• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    MissT skrev 2011-10-23 19:45:18 följande:
    Mct och Mabaja såg at ni diskuterade BF datum. Där jag bor räknar de olika....Min BM på MVC räknar med BF i v 40+0 vilket gör att jag har brytdagar på torsdagar medan BM på sjukhuset som gjorde mitt RUL räknar med BF som 39+6 vilket gör att brytdagarna ligger på fredagar. En aning förvirrande och knepigt att de räknar olika i samma stad......går efter RUL för det stämmer även med appen här på FL och med hur de räknar på förlossningen.
    haha ja eller hur! Själv kör jag ju på 40+0 eftersom det är det som gäller hos oss! :) 
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • sugarrush

Jättegrattis Leaeva! Fantastiskt gjort! Supermorsan med supermånga bebisar!

• Happiest

Leaeva: Stort grattis. Har kanske missat, men varför blev du snittad redan i lörsdags? Något barn som inte mådde bra eller satte det igång på riktigt så du var tvungen att snittas för att inte behöva föda vaginalt?

• acure

Stort grattis leaeva!!! Vilken kämpe du är, utan bedövning!!! Låter fruktansvärt, får de ens göra så? Galet spännande, borde bli film av din förlossning! :)

• Nilee
    finskaflikkan skrev 2011-10-23 18:02:26 följande:
    Bläh... Plussade 21sept, fick mf 4dgr senare.. Så va säkert en kemisk graviditet...
    Plussade igen den 21oktober...
    Och ÄR SÅ rädd att de ska gå åt pipan igen...

Är de vanligt att få flera mf/ma på raken?
    Har aldrig haft de förut förutom förra månaden då...      
    Fick tidigt mf i juli, plussade igen i augusti. Är idag i v 9, så vet inte om de går bra eller inte. Men mkt talar för det, då vi sett den lilla på vul en gång med hjärtat som slog, idag ska vi gå igen. :) Men försök att inte tänka på det så mkt, men jag VET det är svårt. Lycka till
  • HjärtatAlicia

Leaeva: Mega-grattis till era 3 mirakel! {#emotions_dlg.flower}

Idag välkomnar vi vecka 18 :D 8 dagar kvar till RUL :D

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • finskaflikkan
    Nilee skrev 2011-10-24 05:20:46 följande:
    Fick tidigt mf i juli, plussade igen i augusti. Är idag i v 9, så vet inte om de går bra eller inte. Men mkt talar för det, då vi sett den lilla på vul en gång med hjärtat som slog, idag ska vi gå igen. :) Men försök att inte tänka på det så mkt, men jag VET det är svårt. Lycka till

Hoppas oxå jag får gå så långt och att allt ser bra ut på vul. Längtar tills man får se en böna med tickande hjärta.. OM vi nu kmr så långt?!
    Tack för svar.  
  • JoWiAn
    Nilee skrev 2011-10-24 05:20:46 följande:

Oj plusade du tidigt???? Jag plusade den 2 sep och är i v 12 imorgon. Hur kan du bara vara i v 9 och plusade i augusti???????
  • telgebo

Grattis Leava till trillingarna

Snabb uppdatering: I lördags hörde de av sig från neo på Huddinge och ville ha in Alice direkt då PKU screeningen larmat. De misstänker M-cad på henne. Jag vet inget om sjukdomen, får svar imorgon.
    Till råga på allt så har jag åkt på en livmoderinflammation.

Återkommer när allt lugnat ner sig.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma