Plus igen efter mf/ma
Hoppas att det går över snabbt!Nu var kalaset avklarat, det gick bättre än förväntat faktiskt.
Hoppas att det går över snabbt!Men fy vad jobbigt smålandsjänta! Särskilt med tanke på dina problem... Förstår att du blir vansinnig, det hade jag också blivit! Känns ju tillräckligt jobbigt att ta sig till läkaren bara för att få förlängd sjukskrivning...
Själv är jag också lite arg och orolig och fundersam, såg på internetbanken att jag fått pengar från försäkringskassan, men bara knappt hälften av vad jag borde fått. Varför? Ska jag inte få mer? Ska de ge avslag på min sjukskrivning? Hur ska vi klara oss då, jag är absolut inte i skick till att göra ngt annat än att ligga i sängen ju, men behöver lik förbannat pengarna... Har inte fått ngt besked på papper ännu, så jag väntar väl med att ringa dem tills jag fått det, där kanske det finns en förklaring... Är så jobbigt att ringa dem, så jag gör det inte gärna i onödan!
Jovisst, man gör ju det. Jag var mest nyfiken bara. 
Därtill är jag för feg för att beställa på postorder, de kläderna brukar aldrig sitta bra på mig... Ovanpå det så vet jag fortfarande inte varför jag inte fått mer pengar från FK, så det är inte säkert ekonomin tillåter ngn shopping heller...
Nu är jag lättad! ringde försäkringskassan precis, kom fram direkt, och fick veta att mina resterande pengar kommer den 27:e Hon kunde inte svara på varför det blivit uppdelat, men det spelar ingen roll, huvudsaken var att pengarna kommer! Puh!
Sofy: oj, det där var ju jättetydligt! Om en pojke ser ut sådär måste det vara en flicka i min mage, för vi såg ingenting som stack ut någonstans ur exakt samma vinkel 
Ikväll är första kurstillfället på en biodlingskurs som jag anämlde mig till innan graviditeten. Har svårt att förstå hur jag ska orka, men jag får väl ta mig samman; kursen är ju betald och allt...
Jag måste dementera era cravingsteorier!
När jag väntade dottern, åt jag bara salta saker: klyftpotatis, salta kex, chips, soja och salt på allt, men det blev uppenbarligen ett flickebarn.
Denna gången vill jag varken ha salt eller sött eller surt, utan äter neutral , egentligen rätt tråkig mat, typ surdegsbröd med lite bregott, fullkornspasta med liiiite ost på osv... Väntar jag en könlös bebis då tro? 
Jag känner mig så värdelös. Inte ens gravid klarar jag av att vara på ett vettigt sätt liksom. 
Har just fått reda på att inte mindre än 3 i min närhet väntar barn i april. De jobbar och umgås och shoppar och festar (fast utan alkohol då) och står i för fullt, de verkar må jättebra och inte kan man märka på dem att de är gravida inte.
Och en annan vaggar redan fram som en anka med foglossningen, mitt bäcken klarar inte mkt pga det reumatiska utan det är redan ganska illa. Jag är helt sjukskriven sedan 12 veckor tillbaka, och ligger i sängen minst 15, ofta 20 timmar/dygn sedan ännu längre tid och bara mår illa och spyr. Kan inte köra bil pga medecinerna. orkar inte ens ett varv på ica utan att bli svimfärdig och behöva sätta mig ner. Ingenting klarar jag.
Så värdelös...