Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

Happi: Tack för rådet! Ska ge det mer tid. Hade nog inte fattat att det verkade vettigt att amma timmar i sträck typ. 10 min mata, 10 min gosa, 5 minuter mata, 5 minuter byta blöja, 10 minuter mata, 1 timme sova osv osv. Det började så lugnt liksom så nu när det dragit igång har jag liksom inte fattat. Inte en själ pratar ju om amningen innan, bara att man SKA och att det är så bra. Och då tänker man att klart det kommer funka... Jag ger det en dag till imorn sen ringer jag amningshjälpen!
  • Bjornis
    Odetta skrev 2011-01-07 23:17:17 följande:

*ASG* Titta vad de visade på lokala nyheterna idag!!! Haha...och det där ska vi vara med i...ojojoj, vi är lite knäppa vi undra om man kommer med i någon trailer sedan...alltså, då döööööör jag

www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_v...

Coolt! Va spännande!!

Gemigsinnesro: Vilken sötnos!!

Bebisar är ljuvliga. Så också vår son men han har två nätter nu bråkat med oss nåt så oerhört. Jag har sovit totalt 8 timmar på 2 dygn nu, allt upphackat i max 2 timmarspass. Huvudet spränger, allt jag äter rinner igenom mig och jag känner att jag oroat mig klart för att mjölken inte räcker till. Köpte bröstpump idag och fick typ inte ut nåt alls efter att Sixten ätit "klart" på ena bröstet. Jag vet att det finns lite för jag kan handmjölka fram lite men nä, typ inget. Sen fick han proväta ändå och efter att han sugit ett tag så svämmade det nästan över... Varför kom det inte ut nåt med pumpen?
    Köpte nya nappar också då han vägrat ta nån av dem vi har och nu så har vi en nappunge! YEY! Tror att han vill snutta och inte är hungrig när han kinkat. Än så länge är kvällen lugn men han är halvvaken i pappas knä nu och man är lite orolig att han snart ska vakna till och skrika och göra oss svettiga igen men samtidigt blir vi starkare och mer säkra på oss själva för varje natt som går. Vi ska klara detta. Men tänk att min unge fyller 2 veckor om ett par dar. 2 veckor har han varit hos oss, känns som både förevigt och så nyss. Go är han iaf.
  • Bjornis

Kajsalisa: Jättegrattis till lille Ted! Faktiskt det namnet vi hade in i det längsta också men så blev det en Sixten ändå. 36 timmar. Puh! Starkt jobbat.

• Bjornis
    rontgensyrran skrev 2011-01-11 16:59:44 följande:
    Hej flickor,

Var ett tag sen man var inne nu. Har massa att göra när man har en liten bebis :) Tyvärr har Ines haft två fruktansvärda kvällar med skrikiga nätter och inget hjälper. Somnade i natt vid halv tre. Jag och min mamma höll på i omgångar att få henne att sova. Hoppas dock på att det är nåt övergående och det beror på att jag inte tänkte mig för och åt en gryta med massa lök i och bönor. Så hoppas på att det är det som orsakat det.

Happiness:; Tråkigt att drabbas av diabetes. Du har fått mer än din beskärda del av tråkigheter! *styrkekram*

Grattis Jania till det lyckades VUL:et!!!
    Visst är det utmattande? Sixten hade två såna nätter för några dar sen och sen tre superbra nätter och så igår natt var han så där kinkig och orolig igen. Vi som trodde att "yes! nu så" men inte. Haha. Nu är jag nervös igen för inatt. Haha. En killkompis som var och hälsade på idag sa att så fort man tror att det är på ett visst sätt så kommer det bli annorlunda. Hehe.
    Va skönt att du har din mamma. Vi har funderat över det där här hemma, vad gör man om man inte har nån som kan avlasta? Så strongt! Vad skulle jag gjort nu om maken skulle gått tillbaka till jobbet (vilket han skulle om det inte var så att han haft jullov och nu fortf har sina 10 dar kvar)? Klart att han skulle hjälpt till ändå men nu känns det OK att väcka honom och be honom byta blöja eller att han låter mig sova och går ut med knodden till vardagsrummet och tröstar. Jag förstår inte att jag om 2 veckor ska va ensam med knodden på dagarna??? Det går ju inte! Haha. Tänk om man på det hade haft en 1,5 åring också eller nåt? Förvånad Jag hade antagligen dött av kombinerat magsår och hjärtstillestånd. Gött. Antar att man glömmer även den här tiden lika snabbt som förlossningen?!
  • Bjornis
    Kajsalisa: Ja, lika bra att stanna då. Vi stannade en extra natt (eller ja, 3 nätter är nån slags standrad vid ks men jag ville eg hem efter 2) för att sixtens blodsocker ant inte heller var så bra. Han ville bara sova och sova!

Inatt har han vaknat av sig själv flera ggr och velat äta, han vaknar oftast själv på nätterna men på dagarna väcker vi honom var fjärde timma typ. Men på fredag får vi svar på om han gått upp och hur mkt och har han gått upp tillräckligt tänker jag banne mig sluta väcka honom. Han blir arg och är så trött att han bara somnar vi bröstet. Så kan det ju inte va tänkt. När han vaknar av sig själv så är han ju sugen på att äta! Men man vill ju inte heller att hans blodsocker ska dippa för mkt. Jaja, vi får se.

Haft en ljuvlig natt iaf. Vi gick och la oss kl 22 när han somnat och då låg han i liggdelen till vagnen och fick ligga kvar där. Sov till halv 1 typ, ammade + bytte blöja typ 45 minuter, sov igen till halv 4, ammade + bytte blöja typ 45 min och sov igen till kl 7 osv. Nu sover han igen men kommer nog vakna snart. Hans mage har jobbat på bra. Han öljer samma mönster varje gång. När han är på väg att vakna ligger han kanske 20 minuter och är halvvaken och sparkar och låter och ser ut som att han ska vakna och gråta och helt plötsligt smattrar det till i blöjan och Sixten får ett så lugnt ansiktsuttryck och igger så i 10 min och sen vaknar han och är hungrig. Kanske bajsar lite till under amningen och i amningspausen får pappa byta blöja! Nöjd än så länge att magen verkar funka.

Idag är vi i fas iaf, men efter att vi redan märkt att man inte ska ropa hej och tro att det ska fortsätta va najs så gör vi inte det... För inatt kanske han inte alls vill sova. Hehe.
  • Bjornis

Kajsalisa: Mitt tips mot onda bröst är vetevärmare! Jag går runt med min som en snuttefilt!

• Bjornis
    Odd: GRATTIS! Wow, vilken bjässe och vilket jobb att få ut en stålmannenkille! Supersöt!
  • Bjornis
    Odd: Massa hår! Sötnos.
    Sixtens lilla fjun på huvudet har iaf antagit en lite mörkare nyans så nu kan man iaf se att det växer nåt på huvudet. Hehe.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma