är har jag ju två levande dopplers hemma (min man och Molly kan lägga örat mot magen och höra hjärtljuden). (de är inte hemma just nu)

• telgebo
    Safireee skrev 2011-09-26 16:52:45 följande:
    Asså, jag tror jag blir knäpp! Kom på att bebisen inte rört sig på ett tag men inget av det vanliga hjälpte, dvs. putta, klappa på magen, lägga mig halvt på mage, sätta ihopkrupen, dricka kallt vatten osv. Började få smått panik och kom på att bebben gillar ju Eric Saade. Satte på Popular och minsann, då kom några svaga rörelser... Tyst

Hmmm... ska hålla lite koll nu för jag tycker ungen varit seg senaste dagen eller två. Som tur är har jag ju två levande dopplers hemma (min man och Molly kan lägga örat mot magen och höra hjärtljuden). (de är inte hemma just nu)
    Känner igen paniken man får när inget hjälper, har vart med om samma, men för mig brukar det sätta fart om jag lägger mig raklång i sängen, då flyter typ utrymmet i magen ut och bebisen får mer plats och brukar sätta igång världens sparkmaraton i magen.
    Min bebis kan vara hellugn och så fort jag lägger mig på kvällen så sätter den igång ibland så mycket att jag får försöka lugna den så jag kan somna.

På tal om annat: Har varit på en kanonbra föreläsning idag om amning, gud vad bra och vad fascinerade de var att se hur en liten nyfödd bebis tog sig till bröstet helt själv och började dia. Tala om att vara smart som nyfödd och veta var maten finns hur den söker sig till bröstet, tar handen från munnen till bröstet, slickar, rootar och lyfter på lilla huvudet och vilken ögonkontakt alltså.

Ni som vill veta mer kan bara säga till så kan jag skicka länk.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 27 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • JoWiAn
    SoMa72 skrev 2011-09-26 15:31:11 följande:

Titta vad gammeltackan vill ha! Även om jag är äldst i tråden, så bevarar jag minsann barnet inom mig (det emotionella alltså, riktiga barnet avhyses vänligen men bestämt i mitten av mars)... Oavsett hur gammal jag är kommer jag nog alltid att gilla små söta sälar... Skäms Har redan köpt sängkläder, skötdyna och amningskudde i detta mönster. Oskyldig

Kram Matilda (5 år) Cool

Hur gulligt som helt. Vi hämtade ett skötbord i helgen som jag köpt av en kompis.

TJOOHOOOOOO Vecka 8 imorgon! Så jävla glad. Känns som allt kommer gå bra nu! DET SKA gå bra nu! 
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-26 15:56:49 följande:
    Hjälpte det nåt lite?

Kul! Då är jag inte ensam om att ha barnasinnet kvar iaf...
    Näe det hjälper inte... har panik här.... :(((
    Väntar tvillingar! 18+1 idag!
  • JoWiAn
    MCT79 skrev 2011-09-26 17:49:22 följande:
    Näe det hjälper inte... har panik här.... :(((

Var gör det ont? I ryggen? Magen? Jag hade ont typ i mellangärdet och bak i ryggen. Fick det när jag var gravid. Gallsten med stort G!
  • MCT79

Det gör ont i flanken på höger sida, precis nedanför revbenen mot ryggen tlll... Skulle jag beskriva det skulle jag säga njuren...

• telgebo

Åhh gallsten hade jag under min förra graviditet , fy fan säger jag bara, jag for ut och in på förlossningen som en skottspole, varannan dag, gallstenanfall samtidigt som förlossningsvärkar hade jag då och det var ingen dröm direkt.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 27 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2011-09-26 17:56:45 följande:
    Ring så de får kolla!!!!!!!!
    Man hamnar ju bara på vårdguiden när man ringer till gynakuten... sen känns det inte "gynnigt"... kanske ska ringa ändå...  men oooorkar inte åka nånstans... vill helst stå på alla fyra... då känns det bättre...:!
  • telgebo

Tror inte på gallsten, möjligen njursten.

Du har bara inte sträckt dig och fått en bristning bak i ryggen då?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma