• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-10-23 18:01:14 följande:
    japp och sen när vi närmar oss får jag vara avis på dig för att du har dina hos dig! ;) I väntan på att mini ska komma ut! haha
    hehehehe..=)
    Väntar tvillingar! 21+5 idag!
  • finskaflikkan

Bläh... Plussade 21sept, fick mf 4dgr senare.. Så va säkert en kemisk graviditet...
    Plussade igen den 21oktober...
    Och ÄR SÅ rädd att de ska gå åt pipan igen...

Är de vanligt att få flera mf/ma på raken?
    Har aldrig haft de förut förutom förra månaden då...      

• MCT79

Vet inte hur vanligt det är finskaflickan... Här inne har alla haft flera...

• kajsalisa

Ja du Mct, man vet aldrig hur det kan gå. En tjej i mitt fotbollslag fick sina tvillingpojkar i januari, födde vaginalt 1 v före bf och dom vägde 3,4 och 3,6... ;)

• MCT79
    kajsalisa skrev 2011-10-23 19:25:33 följande:
    Ja du Mct, man vet aldrig hur det kan gå. En tjej i mitt fotbollslag fick sina tvillingpojkar i januari, födde vaginalt 1 v före bf och dom vägde 3,4 och 3,6... ;)
    Japp! Så länge de kommer efter årsskiftet är jag nöjd! =)
  • Cat79

leaeva: Stort grattis till dina 3 underverk! Bra jobbat! Stor kram till er.

• MissT

Mct och Mabaja såg at ni diskuterade BF datum. Där jag bor räknar de olika....Min BM på MVC räknar med BF i v 40+0 vilket gör att jag har brytdagar på torsdagar medan BM på sjukhuset som gjorde mitt RUL räknar med BF som 39+6 vilket gör att brytdagarna ligger på fredagar. En aning förvirrande och knepigt att de räknar olika i samma stad......går efter RUL för det stämmer även med appen här på FL och med hur de räknar på förlossningen.

• Safireee

Grattis Leaeva!! Vad härligt att det gick bra (och läskigt att bedövningen inte tog!). Måste kännas underbart för dig att få vara uppe och röra på dig igen! Hoppas att trillingarna växer på sig fint nu.

• MCT79
    MissT skrev 2011-10-23 19:45:18 följande:
    Mct och Mabaja såg at ni diskuterade BF datum. Där jag bor räknar de olika....Min BM på MVC räknar med BF i v 40+0 vilket gör att jag har brytdagar på torsdagar medan BM på sjukhuset som gjorde mitt RUL räknar med BF som 39+6 vilket gör att brytdagarna ligger på fredagar. En aning förvirrande och knepigt att de räknar olika i samma stad......går efter RUL för det stämmer även med appen här på FL och med hur de räknar på förlossningen.
    Härligt... olika inom samma stad dessutom! Knasigt egentligen.
    Jag kan ju tycka personligen att 40+0 borde vara fullgången.. å andra sidan diffar det på en dag...
  • MissT
    MCT79 skrev 2011-10-23 19:54:33 följande:
    Härligt... olika inom samma stad dessutom! Knasigt egentligen.
    Jag kan ju tycka personligen att 40+0 borde vara fullgången.. å andra sidan diffar det på en dag...

Ja visst är det knasigt......det spelar ju eg ingen roll men det är är lite förvirrande när man pratar med olika BM....speciellt innan jag förstod hur de räknade/att de räknar olika. BF är ju i alla fall samma dag fast min BM lyckades skriva fel BFdag på mitt moderskapsintyg....suck Obestämd.....och när jag ringde tyckte hon att jag kunde ju ändra siffran själv på intyget innan jag skickade det till FK.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma