• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bellas7

Mabaja usch ja vilken tur, man kanske ska vara tyst ;)

men det behöver ju inte vara farligt :)

På mitt ul nu såg de massor av vätska i magen och ingenting i urinblåsan på flickan. Då sa hon om hon inte ser urinblåsan innan vi är färdiga måste vi komma tillbaka inom en vecka. När hon sedan gjort ul på pojkarna hade det ju gått en timme och hon tittade då igen på flickans mage. Då såg vi tydligt att där fanns vätska i urinblåsan :)

När vi pratade om det efteråt sa hon att är det något otydligt som de blir oroade över gör man ul fort för om felet är stort ska man kunna avbryta hemskt va men det var den infon vi fick. Vet ju inte om det stämmer men nu varje gång vi gör tul så kollar jag deras magar haha. Precis som jag kan se något hehe

• Mabaja
    Bellas7 skrev 2011-10-14 18:44:51 följande:
    Mabaja usch ja vilken tur, man kanske ska vara tyst ;)

men det behöver ju inte vara farligt :)

På mitt ul nu såg de massor av vätska i magen och ingenting i urinblåsan på flickan. Då sa hon om hon inte ser urinblåsan innan vi är färdiga måste vi komma tillbaka inom en vecka. När hon sedan gjort ul på pojkarna hade det ju gått en timme och hon tittade då igen på flickans mage. Då såg vi tydligt att där fanns vätska i urinblåsan :)

När vi pratade om det efteråt sa hon att är det något otydligt som de blir oroade över gör man ul fort för om felet är stort ska man kunna avbryta hemskt va men det var den infon vi fick. Vet ju inte om det stämmer men nu varje gång vi gör tul så kollar jag deras magar haha. Precis som jag kan se något hehe
    Haha. Nu är ju Wildabus ett år och hittills är hon "fullt normal".. Lite smått crazy bara! haha. 

Jo men det är så jag fått intrycket med att är något fel så säger de det... Fast de var inte så bra på att lugna när vi fick en ny tid för Wilda..  Fast hon vi hade sa "ja jag kan ju inte lova att det inte är något fel"... och när jag frågade vad jag menade med det så blev hon lite osäker och försökte rätta till det till "alltså jag ser ju inget just nu men jag kan ju inte lova"... De dagarna var låååånga! 
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • FruW

Nu har han äntligen ringt! Hcg hade stigit en del på 2 dagar (2000) men dr hade gärna sett att det hade stigit ännu mer. Men han sa också att när man har så höga nivåer planar ökningen ut, så det behöver inte va ngt fel. Fått ny tid för Vul nästa torsdag. Så får fortsätta leva i ovissheten en vecka till. Då hoppas jag verkligen att vi kan få se ett levande foster!!

• MCT79

Oh vad skönt Mimmi!! Då verkar det ju som allt kan vara som det ska!
    Oj vad lång veckan kommer bli! För mig med! ;) kraaaaaam!!!

• Bellas7

Mabaja ja usch kan förstå det, i en annan tråd jag är med i var det en tjej som skrev att ul hade gått skit. Barnet hade hjärtsvikt och massor av vätska i lungorna o hjärnan de skulle tillbaka 4 dagar efter och en läkare göra om ul. De skulle oxå tänka på om de ville avbryta så skulle de ha ett besked med sig. Usch det var hemskt.

Sen när de kom dit igen såg det lite bättre ut så läkaren tyckte de kunde vänta några dagar till. Sen efter de ul hade vätskan i hjärnan gått tillbaka så nu ser allt normalt ut, fy fasen vilken pers :( men litet mirakel hade läkaren sagt. :)

• Mabaja
    Bellas7 skrev 2011-10-14 19:04:58 följande:
    Mabaja ja usch kan förstå det, i en annan tråd jag är med i var det en tjej som skrev att ul hade gått skit. Barnet hade hjärtsvikt och massor av vätska i lungorna o hjärnan de skulle tillbaka 4 dagar efter och en läkare göra om ul. De skulle oxå tänka på om de ville avbryta så skulle de ha ett besked med sig. Usch det var hemskt.

Sen när de kom dit igen såg det lite bättre ut så läkaren tyckte de kunde vänta några dagar till. Sen efter de ul hade vätskan i hjärnan gått tillbaka så nu ser allt normalt ut, fy fasen vilken pers :( men litet mirakel hade läkaren sagt. :)
    Oj! Stackars tjej! och kille med för den delen.. Från "abort" till "friskt" är ju en väldigt stor skillnad! Tur att det gick åt rätt håll! 

Den bm som gjorde rul nr 2 för oss sa att hon som hade gjort det gången tidigare var ganska oerfaren så därför hon inte kunde se hjärtat som hon skulle.. Men hon hade inga problem och då låg Wilda lika som några dagar tidigare. haha  
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • MCT79

Oj här har det varit tyst i helgen... hoppas det är bra med er alla!

Jag har varit och käkat brunch idag.... å är mätt än... som det känns just nu kommer jag inte vilja äta före i morgon lunch... möjligen middag.... hur många tror på det? ;)

Leaeva hur går det för dig?!

Mimmi?? Allt väl fortfarande?

Nu ska jag dra mig mot sängen och läsa en bok..... 10 spänn på att jag somnar före andra sidan är slut...

Väntar tvillingar! 20+5 idag!
  • FruW

Hej tjejer! Jag har haft en kanonhelg! Blev möhippad igår :D hur kul som helst! Så idag har jag mest legat i soffan, trött o nästan bakis. Promenerat i skogen med hunden i sambon, o nu på kvällen har vi varit hos svärmor o planerat lite för bröllopet. Ska gå o lägga mig, är sååå trött!

Hoppas ni andra mår bra!!

KRAM

• JoWiAn

Här är allt fin fint! Förutom trötthet som börjar smyga sig på V 11 på tisdag. Känns skönt att veckorna rullar på. MEN man är ju hur nojjig som helst. Känner mig inte sådär jätte gravid precis.

• MCT79

Oh två levande själar!
    Jag har inte kommit i säng än.....hummm..... 
    Kul med möhippa mimmi! Vad gjorde dom?

JoWiAn känner mig inte heller gravid... men har mage och lite foglossning så jag får väl anta att jag är det..hahah!

Väntar tvillingar! 20+5 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma