Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

LitenMy skrev 2011-01-28 15:32:51 följande:
    Tack! Ja detta är nog det värsta jag varit med om. Födder gärna 100 barn om jag slipper detta igen!
    Men strecken borde ju bli svagare eller hur? När blir de det?
    Var det ett "sent" missfall? När jag fick mitt ma (skrapades i v 11, fostret stort som v 9) så plussade jag i nästan 8 veckor efter skrapning! Vet inte om det blivit bättre om jag börjat blöda spontant men så var det för mig iaf. 
  • Bjornis
    Lallan: Ska tänka på dig när jag själv undrar var jag ska stoppa undan Sixten! Han är ju bara EN! Hehe.
    Vilka ljuvliga små sötisar iaf.
  • Bjornis
    Sötfilur: Amningsfåtölj låter behagligt så om man har cash över så varför inte. Själv funkar sängen och soffan utmärkt men måste säga att mitt bästa inköp är amningskudden (är inte så händig så jag kunde sy en själv...). Visst kan man ta vanliga kuddar men att ha en böjd en är kalas!

Håller med Färnevik om att man kan iaf vänta med att handla tills man märker vad man behöver. Vi har säkert spenderat 2000 kr på smågrejer (och stora) efter knoddens ankomst på såna där saker man vill testa om de kan funka mot ledsen bebis, amningsproblem osv. Då tyckte jag att jag shoppat det mesta innan ändå. Köpt bröstpump, babybjörn osv. De flesta saker har jag dock märkt att jag skulle haft svårt att klara mig utan. Skönt det så inte allt är köpt i onödan!

VI har ett barnrum, mest för att det är det enda det rummet duger till. Men knodden kommer sova i vårt rum i minst ett halvår gissar jag på! Just nu sover han fortf i vår säng...
  • Bjornis
    Mallanis: Visst är känslan häfitg när man tänker så? Mamma... Fint är det. Och det tar 23 veckor när man har en del bagage.
  • Bjornis
    Evve81 skrev 2011-02-03 19:08:35 följande:
    Skriver en snabb fråga här. Någon som haft problem med halsbränna???? Jag har en hemsk halsbränna och är i v 15 liksom 35 veckor till att ha det. Vad kan man göra åt det????

En positiv sak är att jag har käns bebis idag igen tror jag. Man kan ju som inte vara helt säker men jag tror det....
    Från apoteket: Rennie, Losec
    Allmänt: Drick inte så mkt (av nåt!) innan du ska sova (typ helst inget alls en timma innan) om du har problem på natten.
    Och undvik så klart sånt du märker det blir värre av. För mig var det: Sockergodis (typ gott och blandat), vitlök, apelsinjuice (efter v 30) osv.
    Halsbränna är inte så festligt. I know!
  • Bjornis
    färnik skrev 2011-02-03 19:33:43 följande:
    Jag tycker synd om mig själv! Det här har jag inte varit med om tidigare. Jag är så förbaskat förstoppad, att det blöder när jag försöker bajsa! Skrikandes
    I Hear you. Här änr ungen ute men har exakt samma problem!! Idag var det HEMSKT. Grät nästan.
  • Bjornis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-10 15:33:06 följande:
    Åhhh va arg jag blir!!! Ännu ett försök men via surfen istället då! Summan?= orolig mamma men glad över nya tiden på måndag! Kajsalisa: hade inte du högre undertryck i slutet oxå utan att det va någon fara?
    Jag hade också det. Hade 110/60 eller om det var 65 vid inskrivning och 125/85 nån gång på slutet. Jag själv nojade men BM hävdade att det var helt lugnt. Det hoppade lite för en annan gång på slutet hade jag 115/72...
  • Bjornis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-10 16:07:41 följande:
    Tack björnis! Det kändes mer som om det var BM som nojjade och ville boka in en tid så fort som möjligt, efter hon hade pratat om ifall jag får svår huvudvärk, ondare i magen, värre vita flugor som flyger förbi och allt måste jag ringa fl, då blev jag lite orolig. För ont i övre magen har jag och vita flugor flyger för bi lite då och då... MEN flugorna har jag haft innan oxå, innan graviditeten asså!
    Fast på ett sätt är det ju skönt att du iaf har en bm som bryr sig. Skulle det va nåt så har de iaf koll på dig. Min bm erbjöd sig inte ens ha koll på mig trots att JAG nojade...
  • Bjornis
    Å Mimmi va ofantligt tråkigt och orättvist!
    Vid vårt ma valde jag skrapning direkt just pga oddsen Kajsalisa skrev, att det 50% av ggrna kommer krävas skrapning ändå! För mig gick det dock fort att få tid. Jag fick dock själv ringa abortmottagningen och boka tid (vilket kändes helt absurt och jag bara grät) men fick tid två dagar efter vul:et som bekräftade att det inte fanns hjärtslag längre. Själva skrapningen och sjukhuset var ändå en "bra" upplevelse med trevliga sköterskor osv. Och jag slapp ha ont.
    Många kramar till er!! 
  • Bjornis
    MCT: Wow vilken berättelse! Impad, som Liberté säger, att du födde fram TVÅ med igångsättning och värkstimulerande!!
    Jag kommer aldrig mer ta värkstimulerande. Kommer nästa fl kräva det så ska det stå i mina papper att jag ska få snitt. Jag fick nåt liknande som du hade. Ischias-aktigt fast i båda benen och skakade i flera timmar och EDAn tog inte osv. Nä, inget värksimulerande för mig.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma