• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

MCT- lycka till, det kommer gå toppen!!

Hur går det för Sugar då?

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-27 05:38:02 följande:
    1. Du föreslår njursten.. jag säger att det inte är det,
    2. du föreslår njursten igen, jag säger återigen att det inte är det.
    3. Du reagerar då med "Ok, spelar ingen roll vad jag säger så jag ger upp. Vill du ha hjälp så åk in."

Då tappar jag humöret ja. Inte min mening att låta otrevlig bara så oerhört frustrerande när du inte läser vad jag svarar och tror mig! Jag är sjuksköterska sen rätt många år nu och vet ju också vad jag känner i min egen kropp!
    telgebo skrev 2011-09-26 21:23:15 följande:
    men gallsten sitter inte i ryggen, gjorde det aldrig på mig iaf.

och det blir tråkig stämning när nån svara så otrevligt när man försöker hjälpa.
    Gallsten är skitlurigt... det vanligaste är att man har ont som du i högra övre delen av buken, under revbensbåde. Men det är inte helt ovanligt att den också strålar ut mot ryggen. Ibland som ett band runt kroppen, ibland rakt igenom.
    Jag hade också patienter som sökte akut med smärtor i vänster axel (!) där man tillslut upptäckte gallstenar... referred pain kallas det. (rätt vanligt hos kvinnor med hjärtinfarkt bland annat...)

Idag är det RUL iaf, sen läkarbesöket... hoppas på lite svar då! =)

Ha en bra dag allihop!
    Jag svarade också UVI men det glömde du visst bort. Jag kan ju bara gå efter mig själv. Jag har bla åkt in till akuten med rejält ont i ryggen och det har visat sig bero på en kraftig UVI.

När jag hade min gallsten (nu är min galla bortopererad sedan 3 år tillbaka) så hade jag vansinniga smärtor och kräkningar under under höger revben samtidigt som jag alltid hade förlossningsvärkar då gallstenssmärtorna triggade igång värkar. Jämt när jag åkte in till förlossningen så sattes CTG som visade på kraftiga värkar medans jag sa att jag var in för gallstenssmärtor.
    Jag fick spasmofen och då avtog smärtorna efter ett tag och Bricanyl för att stoppa värkarna och så höll det på i 6 veckors tid ca varannan-var tredje dag.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 26 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Nån som har nåt supertips hur man blir av med en riktig ond hals fort som attan? Jag som klarat mig från sjukor hela graviditeten verkar nu ha åkt på en förkylning och har så ont i halsen. Började igår kväll och under natten har det bara blivit värre. Gör ont hela tiden.

Vill inte föda barn nu så jag hoppas bli frisk innan det är dags.

Dessutom har hela jag svullnat upp som en spärrballong, ni ska se mina läppar. Ser ut som jag sprutat in litervis med silikon i läpparna, ser inte klokt ut för att inte tala om fötterna och jag har vilat fötterna i högläge hela natten men de är fortfarande toksvullna och gör ont.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 26 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-09-27 11:41:48 följande:
    Jag svarade också UVI men det glömde du visst bort. Jag kan ju bara gå efter mig själv. Jag har bla åkt in till akuten med rejält ont i ryggen och det har visat sig bero på en kraftig UVI.
    Näe jag såg det och som jag också svarade dig så så tog jag en u-sticka på jobbet som inte visade något.
    Väntar tvillingar! 18+2 idag!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-27 15:20:11 följande:
    Näe jag såg det och som jag också svarade dig så så tog jag en u-sticka på jobbet som inte visade något.
    Hur gick det idag????
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • HjärtatAlicia

26 minuter kvar tills jag ska vara hos läkaren. Neeeeeervös och förkyld som attans. Håll nu tummarna för att läkaren tar mig på allvar och att dom hittar vad som är fel!

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • MCT79

Hemma igen brudar!

RUL gick toppen! Blev tillbakaflyttad två dagar (bara för att 1:an var 18+0 och tvåan 18+2 och de går tydligen efter ettan... jag fortsätter räkna efter senaste mens och tvåan dock!)

Allt som de kan se och tittade på såg toppen ut och nu vet vi också att  vi väntar en liten tjej (ettan) och en kille (tvåans såklart!)
    Moderkakan hade flyttat sig på ettan så den ligger numera i bakvägg.. medan tvåan har sin i framvägg.

Träffade barnmorskan efteråt och fick lämna urinprov och grejor... järnvärdet som jag lämnade på lab på jobbet igår var inte bra alls och jag får börja knapra järn nu.. =) Ska träffa henne igen om några veckor.

Läkarbesöket var.. annorlunda. Tror vi fick ögonkontakt med läkaren två ggr på 20 minuter...haha! Han vill iaf göra en flödesmätning i v 24 "för säkerhetsskull"..och sedan nytt vanligt UL i v28. Känns bra.
    Det märktes att han hade bra koll på vad han sysslade med... han var nog bara inte så socialt begåvad...haha..=)

Lättad!

Väntar tvillingar! 18+2 idag!
  • telgebo

Grattis till lyckat RUL, kände på mig igår att du väntar en av varje.

• SoMa72
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-27 15:25:02 följande:
    26 minuter kvar tills jag ska vara hos läkaren. Neeeeeervös och förkyld som attans. Håll nu tummarna för att läkaren tar mig på allvar och att dom hittar vad som är fel!
    Håller tummarna!!! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma