• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Stort grattis Sugarrush. Låter ju som en drömförlossning.
    Kram kram!

• MCT79

Tvilling 1 suger på tummen! Tjejen!

Tvilling 2 tar sig för pannan... (tror han gjorde det på KUB också...hmmm....)

Ser ni vad det här är? Det är tvåans fötter underifrån....  :)
    Väntar tvillingar! 18+2 idag!
  • HjärtatAlicia
    s
    Vi fick imorse kl 03.03 en underbar DOTTER! Förlossningen gick snabbt och jag är verkligen jättenöjd med allt.
    Allt som allt tog det tre timmar från inskrivning till bebis på bröstet. (fast självklart hade jag kämpat på därhemma med värkar ett bra tag utöver detta...) Och haha, vi som hade förberett fl-brev, musik, massageolja, snacks... Allt det där ligger orört i väskan, det fanns inte tid för något. De hann knappt läsa brevet ens faktiskt. Och de gör mig inget alls, vi är bara så glada att allt gick så himla bra och fort. Det viktigaste lyckade jag ju kommunicera fram ändå.

Jag mår oförskämt bra, är bara lite trött efter två nätters frånvaro av sömn. Sprack inte ett enda dugg så inget behövde sys heller, så himla skönt!

Kram på er alla!

Grattis :)

MCT79 skrev 2011-09-27 16:35:52 följande:
    Tvilling 1 suger på tummen! Tjejen!

Tvilling 2 tar sig för pannan... (tror han gjorde det på KUB också...hmmm....)

Ser ni vad det här är? Det är tvåans fötter underifrån....  :)
    Men åhhhh! Gud vad härligt! :)

Mitt läkarbesök gick över förväntan bra och hon tog mig på allvar när hon såg hur svårt jag hade att bara gå in i rummet. Rabblade upp min lista över hur jag mår, och hon ville genast känna på sköldkörteln. Tog 6 rör med blod som jag får svar på under torsdagen eller fredagen. Hon misstänker giftstruma :/ Hur ska detta gå.. gravid och allt? :/

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • Safireee

Åh, vilka bra nyheter!! Grattis till dottern sugarrush! Vad härligt att det verkade gå så snabbt och smidigt!! Grattis till lyckat vul mct! Vad kul med en av varje! Wow!

• MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-27 16:39:03 följande:

Mitt läkarbesök gick över förväntan bra och hon tog mig på allvar när hon såg hur svårt jag hade att bara gå in i rummet. Rabblade upp min lista över hur jag mår, och hon ville genast känna på sköldkörteln. Tog 6 rör med blod som jag får svar på under torsdagen eller fredagen. Hon misstänker giftstruma :/ Hur ska detta gå.. gravid och allt? :/

Vad jag har förstått kan man få struma eller hyperthyreos under den första trimestern... men efter vecka 15-18 när hcg nivåerna sjunker så stabiliserar sig också sköldkörtelhormonerna.

Jag hoppas det är något sånt för dig! Hjärta
    Väntar tvillingar! 18+2 idag!
  • JoWiAn
    {#emotions_dlg.flower}sugarrush skrev 2011-09-27 16:02:55 följande:
    Grattis MCT! Vad underbara nyheter! Så glaaaaaad för din skull!

Vi fick imorse kl 03.03 en underbar DOTTER! Förlossningen gick snabbt och jag är verkligen jättenöjd med allt.
    Allt som allt tog det tre timmar från inskrivning till bebis på bröstet. (fast självklart hade jag kämpat på därhemma med värkar ett bra tag utöver detta...) Och haha, vi som hade förberett fl-brev, musik, massageolja, snacks... Allt det där ligger orört i väskan, det fanns inte tid för något. De hann knappt läsa brevet ens faktiskt. Och de gör mig inget alls, vi är bara så glada att allt gick så himla bra och fort. Det viktigaste lyckade jag ju kommunicera fram ändå.

Jag mår oförskämt bra, är bara lite trött efter två nätters frånvaro av sömn. Sprack inte ett enda dugg så inget behövde sys heller, så himla skönt!

Kram på er alla!
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-09-27 16:46:05 följande:
    Vad jag har förstått kan man få struma eller hyperthyreos under den första trimestern... men efter vecka 15-18 när hcg nivåerna sjunker så stabiliserar sig också sköldkörtelhormonerna.

Jag hoppas det är något sånt för dig! Hjärta
    Tack för att du hoppas på det..{#emotions_dlg.flower} men jag har mått så här sen i februari/mars.. så det är nog inte så :/
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma