• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

Inte jag heller! Men hoppas det kommer! Vi dansade kangkang, gjorde lite uppdrag på stan, red nordsvenskar (många valde att åka vagn istället) åt gott i avslutade kvällen i ett badhus som hyrts endast åt oss! Sååå himla härligt, har världens finaste vänner! lycklig!! Dessutom hann jag inte tänka på eller oroa mig knappt alls för graviditeten.

• Mmmbop

JoWiAn: Jag har haft superlite gravsymptom hela tiden. Men min lilla plutt mår finfint än så länge iaf =)

Jag har också haft en bra helg =) Igår var det födelsedags/förlovnings/inflyttningsfest för en kompis och idag har jag renoverat i lägenheten hela dagen. Jag har satt wall-cover, målat tak, slipat fönster, spacklat och slipat väggar. Känner mig väldigt duktig =)

Dessutom 20+1 idag! Gått förbi halvtid!! Tjohoo!!

Leava hur går det för dig?

• plutten02

Ingen mens idag och det är 28 dagar sedan sista mensen. Men testade igår på morgon och det var negativt testade idag också mpå eftermiddagen... Negativt... Så jag tror att jag väntar mens.

Har lite molande verk ibland som går ner i låren... Men inget annat...

• Mabaja

Mct: jag känner mig inte heller gravid! ;) nu känner jag mig mest invalid.

Är det nån som har koll? Mitt knä hoppade ur sitt läge i onsdags och efter det har jag haft svårt att gå. Nu kan jag nästan sträcka ut benet i rakt läge (haltar inget om jag går på tå med vänster). Så kan det skada mer imorgon om jag åker och tränar bodypump?

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-16 20:17:12 följande:
    Mct: jag känner mig inte heller gravid! ;) nu känner jag mig mest invalid.

Är det nån som har koll? Mitt knä hoppade ur sitt läge i onsdags och efter det har jag haft svårt att gå. Nu kan jag nästan sträcka ut benet i rakt läge (haltar inget om jag går på tå med vänster). Så kan det skada mer imorgon om jag åker och tränar bodypump?
    Alltså MABAJA... låt din kropp läka nu.....
    Väntar tvillingar! 20+5 idag!
  • tessa

Hej! Får jag hoppa in här? Hade ett MA i juni och är nu gravid igen, plussade i tisdags kväll.. :D Bf 18 juni enligt sista mensen.. Ska på hälsosamtal hos Bm på onsdag, sen VUL 9/11 och sedan inskrivning en vecka senare typ.. Hoppas bara allt går bra nu!! Vilka är ni som hänger här? Och hur långt gångna är ni? Kram

• Mmmbop

Ja, jag tycker inte du ska belasta knät så länge det är svullet, böj och sträck det och gå försiktiga promenader. Men knän är väldigt känsliga och du kan bli fast med ett besvärligt knä resten av gravditeten om du inte låter det läka ordentligt.

• Mabaja

Mmmbop och Mct: jag ska lyssna på er! Men känner mig som en soffpotatis här hemma. Ska nog ta en sväng till gymmet iaf och köra lite armar och överkropp! :)

• Mmmbop

Det låter väl som en bra idé Mabaja =) Träna det som funkar för tillfället, så gör jag också nu.

Tessa: Välkommen till tråden även om vi såklart hoppas ingen ska behöva joina oss här. Vill du se lite om oss finns några bitrådar i trådstarten.

• SoMa72

Dålig bild på pyret... Hjärta 
    Både på RUL och KUB låg den upp och ner?! Obestämd Tycker alla andras foster verkar ligga med ryggen nedåt, men den här är väl envis som sin mor och ska sätta sig på tvären? Cool

Mimmi, vad kul med möhippan!

Mabaja, nu håller du dig lugn tills ditt knä är bra igen! Tungan ute

Tessa, välkommen hit!

Hoppas det är bra med alla här i tråden! Kram och ha en fin dag!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma