Plus igen efter mf/ma
Alldeles tårögd av Mabajas förlossningsberättelse
, låter som en riktigt bra förlossning om man bortser från den där blödningen då. Hoppas ni snart är hemma igen!
EGO: Besök hos MVC-läkaren idag, fortsatt sjukskrivning månaden ut, annars inget nytt. Jag ville höja lergigan-dosen, men det ville inte han, så det blev inget med det. 
På utvägen kikade jag in hos min BM och fick lyssna på hjärtljud. Det lät fint tyckte hon, själv tyckte jag de var lite höga (varierade mellan 150 och 177) men det skyllde hon på att dels att det är såpass tidigt i graviditeten, och att bebis var fullt igång och vaken, och nog surnade till lite när hon tryckte och letade efter den. 
10 dagar till RUL nu, måtte dessa 10 dagar gå fort, jag vill ha en "sista bekräftelse" på att allt är bra, även om KUB-UL i v 14 såg väldigt fint ut så är det svårt att inte vara nojig! Jag känner ju fortfarande inte av bebis dagligen, utan bara ibland. Inbillar mig att när jag känner regelbundna sparkar och därtill har gjort ett lyckat RUL (vilket jag hoppas på förstås) så ska det kännas lite lättare...
Samtidigt så kan jag skämmas över mig själv som gnäller så för lite kräks och illamående. Jag är ju lyckligt lottad som ens år vara gravid, det är ju det här vi kämpat för så länge! Men jag förstår inte hur jag ska orka med det här alltså...